Geen borstvoeding...

Zijn er ook vrouwen die nu al (tijdens de zwangerschap) weten dat ze geen borstvoeding willen geven??
Ik denk er zwaar over maar heb eigenlijk geen duidelijke reden...
Ik kan me voorstellen dat sommige van jullie me egoïstisch zullen vinden maar ik wil het echt niet...

groetjes

Ik heb nog geen idee eigenlijk...
maar ik vind het in ieder geval niet egoistisch, als jij je er niet lekker bij voelt moet je het niet doen, simpel!

groetjes,
Marij

Hey Kim...

Je bent niet egoïstisch... want stel dat je echt met tegenzin borstvoeding geeft, dan voelt jouw kindje dat toch ook? En dat is ook niet goed! Dan kan je beter met veel plezier de fles geven.

Ik heb me wel laten overhalen, de vorige keer. Want ja, diep in mijn hart weet ik ook wel dat borstvoeding de beste voeding is, maar ik zag het niet zitten. En het is ook niet echt goed gelukt. Ik moest er echt ontzettend veel moeite voor doen en ik ben toen na 4 weken gestopt. Heb nog wel geprobeerd te kolven, maar dat hield al vrij snel op. Dus toen de fles en ik heb me er geen minuut schuldig van gevoeld!

Deze keer ga ik zeker niet aan de borst voeden, de vorige keer moest ik met tepelhoedjes werken en dat werd iedere keer een kliederzooi. Deze keer ga ik proberen te kolven en ik denk maar zo: iedere druppel borstvoeding die hij of zij binnenkrijgt is mooi meegenomen en als het niet meer gaat, dan gaan we gewoon weer naar de fles.

Groetjes Tamara.

Moet je natuurlijk zelf weten en ik heb geen zin in die borstvoedingsmafia. Maar ik zou het in de eerste week gewoon proberen en dan kijken wat je wilt. Dan is de kraamhulp weg, dus het eventuele commentaar ook.

Mij is het nu 2 keer erg goed bevallen. Ik vond het eerlijk gezegd veel makkelijker dan het gedoe met flesjes, warm water, schoonmaken van flesjes, de juiste maat speen, kapotte spenen, niet de juiste maat mee als ik onderweg was.... Moet ik nog even doorgaan, haha.

Maar lekker zelf weten. En laat je gewoon goed informeren over de ervaringen van anderen. Dat het zo goed is enzo daar wordt je vanzelf wel mee om de oren geslagen.

Hoi Kim,
Ik geef al 14 maanden met veel plezier borstvoeding aan onze dochter en ben inmiddels 24 weken zwanger van nr. 2. Misschien heb ik ze straks wel beide aan de borst. Ik wilde per se borstvoeding geven omdat ik het ook gewoon natuurlijk vind. Ik had wel veel doorzettingsvermogen nodig want heb in het begin met veel pijn gevoed en ook een borstontsteking gehad. Ik merk ook bij de mensen om me heen die het wel willen proberen dat het nooit lukt. Meestal een paar weken maar dan gaan ze over op de fles. Maar misschien ben je wel een natuurtalent en gaat het direct heel goed. Mijn advies is probeer het, elke drup is er 1. Maar als je het echt niet wilt moet je het natuurlijk zelf weten. Het is je eigen lichaam en kind.
Groetjes,
Mem fan Mare

Hoihoi,

hier ook iemand die al in de zwangerschap besloten heeft om geen borstvoeding te gaan geven. Heb het bij de oudste geprobeerd maar heb gewoon geen melk. Dus dat maakt het extra makkelijk beslissen. Dan hoor ik mensen om me heen van ja maar dat kan niet, je hebt niet genoeg geprobeerd etc.etc. maar blijkbaar kan het dus toch wel want aan alles wat ik heb geprobeerd lag het echt niet. Heb niets geen stuwing of wat dan ook gehad...

Je moet gewoon lekker zelf beslissen, onze oudste is nu bijna 2, weegt 13 kg en is denk ik bijna een meter lang. En dat allemaal op flesvoeding:)

Dank voor jullie reacties!
Ik weet natuurlijk ook wel dat borstvoeding het beste is voor het kind maar ik vind het maar niks. Borstontsteking, tepelkloven, tepelhoedjes nou laat maar zitten.
Ik heb altijd al flink gevoelige borsten gehad al zolang ik ze heb en natuurlijk ervaart iedereen het anders maar ik ga er niet aan beginnen.
Ik ben zelf ook met flesvoeding grootgebracht en dat is aardig goedgekomen haha!
En ik vind het ook leuk mijn vriend erbij te betrekken. Die kan dan ook leuk een flesje geven zonder dat ik hoef te kolven en weet ik wat allemaal.

Groetjes

Heey Kim,

Jij hebt groot gelijk meid. Je moet lekker doen waar jij je goed bij voelt!

Ik stond er zelf ook niet zo positief tegenover als die borstvoedingsmaffia maar ik heb het wel geprobeerd.
Ik heb het 3 maanden volgehouden waarvan de laatste anderhalve maand alleen maar afkolven omdat mijn melk eruit spoot met 10 stralen tegelijk. Mijn zoontje verslikte zich steeds en kreeg alles in zijn gezicht, heel zielig.
Ik vond het maar een gedoe en ben na 3 maanden gaan afbouwen en hij deed het daar ook goed op hoor!

Ik ben nu 21 weken zwanger en wel weer van plan om het te proberen, vooral omdat het tijdens de nachtvoedingen zo makkelijk is, ik hoef dan niet naar beneden om flesjes klaar te maken.
Maar zodra ik weer begin te "sproeien"is het wat mij betreft snel over en uit want ik ga niet van tevoren zitten klooien met 'de druk eraf kolven' en dat soort onzin.

Ik hoop dat je gewoon lekker je gevoel volgt en je niets aantrekt van een ander!

mamajb

Terug
Bovenaan