Geen borstvoeding...

Hey meiden...

Roos wat fijn om te horen!!!! dacht altijd dat ik de enige was die er zo over dacht....
Ik kan me er ook totaal niks bij voorstellen om een kind aan mijn borst te hebben....

Daarnaast is het voor mij altijd een ´probleemgebied ´geweest... Ze zijn erg klein, en ik schaam me er tot op de dag van vandaag nog steeds voor. Moet dus ook echt geen kraamhulp of iemand hebben die er met zijn of haar neus nog bovenop zit om te kijken of ik hem wel goed aanleg.....

Voor mij wordt het dus ook zeker flesvoeding, ondanks dat ik hier dan wel veel kritiek op krijg van iedereen. Ik kan me daar dan ook behoorlijk over opwinden, maar blijf wel bij mijn standpunt.
De enige die er niets van heeft gezegd is de verloskundige. Zij heeft me wel de reden gevraagd, maar zei ook meteen dat als je er niet helemaal achterstaat, het dan toch niet gaat lukken.

Groetjes Miranda

he meiden,

Inderdaad.... iedereen moet doen wat ie zelf fijn vind en achter staat. Als dat is dat je geen BV wilt geven dan zij het zo.
Ik wil wel heel graag BV geven heb ik bij mn zoontje ook gedaan en voelde me er happy bij. Heb het 8 maanden vol gehouden. Ook werd me verteld in het begin dat ik 6 maanden moest proberen vol te houden omdat hij errrug eczeemgevoelig was. Gelukkig via een dermatoloog met ongeveer een maand of 14 volledig eczeemvrij. Deze beep wil ik ook heel graag 6maanden volmaken en neem dan ook 3 maanden verlof op na mn zwverlof om dit proberen te halen.

Maar echt.....als je er niet achter staat of je wilt dit niet gewoon doen wat je hart ingeeft hoor.

Grt. San
(32wkn)

Hallo Dames,

Super bedankt voor alle reacties. Het is goed om te lezen dat ik niet de enige ben die er zo over denkt.
Want ik weet dat verloskundigen erop hameren om het wél te doen.

Nou ik denk nog steeds dat ik het niet zal doen.
Maar wat niet is kan altijd nog komen...

Groetjes

Ik ben zelf kraamhulp, en als jij niet voor borstvoeding wil kiezen, moet je dat zeker niet doen. Want als je het toch gaat doen omdat andere je gaan pushen dan loopt de melk niet goed, en geef jij het niet met plezier. En daardoor kan je je eigen kraamtijd verpesten. Dus ik zou zeggen gewoon die fles geven als je dat wilt!

xxx angeldream

Ik ben nog maar net zwanger en op dit moment denk ik eraan om geen borstvoeding te geven. Ik gebruik medicijnen en mijn kindje moet daar al 9 maanden aan blootgesteld worden omdat het niet anders kan. Ik wil hem/haar dat niet aandoen om het na de bevalling nog binnen te krijgen. Ook zegt mijn gevoel dat het me niks lijkt, maar misschien kan dat nog veranderen.

Liefs

Dat is echt helemaal je eigen keuze!
Ik heb de vorige keer wel borstvoeding gegeven en ik vind er voor- maar ook nadelen aan zitten. Het grootste nadeel vond ik dat ik in het begin nooit even een paar uurtjes weg kon van huis zonder de baby. Ook vond ik het vervelend dat ik er altijd maar 's nachts uit moest. Ik heb er zelf ook nooit een hallelujah gevoel bij gehad, ik deed het omdat het de beste voeding zou zijn. Na 2-3 maanden ben ik versneld gestopt omdat ik aan medicatie moest die niet samen ging met borstvoeding. Dan merk je trouwens ook hoe erg die borstvoedingsmaffia is, iedereen wil je aan de bv houden.
Maar goed, ik vond er ook positieve dingen aan zitten: je hebt het altijd bij de hand en op temperatuur :)

Voor de volgende baby ben ik van plan het weer te geven, maar niet langer dan 3 maanden, misschien wel weer korter. Ik zie het wel weer. Flesjes vind ik ook reuzehandig (zeker ook dat papa ze kan geven!)

Ik heb me overigens nooit zorgen gemaakt of mijn dochter wel voldoende binnenkreeg met de bv. Ze was tevreden en dat is de maatstaf voor mij.

Terug
Bovenaan