Geen borstvoeding...

ik heb de zwangerschap van mijn oudste constant geroepen dat ik dat wel even ging doen.
zodra hij gebroren was aangelegd 24 uur later ben ik er mee gestopt.
ik had zulke grote borsten dat ik mijn tepels niet eens kon zien, dus ook niet wat hij deed, het was een martelgang.

nu heb ik een borstverkleining gehad, en is het waarschijnlijk niet mogelijk. ik ga het ook niet proberen, die stress was het niet waard, mijn zoon is nu anderhalf 12 kilo 86 centimeter 1 keer koorts gehad en 2 keer verkouden. gezond als een vis verder dus.

succes het word er wel erg ingeprakt. maar wil je het niet dan wil je het niet.

x martine

23.0 weken

Hoi hoi,
Ik ben nu 29 weken zwanger van de 4e en heb geen van onze 3 dochters borstvoeding gegeven en ben dat ook niet van plan met onze 4e.
Wat het bij mij is...klinkt misschien een beetje raar, want heb nog niemand om mij heen dit als reden horen geven om niet aan borstvoeding te beginnen..Ik wil letterlijk geen baby aan mijn borsten.Moet er gewoon niet aan denken, een sabbelende baby aan mijn tepel.Heb totaal die behoefte niet.Zie het ook echt niet voor me...met 3 kids erbij, moeilijk te organiseren lijkt me, word dan echt een dagtaak...Maar de echte reden is vooral dat ik het niet wil.Vind zwanger zijn echt heerlijk hoor, ondanks alle kwaaltjes.Leen met alle plezier mijn buik weer een maand of 9 uit voor een lief kindje, maar borstvoeding, daar moet ik niet aan denken.
Ik schaam me er totaal niet voor, heb ook nog nooit echt kritiek gekregen om me heen, van familie, vrienden, kraamhulp of verloskundige...
Kies wat jij ziet zitten en forceer niks...
Succes met het maken van je keuze, gr.Roos.

Hi Roos,

Ik vind jou wel gezegend, zonder kritiek om je heen. Ik heb die kritiek nl wel (ongevraagd) gekregen. Ook de verloskundige was er op gebrand mij borstvoeding te laten geven en ik ben zelfs naar een cursus geweest, waardoor ik het nog minder zag zitten.

Gelukkig had ik wel een hele lieve kraamhulp die mijn bezwaren heel goed begreep en die me ontzettend goed begeleidde, maar uiteindelijk ben ik vrij snel gestopt.

Alle mama's succes met hun keuze.

Gr. Tamara.

Ik wil zelf wel borstvoeding gaan geven (als dit lukt natuurlijk). Enerzijds omdat het beter zou zijn vor het kind, maar vooral omdat het me gewoon zo iets moois lijkt! Maar ik vind dat dit gewoon een keuze voor ieder persoonlijk is.
Ik heb zelf vroeger ook geen borstvoeding gekregen, tenminste, mijn moeder wilde het geven, maar ik had als baby niet genoeg zuigkracht ofzo, dus werd het flessenvoeding. Na mij heeft mijn moeder de rest (4 kinderen) ook gewoon flessenvoeding gegeven. Ik heb nooit ergens last van gehad, we hebben geen van allen echt allergieen ofzo. Dus.. Men kan echt niet zeggen dat het niet goed is om je kindje flessenvoeding te geven. Ook met flessenvoeding groeien ze goed op hoor!
En voordeel van flessenvoeding is dat je precies weet wat en hoeveel je kindje binnenkrijgt. Is ook wel een prettig gevoel denk ik..

Ik wil zelf wel borstvoeding gaan geven (als dit lukt natuurlijk). Enerzijds omdat het beter zou zijn vor het kind, maar vooral omdat het me gewoon zo iets moois lijkt! Maar ik vind dat dit gewoon een keuze voor ieder persoonlijk is.
Ik heb zelf vroeger ook geen borstvoeding gekregen, tenminste, mijn moeder wilde het geven, maar ik had als baby niet genoeg zuigkracht ofzo, dus werd het flessenvoeding. Na mij heeft mijn moeder de rest (4 kinderen) ook gewoon flessenvoeding gegeven. Ik heb nooit ergens last van gehad, we hebben geen van allen echt allergieen ofzo. Dus.. Men kan echt niet zeggen dat het niet goed is om je kindje flessenvoeding te geven. Ook met flessenvoeding groeien ze goed op hoor!
En voordeel van flessenvoeding is dat je precies weet wat en hoeveel je kindje binnenkrijgt. Is ook wel een prettig gevoel denk ik..

Hoi Kim,

erg herkenbaar, je verhaal! Ik ben nu 34 weken zwanger van m'n eerste kindje en heb heeeeel lang (ongeveer 34 weken, haha) getwijfeld. Altijd gezegd dat ik voor flesvoeding zou gaan (waar ik zelf ook heel goed mee ben groot geworden), maar op het moment dat je zwanger bent, ga je toch twijfelen.
Heb er veel research naar gedaan, maar ben er nu uit; het wordt flesvoeding.
Die polonaise aan m'n lijf; dat zie ik gewoon niet zitten! Om het dan nog maar niet te hebben over voeden-op-verzoek (23 uur per dag met kind aan de borst), tepelkloven, stuwing, borstontsteking, lektieten, etc.

Doe vooral datgene waar je je het allerbeste bij voelt!

Ik vind het niet echt egoïstisch, maar ik kan het me wel moeilijk voorstellen als je het niet probeert. Dit omdat mijn dochter van bijna 3 nog steeds bij mij drinkt en ik vind het heerlijk ( zij ook wel denk ik ). Het is zo lekker als ze een drukke dag heeft gehad, dan is het echt even een rustmomentje, al kan je daar ook andere "rituelen" voor gebruiken.

Toen ze net geboren was, was het wel even moeilijk, dat is het denk ik altijd wel. Ik wilde het wel graag omdat ikzelf toen ik klein was bijna overal allergisch voor was, en allergieën bij ons in de familie zit. Mijn dochter heeft gelukkig nergens last van.

Dus ik zou zeggen probeer het en trek je niet teveel aan van wat kraamhulp of familie zegt. Je moet eerst voor jezelf zorgen voor je voor een ander kan zorgen, dus als het niet prettig meer voelt heb je altijd een alternatief.

Beste dames,

Ik vind dat iedereen moet kiezen wat op dat moment het beste bij jou, je baby en je situatie past. Ik kan me goed voorstellen dat er redenen zijn om voor flesvoeding te kiezen (en inderdaad hier worden kinderen ook groot mee!!!). Het belangrijkste vind ik dat moeder en kind (en eventueel overige gezinsleden) zich er prettig bij voelen.

Ik zou zeggen maak een keuze die bij je past en houd in je achterhoofd dat je altijd nog kunt switchen mocht op het moment van bevallen blijken dat je iets anders wilt.

Terug
Bovenaan