Geen borstvoeding

Goedemorgen moeders in spé,

Ik ben nu bijna 25 weken zwanger en ik ben om verschillende redenen niet van plan borstvoeding te geven.. Zijn er meer vrouwen die dit niet van plan zijn en welke voeding willen jullie gaan geven, er zijn zoveel soorten?

Het is niet mijn intensie hier een discussie te gaan starten over wat wel/niet goed is voor je baby (heb ik op een ander forum meegemaakt en dat is niet leuk!) , maar ik ben erg benieuwd naar de voedingssoorten.

Lieve groetjes,

Hallo.

Moet je niet op t forum zwanger zijn zijn?

Ik ben 14 wk zwanger en wil ook absoluut geen bv geven. Weet nog niet welke voeding ik ga geven maar ik snap t heel goed hoor! En idd de reacties van mensen als je het niet wilt! Het is toch mijn keus!!!

Gr. Tamjo(forum maart 2011)

Hallo!
De dames op dit forum moeten eerst maar eens zwanger raken voordat we na gaan denken of we wel of geen borstvoeding gaan geven...
Maar het is je eigen keus of je dit wel of niet gaat doen toch?
Volgens mij zijn alle bekende merken van flesvoeding wel goed..ik weet niet eens meer welke wij toen gebruikte.
Misschien weten de moeders die pas een baby hebben gekregen wel welke flesvoeding erg goed is.
Succes ermee!

Hoi Jortje,

Ik heb mijn dochter Aptamil gegeven (van het merk Milupa), dat werd mij zo aangeraden in het ziekenhuis. Toen ik eens bij mijn ouders op vakantie was en we geen Aptamil konden vinden, bleek Nutrilon precies hetzelfde qua ingredienten te zijn maar dan van Nutricia.

Groetjes,
Ilse

Ik heb het met alle drie geprobeerd maar niet lang volgehouden (1 dag tot 10 dagen). Bij een eventuele vierde zal ik er ook niet meer aan beginnen. Ik ben er niet voor gemaakt helaas. Die stress, tepelkloven etc. Nee, 't is het me niet waard.

Ik ben bij alle drie overgestapt op Nutrilon hypo-allergeen. Mjin twee dochters ontwikkelden alsnog koemelkallergie en kregen daarna Nutrilon pepti. Het is de duurste melk maar ik had er wel een goed gevoel bij. Er wordt veel geld in R&D gestopt en dat vond ik erg belangrijk. Maar goed, er zijn legio moeders die goede ervaringen hebben met goedkope merken.

Hoi,

Ik heb het bij mijn dochter niet gedaan, ook flesvoeding vanaf het begin, mijn reden was omdat ik bang was dat ik het niet meer zou trekken na de bevalling (ik had het een en ander meegemaakt hiervoor) en dus zoveel mogelijk rust voor mijzelf wilde. Niemand heeft me beoordeeld dat ik flesvoeding gaf. Vond het ook fijn dat mijn man de fles kon geven.

Maar mocht ik weer zwanger worden zou ik het hierna wel willen proberen, want het lijkt me zo bijzonder.

Zelf ben ik ook groot geworden met flesvoeding en dat is ook allemaal goedgekomen.

Ikzelf heb het één en ander uitgeprobeerd wbt flesvoeding, en had het beste gevoel bij Nutrilon.

Succes.

Gr

Nutrilon hypoallergeen is heel goed.
Maar het hangt ook een beetje af, of jij en de vader van je kindje allergisch zijn aangelegd.

Mijn dochter heeft in haar derde levensweek een week lang deze voeding gehad wegens antibioticagebruik ivm. borstontsteking. Daarna heb ik haar zelf nog 5 maanden gevoed.

Deze voeding lijkt het meest op borstvoeding en heeft de grootste kans dat je kindje hier goed op reageert (is mij verteld in het ziekenhuis)

gr.

zelf wou ik dolgraag bv geven, maar het lukt niet...nu bij een eventuele 2de begin ik meteen met fles....nutrilon bevalt me altijd erg goed, ook met allergieen enzo... s6

Terug
Bovenaan