Geen communicatie!

Hoi Haag,

Ik ben 30 en jij? En ik woon in Limburg.

Mijn man heeft vanmorgen het potje weg gebracht, en dat gaat wel een
aantal weken duren. Ik geloof 3 tot 4 weken! dus dat is afwachten,
maar dan weten we wel wat. En hoe staat het bij jullie?
In welk stadium zitten jullie precies, zelfde bootje als ons?

Sterkte, en succes. Groetjes Vera

Hoi Haag,

Inderdaad ook nog even een toevoeging op de mail.
We waren schijnbaar beide met 100 en 1 dingen tegelijk bezig,
maar wilde toch even antwoorden.

Momenteel ben ik aan de ProVERA.
Die naam vergeet ik niet, want ik heet zelf ook Vera.
Als ik ongesteld geworden ben, dan moet ik ook aan de clomid.
Het zaad is weg, vanmorgen gebracht, en dat duurt nog wel even.
Ik zelf ben 30, in juni word ik 31. Mijn man is 42(!)

Ik ben ook erg benieuwd hoe dat gaat lopen, maar ja, vanaf dat ik
ongesteld ben, weet ik pas hoe het gaat verder lopen.
Tot die tijd wachten we maar af. We houden elkaar op de hoogte.
Groetjes en tot mails. Liefs, Vera

lieve vera,

ik ben 31 en wordt aan het eind van het jaar 32....,oud al haha
mijn man wordt 32 in mei en we gaan voor ons eerste kindje..
wanneer wordt je ongesteld dan.. moet je dan ook op de derde dag beginnen met clomid? tot en met de 7e dag??? sommige moeten het vanaf de 5e dag slikken dus dat verschilt enorm allemaal..
ik heb geen klachten van de clomid (ik slik nu nog 50 mg maar dat wordt waarschijnlijk volgende maand 100mg ofzo) alleen ik heb   van die enorme opvliegers....werkelijk verschrikkelijk...maar als dat het enige is tot nu toe dan heb ik het er absoluut voor over.. het is voor het goede doel toch..(ik kan wel tegen een stootje zeg ik dan tegen mijzelf hi hi)
ik moet de 13e april weer naar het ziekenhuis toe voor eeen echo....
hopelijk heb ik dan een dag of 6 later of 7 mag ook de vruchtbare periode want ik moet weer werken daarna...komt nooit uit met het vliegen echt ik ben er bijna nooit op de vruchtbare dagen. het lijkt wel of het niet mag..
en dan moet mijn man de "spuitwater" doe het zelf kit ophalen... spannend en dan maar weer afwachten..
ik denk dat wij op het zelfde moment in dit traject zitten..grappig he..

nou ik ga er weer van door lieve meid (oh ja ik kom uit de buurt van amstelveen)

succes en we spreken elkaar weer

liefs haag

Hoi Vera en Haag

Jullie verhaal is erg herkenbaar, ik ben blij dat ik jullie tegen ben gekomen, want ik vroeg   me ook al af of ik hier goed zat. Alle verhalen over IUI/IVF etc is voor ons natuurlijk nog helemaal niet aan de orde. Ik zal mijn verhaal even vertellen.
Mei 2005 ben ik gestopt met de pil en afgezien van 1 dag een heel ietsiepietsie ongesteld in augustus ben ik niet meer ongesteld geweest. Van mijn huisarts moest ik maar een beetje geduld hebben, maar vorige maand was ik het wachten echt zat. Gelukkig kon ik snel terecht bij de Gyn en na een inwendige echo, waar alles goed op leek, kreeg ik een kuurtje Provera. Op de derde cyclus dag moest ik bloed prikken waar ik morgen voor de uitslag voor mag bellen. Ze wisten niet zeker of ze alle waarden dan al zouden hebben, maar dat hoop ik wel, wil nu wel eens weten wat er aan de hand. Hoogst waarschijnlijk ga ik dan ook beginnen met Clomid. Over het controleren van het zaad hebben ze het nog niet echt gehad, ik hoop eigenlijk niet dat ze dat heel snel willen hij ziet namelijk erg tegen de MMM op.

Ik ben trouwens ook 30, mijn vriend is 32.

Ben erg benieuwd hoe het verder met jullie gaat.

hoi babs329

inderdaad is het verhaal van iui en ivf voor ons nog een lang traject...
maar ik leer wel weer veel op zo;n forum hoor...nieuwe termen etc.
maar wij zitten in het zelfde schuitje meis..haha
moet de 13e april weer een echo laten maken..toch blijft het spannend hoor maar dat komt voor jou allemaal nog...

nou eten maken maar nu en dan spreek ik jullie maandag hopelijk weer (moet weer aan de bak..)

succes en ik hoop dat de uitslag goed is voor jullie..

liefs haag

Vandaag uitslag gehad van de lab-resultaten: had er nog één niet binnen, prolactine was een beetje laag, maar dat kan komen omdat het 's ochtends heel vroeg was, moet ik nog een keer over laten doen later op de dag. Voor de rest was alles normaal, wat betekent dat we het met Clomid gaan proberen, maar daarvoor moet ik eerst een afspraak maken bij de fertiliteitskliniek want ze willen de eigroei en sprong controleren. Natuurlijk direct gebeld, maar ik kan pas 9 mei terecht: wat duurt dat weer lang, ben er nu echt wel aan toe. Maar ja, maar weer wachten.
Hopelijk gaat het bij jullie wel lekker snel in ieder geval de 13e sterkte bij je echo, hopelijk is je ei al hard gegroeid.

Hoi Bab329 en Haag, Goedemorgen dames,

Weer een nieuwe ziel met hetzelfde probleem! Welkom.

Tja, ik had gister cursus BHV (bedrijfs hulp verlening) via het werk, en kon dus niet op de mail reageren, ben de hele dag niet op kantoor geweest. Maar wel weer leerzaam.

Ik zit eigenlijk in het traject, dat ik bezig ben met provera, en die is morgen afgelopen. Dan is het afwachten tot de ongi komt en dan moet ik verder met de clomid.
Mijn laatste ongi was oudejaars dag!

Wat een spannende tijden voor ons allen.
Dus ik kan er nu ook niets meer over zeggen, het is alleen nog maar afwachten tot mijn ongi zich aanmeld, en daarna kan ik er pas weer wat over zeggen. Even goed ook voor ons onzekere tijden. Groetjes en sterkte voor ons allen.

Toch een fijn weekend. En succes. Tot mails. X Vera

Hallo dames,

Mijn verhaal is zeker nog niet zo ver als dat van jullie en misschien zal het ook nooit zover komen, maar toch voel ik me hier even op mijn plaats.

Mijn verhaal:
Ik ben 24jaar en heb 1 dochter van 2,5jaar. Nadat mijn man en ik getrouwd waren ben ik gestopt met de pil en het was meteen raak. Ik stond daar zeer van te kijken, want ik ben nu eenmaal ooit  begonnen met de pil omdat mijn cyclus niet deugde.

Sinds november 2005 zijn wij voor de 2e bezig, maar nu laat mijn cylus me wel in de steek! Om de 7 a 8 weken wordt ik ongesteld. Ook ik heb al veel gelezen over een onregelmatige cyclus en ben zelf bang dat ik geen eisprong heb.
Op dit moment ben ik 2 weken over de officieele cyclus heen, maar neem niet eens de moeite om een test te doen, want anders zou ik het wel voelen aan mijn lijf.
Voor deze maand heb ik het al weer opgegeven en zal waarschijnlijk over een aantal weken wel weer ongesteld worden. Volgende maand gaan we er toch weer helemaal voor, ookal gaat dat verplichte nummertje toch wel een beetje tegen werken.

Als het deze zomer nog zo is ga ik naar de dokter. Ik vertrouw het niet en ik denk dat je eigen intuïtie het belangrijkste is

Ik hoop voor jullie dat de medische molen op dit stadium al zijn wonderen gaat verrichten, zodat het traject niet verder hoeft te gaan.
Zelf hoop ik natuurlijk niet daar terecht te hoeven komen, dat zien we dan wel weer.

Op dit moment genieten  wij natuurlijk wel van het feit dat  we al 1 gezonde dochter hebben, maar dat neemt niet weg dat onze wens voor nog een kind dan minder belangrijk is.

Succes en tot de volgende keer,
Saskia

Terug
Bovenaan