Geen communicatie!

Hoi Haag, Soraja, visje en wie ik nog vergeet.

Na bijna een jaar niet ongesteld te zijn geweest, door Provera wel weer een menstruatie gekregen. Nu 3 weken na die menstruatie heb ik nu al weer een week bruin/rode afscheiding, niet zoveel dat ik tampons nodig heb, maar nu al weer twee dagen  toch zo  veel  dat mijn onderbroek echt vies is (sorry voor de onsmakelijke details). Herkennen jullie dit? Hoopvol dacht ik aan een innestelingsbloeding, maar ik heb geen verhoging gehad, dus geen eisprong.
Ik heb 9 mei pas een afspraak bij de fertiliteitskliniek dus dan kan ik het pas vragen.

Groetjes Bab

Lieve  Haag,

Sorry dat ik zo lang niks van me heb laten horen.
De tijd gaat zo snel voorbij, en we zijn alleen maar druk met worden geleefd.
Ziekenhuis en dokter. Ik ben nl. deze hele week al ziek thuis.
Buikgriep achtige taferelen, overgeven, warm/koud, hoofd en vooral keelpijn.
Nu ben ik gister naar de dokter geweest en heb een kuur gekregen.
Maar eigenlijk moest ik gister naar het ziekenhuis maar dat heb ik kunnen verschuiven naar vandaag. Daar moet ik vanmiddag naartoe. En ik vraag dat daar eerst even na voordat ik met die kuur begin, of dat geen kwaad kan. Die ene dag maakt het dan ook niet meer uit. ProVERA is klaar, en met Clomid inmiddels ook. En ik ben eens benieuwd wat ze vanmiddag (16.15 uur) te melden hebben. Hopelijk is er wat te zien, en kunnen we aan de slag. Hoop dat ik me wat beter ga voelen.

Hoe gaat het nu bij jullie, goed nieuws 2 eitjes wat groter, waar we niet al blij mee zijn he. Ik ben vorige week ongesteld geweest en dat heeft ouderwets lang geduurd.Maar ja, dat zijn we alweer vergeten en nu kunnen we tenminste verder.
Mocht het vanmiddag niks zijn geworden, dan proberen we het gewoon weer opnieuw, en daarna weet ik eigenlijk niet wat er gaat gebeuren, maar we gaan maar even voor het gemak van het positieve uit he.

Verder eigenlijk weinig nieuws in de tussen tijd, er gaat zoveel tijd tussen door. Mijn man krijgt over 2 weken ook pas de uitslag van het potje wat hij heeft weg gebracht, dus dat laat ook nog even op zich wachten.

Gelukkig kon ik de afspraak van gister verschuiven, want je moest tussen de zo en zoveel dagen daar geweest zijn, en vandaag is de laatste dag. Dus ik hoop dat het goed komt. Verder bij jullie nog nieuws?   Groetjes en hou je me op de hoogte.

Mijn vriendin had gister haar echo, maar ik heb er nog niks over gehoord,
zal haar eens mailen, weet nl niet of ze moet werken vandaag. Mijn vriendin is half oktober uitgeteld, dus ook dat gaat gelijk op. Ik was ook zo blij voor haar, dat we samen hebben gehuild, maar ja, het blijft natuurlijk dubbel. Maar het hoge woord is er gelukkig uit en nu kunnen we er over meepraten.

Succes en klus ze he  tot mails. X Vera

Hoi Haag,

Daar ben ik weer. Ik zal je even bijpraten over mijn bezoek van vanmiddag.

Als ik nu weer eraan denk en erover schrijf schiet ik weer vol, en ik weet niet eens
goed waarom!

Nou er was een eitje goed, dat is er in ieder geval 1. TOch.
Nou moet ik maandag meteen terug, en dan gaan ze kijken of die gegroeid is.
En als dat niet zo is, krijg ik weer ProVERA en daarna clomid, maar dan een hogere dosis en als dat wel zo is, moet ik een aantal keren terug komende week, en gaan hun ons waarschijnlijk vertellen, wanneer we het moeten gaan doen.

Op zich is dat wel goed nieuws, maar ik barste daar weer in tranen uit, werd denk ik even teveel. Dus ik had je steun na clomid ipv ervoor nodig.................

En alsof dat nog niet genoeg was, het zaad van mijn was is niet goed.
Hij vroeg toen ik me ging uit kleden of de uitslag er al was, zou er eigenlijk pas over 2 weken zijn, maar dat verschilt schijnbaar per keer. Dus het was binnen. Het was wat weinig om sommige testen te kunnen doen. En behalve dat was het ook niet goed. Eigenlijk slecht. Maar dat was op zicht nog niet zo erg, want het is een moment opname. Er kan een hoop meespelen, stress, ziekte, koffie, weet ik niet wat, en ik denk dat dit alles afgelopen tijd ook wel heeft meegespeeld. Mocht het nog nodig zijn (!) dan moet hij over 7 weken nog eens zijn potje brengen, dan is er een nieuwe ronde (zal ik maar zeggen) en dan kijken ze of er verschil is. En zo gaan we stapje voor stapje verder, om te kijken hoe we het doen. En hoe we op alles reageren en of het ons wat oplevert. Bij jou nog wat gewijzigd??

IK ben heel emotioneel op het moment, en eigenlijk weet ik niet goed waarom. Eigenlijk was het wel goed nieuws, maar maandag zal blijken of het blijvend goed nieuws was. Ik hou je op de hoogte. Weer een spannende dag voor de boeg.

X Vera, en een fijn weekend.

lieve Vera,

ben een tijdje niet in het land geweest dus vandaag weer voor het eerst op de site..
van vervelend allemaal voor jou en je man..hoe is hij er onder??
wij moeten woensdag een potje brengen naar het ziekenhuis..
ben benieuwd wat het oplevert...hoe lang duurt het eigenlijk gemiddeld..(de uitslag).. 14 dagen??? wordt er wel een beetje nerveus van.. straks is het ook niet zo goed allemaal.. kan ik nu al over stressen...
Ik zit nog in de wacht periode en moet waarschijnlijk zondag of maandag ongesteld worden..
voel mij niet anders dan anders en naar wat ik zo overal hoor voel je je toch echt anders als je in verwachting bent..
we wachten het allemaal weer af en wens jou in inder geval veel succes en geluk..

uiteraard laat ik je weten hoe het verder gaat...
kom op he???

lief Haag

Ha Meiden,

Nog een persoon met PCO hier.  Januari 2004 gestopt met de pil. Ook ik moest maar even een jaartje wachten van de dokter. De pil zou ongeveer een jaar in je lichaam blijven hangen. Nou 3 keer in een heel jaar ongesteld geweest. Inderdaad nooit gedacht dat ik zo blij zou zijn als ik ongesteld werd.
Toen toch maar doorverwezen naar het ziekenhuis. Ook ik moest eerst bloedprikken, inwendige echo en in januari 2005 zei men in het Ziekenhuis dat ik PCOS heb. Bij mijn vriend was alles in orde.

Gelijk aan de Provera en aan de clomid gegaan. Dit drie verschillende kuren  gedaan. 50-100-150.  Voor alle drie de  Clomid sterktes  werd ik resistent verklaard.  Toen moest ik Gonal bij  mij zelf gaan injecteren. Eerst reageerde ik 25 dagen niet vervolgens moest ik een hoger dosis nemen. Wat denk je, .....  Hyperstymulatie.  De cyclus werd afgebroken. Het was wachten op mijn menstruatie.  Die kwam vrij snel dus weer de volgende cyclus in. Binnen acht dagen had ik een eisprong. Helaas het  "klussen" was niet gelukt. Weer een nieuwe  cyclus in. Ook deze liep uit op een hyperstymulatie. Toen weer een volgende. Nu wel weer een eisprong, maar een week later dan dat de arts dacht te zien bij mij. Dus ja weer misgeklust.

Afgelopen Januari liep het weer uit op een hyperstymulatie. Dus werd ik doorverwezen naar  het UMC Utrecht voor IVF. Hier heben  we onlangs een aantal testen gedaan. Wat een verschil bestaat er tussen twee ziekenhuizen zeg. Uit deze testen komt nogmaals voort dat ik PCOS heb. Alleen willen ze niet dat ik al opga voor IVF. Ze willen weer opnieuw beginnen met Clomid alleen dan met Metformine erbij. Ze zijn van mening dat nog niet alles uit de kast was gehaald om mij zwanger te krijgen. (Ze gaven ook nog aan dat het jammer is dat de hyperstimulaties niet bij hun in het ziekenhuis hadden plaats gevonden. Anders kon ik gelijk een deurtje verder voor IVF. Shit dat is even balen om te horen maar ja).

Metformine  is een medicijn voor suikerpatienten. Deze brengt je insuline gehalte op de  juiste hoogte en zou zeer goed samen werken met Clomid. Als ik vandaag niet ongesteld zou worden  dan moet ik eerst een test doen of ik niet zwanger ben. Dan beginnen met Metformine en  provera slikken en dan met clomid. Tijdens het slikken van de provera moet ik mijn temperatuur bij houden. Op dag 21 van de cyclus dien ik een bloedtest te doen. Als  hieruit blijkt dat ik een eisprong heb gehad dan gaan we verder.  Zoniet dan zullen we de dosis weer ophogen. Kortom dus weer het zelfe proces in alleen dan met Metformine.

Groetjes en  mochten jullie vragen hebben mail me gerust.

Marijn

Ha Meiden,

Nog een persoon met PCO hier.  Januari 2004 gestopt met de pil. Ook ik moest maar even een jaartje wachten van de dokter. De pil zou ongeveer een jaar in je lichaam blijven hangen. Nou 3 keer in een heel jaar ongesteld geweest. Inderdaad nooit gedacht dat ik zo blij zou zijn als ik ongesteld werd.
Toen toch maar doorverwezen naar het ziekenhuis. Ook ik moest eerst bloedprikken, inwendige echo en in januari 2005 zei men in het Ziekenhuis dat ik PCOS heb. Bij mijn vriend was alles in orde.

Gelijk aan de Provera en aan de clomid gegaan. Dit drie verschillende kuren  gedaan. 50-100-150.  Voor alle drie de  Clomid sterktes  werd ik resistent verklaard.  Toen moest ik Gonal bij  mij zelf gaan injecteren. Eerst reageerde ik 25 dagen niet vervolgens moest ik een hoger dosis nemen. Wat denk je, .....  Hyperstymulatie.  De cyclus werd afgebroken. Het was wachten op mijn menstruatie.  Die kwam vrij snel dus weer de volgende cyclus in. Binnen acht dagen had ik een eisprong. Helaas het  "klussen" was niet gelukt. Weer een nieuwe  cyclus in. Ook deze liep uit op een hyperstymulatie. Toen weer een volgende. Nu wel weer een eisprong, maar een week later dan dat de arts dacht te zien bij mij. Dus ja weer misgeklust.

Afgelopen Januari liep het weer uit op een hyperstymulatie. Dus werd ik doorverwezen naar  het UMC Utrecht voor IVF. Hier heben  we onlangs een aantal testen gedaan. Wat een verschil bestaat er tussen twee ziekenhuizen zeg. Uit deze testen komt nogmaals voort dat ik PCOS heb. Alleen willen ze niet dat ik al opga voor IVF. Ze willen weer opnieuw beginnen met Clomid alleen dan met Metformine erbij. Ze zijn van mening dat nog niet alles uit de kast was gehaald om mij zwanger te krijgen. (Ze gaven ook nog aan dat het jammer is dat de hyperstimulaties niet bij hun in het ziekenhuis hadden plaats gevonden. Anders kon ik gelijk een deurtje verder voor IVF. Shit dat is even balen om te horen maar ja).

Metformine  is een medicijn voor suikerpatienten. Deze brengt je insuline gehalte op de  juiste hoogte en zou zeer goed samen werken met Clomid. Als ik vandaag niet ongesteld zou worden  dan moet ik eerst een test doen of ik niet zwanger ben. Dan beginnen met Metformine en  provera slikken en dan met clomid. Tijdens het slikken van de provera moet ik mijn temperatuur bij houden. Op dag 21 van de cyclus dien ik een bloedtest te doen. Als  hieruit blijkt dat ik een eisprong heb gehad dan gaan we verder.  Zoniet dan zullen we de dosis weer ophogen. Kortom dus weer het zelfe proces in alleen dan met Metformine.

Groetjes en  mochten jullie vragen hebben mail me gerust.

Marijn

Lieve Haag,

Ben blij dat je er weer bent.
Kan ik weer met je "praten!"

Uitslag van potje, dat wisselt schijnbaar nogal.
Ze hebben tegen ons gezegd, dat het 4 weken kan duren.
Toen we er vorige week waren, was het 2 weken geleden,
en we dachten, laten we maar eens vragen, en toen was het binnen.
Dus toen zei ze ook, de ene keer gaat het snel, en is het binnen een week,
en de andere keer gaat er echt weken overheen. Dus dat verschilt nogal.

Tja, hoe hij er onder is! De uitslag dat zijn zaad niet goed was,
daar  was hij uiteraard niet zo blij mee.
Want hij is iemand  waar alles goed bij moet zijn, en wil alles in de hand hebben,
en dat kan hier dus niet bij. Maar ja, ik denk dat iedere man dit erg vindt.
Het is een moment opname, en daar probeert hij zich ook bij neer te leggen.
maar wat ook meespeelt,  is dat ziekte, stress, koffie enzo ook meespelen,
en hij heeft het gewoon te druk, en hij moet oppassen dat hij zich zelf niet voor bij loopt, en dan komt dat vanzelf  goed, maar we moeten maar afwachten.

Succes voor jullie dan vandaag. Het is alles behalve romantisch, maar dan weet je  
in ieder geval waar je aan toe bent, als ze zich  daar in gaan verdiepen, kun je weer
een onderdeel weg strepen, en is er iets meer duidelijkheid, of in ons geval dan niet.  
maar ja, we  zijn op de goede weg. Ik hoorde gister van een collega, die heeft een vriendin met pco en heeft inmiddels 4 kinderen, dus er is nog hoop! Alleen zal die cyclus nooit goed gaan lopen, maar dat is op zich natuurlijk geen probleem.  
laat me maar weten hoe het gaat. x Vera

lieve Vera,

hoe is het er nu me nu je alles een beetje hebt kunnen laten bezinken?? het is zeker weten moeilijk voor jullie allebei...
maar je hebt gelijkk als hiet naar gekeken wordt dan kunnen we weer een hoofdstukje afsluiten.. maar als het een momentopname is moet dit dan niet vaker gebeuren om een gemiddelde te krijgen of zeg ik nu iets heel raars??
mijn man vanochtend "zijn' potje weggebracht(rennen racen haha)  naar het ziekenhuis en we moeten wachten tot ik weer naar het zh moet om te vragen hoe alles is.. moet bij ons ziekenhuis bij je eigen arts en deze ronde zat ik bij een andere gyn.. mar ik heb wel het gevoel dat er nu iets gebeurt...
mijn hormoonwaarde was deze keer 23.1 en ik moet eigenlijk eens vragen wat het moet zijn.. opdracht voor de volgende keer weer...haha

hou mij op de hoogte en veel liefs van mij

liefs haag

Terug
Bovenaan