Geen geld voor pufcursus, mis ik iets?

Ik ben 2x bevallen, 2x geen pufcursus gedaan (ik hou daar gewoon echt niet van, zulk soort dingen) en ik heb echt NIKS gemist! Dus nee, wat mij betreft echt geen must!! 

Ik denk dat dat er vanaf hangt hoeveel vertrouwen je hebt in jezelf en je lichaam. Sommige vrouwen gaan erin met de mentaliteit van "dat doe ik wel even", en dan zal het vaak ook zo zijn. Ben je echter meer van het type dat over alles piekert, dan is een cursus oid misschien wel fijn om je wat zekerder te voelen. Ik heb geen echte pufcursus ofzo gedaan, maar bij mijn verloskundige was er wel de mogelijkheid tot een Centering groep. Hier werd elke keer vanalles rondom de zwangerschap en bevalling besproken. Daardoor voelde ik me genoeg voorbereid, en ik vertrouwde op mezelf dat dat ademhalen wel goed zou komen.

Bedankt voor jullie reacties! Nee mijn zorgverzekering vergoed het niet. Maar ik heb me net aangemeld voor een voorlichtingsavond in het ziekenhuis en heb besloten geen andere cursus te doen. Ik heb wel vertrouwen in mezelf, maar werd iets onzeker toen iedereen om me heen (nog 4 zwangeren) zich aanmeldden voor een cursus en het raar vonden dat ik dat niet wilde doen. Maar ik ben niet de enige zo te lezen! Dat geeft wel weer zelfvertrouwen terug ;) 

Hoi,
Ik heb geen cursus gedaan en wist meteen hoe ik moest puffen..
Voor mijn gevoel onzin om zon cursus te doen waar iedereen zit in en uit te blazen. Maar dat waren ook  mijn hormonen die de overhand namen whaha.

Heb wel op Youtube gekeken wat verschillende technieken zijn dus niet helemaal onvoorbereid. Ook ben ik bij het kraamhotel naar een voorlichtingsavond geweest en heb daar dingen te horen gekregen.
Mocht je borstvoeding willen geven dan raad ik je wel aan daar een cursus voor te doen. Bij mij was ie dacht ik €20,- voor 2 avonden.
Succes! :)

Hey
Ik ben 3x bevallen zonder pufcursus of i.d. Persoonlijk vind ik die cursussen onzin en ik heb tijdens de bevalling totaal niet het idee gehad dat ik die had moeten volgen. Zodra je gaat bevallen weet je wel wat je moet doen en wat fijn is voor jou. 

Hoi,
Je moet echt doen waar je jezelf goed bij voelt en wat inderdaad financieel haalbaar is. Ik doe de samen bevallen cursus met mijn man, want het wordt via onze verzekering deels vergoed. Ik haal er veel info uit en vind het een fijne manier van voorbereiden. Dit is voor iedereen anders, dus het afdoen als onzin vind ik ook niet nodig. Kijk gewoon naar je eigen situatie en hoe jij je er prettig bij voelt. En er zijn meerdere wegen naar Rome, dat hoeft niet via een cursus, dat kan. Er is een heel groot aanbod (gratis en betaald) aan informatie over bevallen. 
Succes met het laatste trimester!

Ik vond het zelf heel nuttig. De yoga is niet perse nuttig, maar even een rustig momentje om bij je kindje stil te staan (mis je weinig aan als je dat niet doet ;))
Maar na de les worden altijd verschillende thema’s omtrent bevallen besproken en daar heb ik wel echt veel aan gehad en zou ik iedereen aanraden.
In jouw situatie is een voorlichting in het ziekenhuis idd een prima optie denk ik! 
Succes, het komt vast goed!

Ik vond het zelf wel heel nuttig. Vooral dat mijn man wist hoe ik moest puffen. Ik zat 8u in een weeënstorm en was zonder goed puffen (wat een soort van hergebruiken van je eigen adem ofzo is? Kan het niet goed beschrijven) denk ik gaan hyperventileren. 
En dankzij goed wegpuffen van de persweeën, wat je ook oefent qua spiergebruik, geen schrammetje er aan over gehouden haha. Althans, volgens de vk, kwam het door het goed wegpuffen. 
Wij hebben samen bevallen mini (120€ geloof ik?) gedaan én de eendags cursus van FijnZwanger. Die laatste heeft ons geleerd wat onze rechten zijn bij een bevalling. Daardoor konden we, toen we toch in het ziekenhuis belandde, opkomen voor onszelf en wisten we wat goed was. (En dat was niet de medisch VK die beweerde dat ik liggend moest bevallen bijvoorbeeld haha).

Van dat laatste kan je ook veel op internet inlezen! 

Terug
Bovenaan