geen hartactie op echo: curretage/pillen of afwachten??

Hoi,

ik heb afgelopen vrijdag een teleurstellende echo gehad. ik zou volgens de berekening 9 weken en 2 dg moeten zijn, maar het liep een week achter.... op zich niet zo gek voor mij, mijn andere (4) kinderen klopte ook niet met de berekening. ik heb nml geen cyclus van 28 dagen en mijn ei-sprong is laat in mijn cyclus... Alleen geen hartactie... en die hoort er met 8 weken wel te zijn.
De gyn bood me meteen een curretage aan, deze heb ik geweigerd aangezien ik mijn verjaardag het weekend zou vieren en ik bang ben voor de narcose (narcose is nml al eens misgegaan bij mij dat ik blijvende problemen heb overgehouden)
Ze had het ook nog over tabletten die ingebracht kunnen worden die de miskraam zou opwekken of afwachten... Nu had mijn man gezegd geef dat recept maar mee dan kunnen we kijken wat we doen... Zijn de tabletten bij 2 apotheken niet op voorraad... vanaf vandaag kan ik ze ophalen, maar ik twijfel... ik hou er niet van om in te grijpen en laat liever de natuur zijn gang gaan... En ik heb op internet gelezen dat het (heel soms) voorkomt dat de echo niet klopt.... Bij mijn jongste was de hartactie ook niet meteen goed te zien met 9 weken. De echoscopist was erg snel klaar met haar oordeel voor mijn gevoel. Ik heb haar bij mijn vorige zwangerschappen ook gehad en ze heeft wel vaker dingen niet goed gezien...(verkeerde metingen)
Als het niet goed is zal mijn lijf het uiteindelijk toch wel afstoten? Ik weet niet goed wat ik er mee aan moet....

Wat een naar nieuws.. Helaas heb ik zelf 2 maanden geleden ook een missed abortion gehad. Ik heb ervoor gekozen om eerst af te wachten tot m'n lichaam zelf het vruchtje af zou stoten. Moest na 2 weken weer terug naar vk, intussen niks gebeurd dus vruchtje zat er nog. Toen heb ik er wel voor gekozen om het weg te laten halen dmv een curretage omdat ik het niet zo fijn vond om er nog langer mee door te lopen. Ik was nog erg misselijk en moe, heel dubbel allemaal, waardoor ik ook twijfelde of het echt wel goed gezien was dat er geen leven meer in zat.. Hb tig echo's gehad en moest er toen helaas wel aan geloven dat het écht niet goed zat. Week later ben ik gecuretteerd wat verder lichamelijk niks geen problemen met zich mee nam. Heb er nadien niks geen last van gehad, matig bloedverlies en na 3,5 week weer een menstruatie. Nu afgelopen weekend een test gedaan en ben ik weer zwanger... Heel pril nog dus durf het bijna nog niet te geloven. Als jou gevoel zegt dat je nog moet wachten dan zou ik dat ook doen, ik had er zelf ook geen vrede mee om het gelijk al weg te laten halen, even afwachten is ook beter voor de verwerking zei m'n verloskundige en dat geloof ik ook zeker.

Ik wens je heel veel sterkte, welke keus je ook gaat maken.

Liefs Esje

bedankt Esje86,

ik heb maar 1 echo gehad... en dat zit me niet helemaal lekker... ik voel me lichamelijk prima, in mijn hoofd is het chaos..
Mijn gyn zei juist dat snel actie beter zou zijn ipv afwachten zodat ik niet te veel zou gaan lopen tobben... hup streep eronder en door voor de volgende ronde leek het wel..Maar ik denk dat rustig het laten bezinken en mijn lijf de tijd geven beter is...

Hey,

Ik ben nu zwanger,maar heb daarvoor drie miskramengehad. Ik heb de eertse vd drie gecurrateert,maar de twee daarna niet. De meeste lichamen stoten niet meteen af dus je kan de natuur afwachten,vind ik na mijn geschiedenis t beste. Als het lang duurt,kun je altijd nog aan de pillen of curratage. Praat dan heel goed met de annethesist over je ervaring met narcose. Hij of zij kan je dan meer uitleg geven of speciaal behandelen misschien. Wees ook eerlijk tegen hen over eventuele medicinale geschiedenis,drank gebruik en drugs gebruik,dit veranderd je dosis voor de narcose.(daar bedoel ik niet mee dat iedereen zuipt,of drugsverslaafd is hoor!)

hey meid wat verschrikkelijk.
ik heb het zelfse meegemaakt alleen was bij het hartje al bijna 3weken gestopt..

ik heb toen een week afgewacht omdat de misselijkheid alwel weg was maar na een week nog niets geendruppel bloed of krampje

dus toen de verloskundige gebeld zij heeft toen afspraak in het ziekenhuis gemaakt smiddags kon ik terecht gesprek gehad echo gehad en nacontrole afspraak en het recept voor de tabletten.

bij thuis komst tabletten ingebracht en snachts is het vrij gekomen en daarvoor voelde het als een inimini bevalling.

hoi hoi,

bedankt voor jullie reacties. Met een druk gezin met al 4 kinderen ben ik nog niet naar de apotheek gegaan om de tabletten op te halen...is een giga drempel om overheen te gaan. Er is verder niks veranderd in mijn lijf, geen tekenen dat het afgestoten gaat worden. Mijn jongste is 14 mnd en krijgt nog bv, ik heb er deze week een voeding afgehaald dat ze nu nog maar op 1 voeding zit, maar omdat ze nog steeds bij mij drinkt hebben die tabletten invloed op haar (diaree krijgen) en daar zit ik eigenlijk ook niet op te wachten... Mijn man vind dat ik volgende week de verloskundige maar moet bellen voor advies. In het ziekenhuis heb ik weinig informatie gehad, terwijl ik op internet zie dat er patientenfolders zijn.Ik heb niks meegekregen...

Wat vervelend dat je zo slecht geïnformeerd bent in het ziekenhuis, zeker in deze situatie moet je toch weten hoe of wat.. Ben je er al wel helemaal over uit of je het vruchtje af wilt laten komen dmv de tabletten? Ik ben gecuretteerd, heb daarvan en daarna niks gee klachten meer gehad.. Wel moest ik 4 uur voordat ik in het ziekenhuis moest zijn 2 vaginale tabletten inbrengen om m'n baarmoedermond alvast wat week te laten worden en kwam het al een beetje op gang maar niet extreem veel bloedverlies of krampen gehad. Hoop niet dat ik het nog een keer moet meemaken maar zou dan toch weer voor een curretage gaan, omdat ik verder geen pijn of last er van heb gehad. Het vruchtje af laten komen alleen dmv tabletten is niet prettig hoor ik rond me heen, is dan echt een soort minibevalling, dit zei de verloskundige ook tegen me. Denk er rustig over na en hoop dat je het een beetje kan verwerken allemaal, het is niet niks...

Groetjes Esje

Terug
Bovenaan