geen hartactie op echo: curretage/pillen of afwachten??

heb vandaag een verloskundige gebeld voor advies, we zijn nu 10 dagen na de echo en er is nog niks gebeurd... op haar advies de gyn teruggebeld voor een gesprek. Woensdag heb ik de afspraak...

gisteren gesprek bij de gyn gehad. Ze was verbaasd te horen dat ik de tabletten niet had gebruikt... terwijl ik dit wel aan de telefoon had doorgegeven... Ze vond dat ik toch voor een einddatum moest kiezen omdat te lang wachten de kans op zwaardere bloedingen zou vergroten en ook de kans dat het niet volledig afgestoten zou worden zou toenemen bij lang wachten...We hebben aanstaande dinsdag als einddatum gepland, er is een curretage vastgelegd en ik heb een gesprek gehad met de anesthesist... hij vertelde me dat mijn problemen niet van de narcose kunnen zijn gekomen, maar omdat ik genetisch belast ben met overgevoeligheid voor morfine door de morfine die ik jaren terug heb gehad.... nu hij dit weet kan hij hier rekening mee houden en krijg ik "ouderwetse" verdoving... en van te voren een tabletje om rustig te worden...De gyn vertelde me dat het nog steeds spontaan afgestoten kan worden en als dat gebeurde moest ik vrijdag of dinsdag ochtend bellen, dan krijg ik eerst een echo om te kijken of het wel volledig afgestoten is....

Na ruim anderhalf uur in het ziekenhuis rondgelopen te hebben tussen verschillende afdelingen (gyn, opname, anesthesie) was ik klaar... ging nog even naar het toilet en wat zag ik tot mijn verbazing: een klein beetje bruin bloed... 's nachts heb ik buikpijn gekregen en vandaag is het bruin veranderd in helder rood bloed, nog geen stolsels.... maar het is dus toch spontaan aan het vrijkomen.... Ik hoop dat dinsdag de echo goed is dat ze de curretage kunnen afzeggen en dat we dit een plek kunnen geven.

Hallo, ik heb nog niet eerder gereageerd omdat mijn lichaam zelf het vruchtje heeft afgestoten, maar heb wel meegelezen. Ik hoop heel erg voor je dat de miskraam spontaan op gang komt, dat is duidelijk wat je zelf het liefste wil. Ik heb 3 februari een miskraam gehad en mijn lichaam heeft zich daarna goed hersteld. Daardoor is het ook makkelijker om het allemaal een plekje te geven. Nu zijn wij weer voorzichtig aan het proberen om zwanger te worden van ons eerste kindje.

Vandaag heftiger gaan vloeien en flinke krampen... ben een kennis gaan helpen overhuizen om afleiding te hebben.... er zijn een paar flinke stolsels vrijgekomen en sinds het laatste stolsel is vrijgekomen is de buikpijn flink afgenomen.... heb het ziekenhuis gebeld zodat ze weten dat er dinsdag eerst een echo gemaakt moet worden....
En Maud81 voor ons is dit ons 5e kindje ook al zal het nooit fysiek in huis zijn het zit toch in ons hart.... Hoe pril het ook is, het is wel een kindje....en dan is het misschien medisch of wettelijk niet zo... je gevoel zegt toch iets anders....

gisteren eerst een echo gehad, helaas was nog niet al het weefsel weg... wel het vruchtje. Het weefsel was zo dik dat er alsnog gecurreteerd is om bloedingsproblemen te voorkomen. Alles is nu dus schoon en kunnen we verder.... Mijn lijf voelt goed, maar dat is dan ook alles... Dit heeft best diepe sporen in ons gezin achtergelaten...

Terug
Bovenaan