geen hartactie op echo: curretage/pillen of afwachten??

de enige tip die ik je kan geven is praten veel praten niet op kroppen dat heb ik ook gedaan en daardoor ging ik me steeds belabberde voelen wat impact had om me gezin en me relatie

Bedankt dromertje1987 en maud81,

ik heb helaas niet zomaar iemand om mee te praten. Mijn moeder heb ik 1e paasdag verteld dat het mis is gegaan en ze had eigenlijk meteen commentaar op het feit dat we voor een 5e kindje waren gegaan..... Hier zit ik eigenlijk niet op te wachten... Mijn schoonmoeder heeft zelf meerdere miskramen gehad en ik had gehoopt op meer begrip, maar er kwam 2e paasdag toen we het vertelde alleen een oh en wat vervelend en dat was het eigenlijk... Ze was wel verbaasd te horen dat ik de volgende dag gewoon de kinderen naar school had gebracht en boodschappen was gaan doen...Zij had namelijk na haar curretages ziekenhuis opnames van enkele dagen gehad.... Ze is bijna in staat om hierover te gaan discussieren.... en ook hier zit ik niet op te wachten
Verder weet bijna niemand het behalve de docent van mijn zoon en de peuterleidster van mijn tweeling het, zodat de kinderen enigzins opgevangen kunnen worden mocht dat nodig zijn. en een goede kennis die ik vrijdag heb geholpen met verhuizen zodat ik wat afleiding had... Zij heeft het heel druk nu met haar huis en ze woont nu niet meer zo vlakbij als eerst....

Vandaar dat ik maar internet ben opgegaan.... kan ik in iedergeval het een beetje van me afschrijven, anoniem en dat vind ik op dit moment wel zo prettig

ik ben er pas er over gaan praten bij me huisarts.
ik kropde alles op en daardoor niet lekker in me vel ben toen naar me huisarts gestapt met haar ben ik gaan praten en uit eindelijk kon ik ook makkelijker met mijn man praten met gevoel dat ik me beter ging voelen..

en kleine maand later (dit weekend)een positieve test..

gefeliciteerd dromertje, hopelijk deze keer een blijvertje ;)

Mijn huisarts is ook iemand waar ik niet mee kan praten (oude knorrige man).... Gisteren verjaardag van m'n schoonmoeder gehad en ze heeft niet eens gevraagd hoe het ging.... schoonzusjes waren er ook en verder geen visite, maar onderwerp is niet besproken.....

Hoe lullig dit ook klinkt, je moeder en schoonmoeder zijn van de generatie waar er niet over gesproken mocht worden. Mijn moeder heeft er 4 gehad, ikzelf 3 (4 kindjes) Vroeger werd dat gewoon weggestopt. Bij mijn laatste miskraam zei mijn zus, jammer, uithuilen en opnieuw beginnen, maar wat weet zij ervan? Nooit geen miskraam gehad. Lucht je hart hier en bij mensen die het wel meegemaakt hebben. Die reacties van je familie helpen je totaal de andere kant op. Dat wil overigens niet zeggen dat je schoonmoeder geen verdriet er van gehad heeft. Zij moest het op een andere manier verwerken.

Ik wil niet zeggen dat het daarom minder erg is. Zeker niet, je hebt een zeer gewenst kindje verloren. Dat heeft tijd, rouw en verwerking nodig. Daar wil ik je heel veel sterkte mee wensen. Want het blijft verdrietig.

wat supertje zegt..

en veel mensen vinden het ook moeilijk om over te beginnen.
en de ene verwerkt het anders dan de andere.
mijn man is echt opgevoed met het motto opstaan en doorgaan en ik ben opgevoed met praten en verwerken daardoor kon mijn man het iets makkelijker naast zich leggen

bedankt supertje en dromertje... Mijn moeder heeft het zowiezo nooit meegemaakt, en ik wist dat zij commentaar zou hebben op het feit dat we een groot gezin willen... Je zit alleen niet altijd op dat commentaar te wachten....
Mijn schoonmoeder is normaal wel iemand die overal over wil praten... Ze is psycholoog en vraagt normaal gesproken over alles tot vervelens toe door of het wel goed gaat....
Mijn man is opgevoed met overal over doorpraten en doorpraten en doorpraten... ik niet. mijn ouders zijn beide mensen die veel opkroppen en dat heb ik ook jaren gedaan...Ik probeer mijn kinderen te leren dat ze dat niet moeten doen en dan moet je eigenlijk wel het goede voorbeeld geven.... In de meivakantie gaan we een midweek weg met mijn schoonmoeder en schoonzusjes/zwager en neefje en nichtje... wie weet wat er dan besproken kan worden....

Terug
Bovenaan