Geen hartje zien kloppen bij 6 weken

Dag meiden,

Ik ben de laatste tijd stil geweest maar nu moet wat me laten horen. Ik ben 8 weken zwanger en ging twee weken geleden voor mijn 'eerste' echo. Tijdens het echo hebben ze geen haartje zien kloppen. Ik begon me erg zorgen te maken. We dachten namelijk allebei dat ik 7 weken zwanger moeten zijn. Na het meten heeft de dokter ondekt dat ik pas in de 6e week was. Ze zei dat we net te vroeg kan zijn en dat het hartje begint as over een dag of twee te kloppen. Nou heb ik pas mijn volgende echo op 15 juli. Dan zou ik 9 weken moeten zijn. Dan moet het goed te zien zijn.
Maar ja, het kan ook zijn dat het mis is gegaan en ik weet het gewoon niet. Ik begin mezelf gek te maken. Hebben jullie ervaring hiermee. Is de 6 weken net te vroeg geweest?? En maak ik nou zorgen om niks??

Groetjes,
Brittany
 
Hoi Hoi,

Ik weet wat je doormaakt. Ik dacht ook een week of 7 te zijn en ik heb eergisteren een echo gehad. En inderdaad geen hartje. Volgens de echo was ik pas 5 weken en 6 dagen. Dus vandaag ben ik 6 weken en 1 dag. Echt een tegenvaller. Ik probeer het van me af te zetten en te hopen dat er over een week of 2 a 3 wel een hartje te zien is. Dit was namelijk bij mijn dochter wel zo. Bij haar zwangerschap was ik ook te vroeg met een echo maar het blijft echt onzeker. Ik wens je heel veel sterkte en hopen dat we allebei als we weer een echo hebben een mooi hartje zien kloppen.
LIefs mama van ramiro
 
Ja dat er bij 6 weken geen hartje kan zijn klinkt bekend! Hou je dat wachten vol? Ik zou een particuliere echo doen als dat kan dan heb je gewoon zekerheid want nu ben je in de 8e week dus dan moet er echt een hartslag zijn. 3 weken wachten met die onzekerheid is toch niet te doen!
@mama van Ramiro ook sterkte!
 
Meiden bedankt!

@mamma van ramiro, ik wens je ook veel sterkte toe. Wanneer heb je de volgende echo. Ik hoop niet dat te lang moet wachten. sucess!

@SaskiadeG, De dokter wou in eerst instantie ook na week nog een echo maken maar ze zei dat het dan ook zou eventueel net te vroeg kunnen zijn om het hartje te zien en dan zou ik helemaal gek worden. Vandaar dat ze een paar weken wilde wachten. Ik snap het wel maar het is wel klote. Ik vroeg de assistent hoe ik 3 weken moet wachten. Ze zei gooi maar je agenda helemaal vol en dan vliegen de weken erbij. en inderdaad mijn agenda is vol met leuke dingen en volgende week is het alweer zo ver. Zolang dat ik geen bloedverlies hebt en nog steeds zwangerschap kwaltjes hebt is er waarschijnlijk niks aan de hand zei de dokter. hup naar de 15e.

Liefs,
Brittany
 
Hoi klinkt erg bekend....
Wij zijn 4 weken geleden voor de 1e echo geweest...
Niets te zijn alleen een leeg vruchtzakje....
Volgens mijn berekening moest ik toen bijna 6 weken zijn maar volgens de VK waren we veel minder ver... vreemd... maar goed weer naar huis met en nieuwe afspraak voor 2 weken later.... weer een echo... en weer weinig te zien, eerst dacht de VK een hartje te zien, maar toen toch weer niet, dus weer naar huis en 2 weken later weer... dat was dinsdag.... nu al meer te zien, maar nog geen duidelijk hartje, de VK dacht wel een hartje te zien maar wist het niet zeker, kon hem namelijk niet meer terug vinden na het verschoven te hebben...
Dus nu moeten we volgende week weer terug komen!!
PFFF wordt er echt helemaal kriebelig van, volgens de Vk zouden we nu pas rond week 6-7 zitten en waren we de eerste keer er gewoon te vroeg bij... nou ik geloof er niets van maar ben wel meer gerust dat het toch nog goed gaat komen na de echo van afgelopen week, toen was er in ieder geval meer dan alleen een leeg vruchtzakje!!

Ik duim voor je
 
@ Brittany: Ik weet niet precies wanneer ik de volgende echo heb. De gyn. wilde het via de huisarts laten lopen?? Vaag...... maar ik heb een hele lieve huisarts dus al ik aangeef wanneer ik de echo wil dan krijg ik die ook. Ik wil inderdaad ook niet te vroeg de echo hebben precies wat jouw arts ook zei. Straks is er weer niks te zien en wordt ik helemaal gek Ik heb gisteren de huisarts gebeld en gevraagd of ze een doorverwijzing wilde sturen voor over 2 a 3 weken. Dan ben ik tussen de 8 en 9 weken nou, dan moet er zeker iets te zien zijn als het goed is.
Voor jouw nog maar een week wachten en dan heb je antwoord. Ik hoop dat je laat weten hoe het gegaan is. Veel sterkte en veel plezier met alle leuke dingen die je de komende week gaat doen.
Groetjes!!!!
 
Hay meid,

Wat een nare onzekerheid! Bij mij was er in de 5e week al een hartje te zien.....ik was bijna 6 weken toen ik de echo kreeg. Maar bovenstaande laat zien dat het ook anders kan en er dus nog hoop is....

Ik hoop op goed nieuws!

Liefs Jessica
 
Terug
Bovenaan