geen kinderen.. al 2 miskramen gehad

hoi meiden!

het valt mij op dat de meeste mensen hier al wel kinderen hebben. zowel voor of na de miskraam gekregen, ik heb nu (waarschijnlijk) mijn 2e miskraam.. maar heb geen kinderen, daarom deze topic.

ik denk zelf dat je ervaring van een miskraam heel anders is als je geen kinderen hebt.. ik merk nu dat ik me vaak afvraag of ik wel kinderen kan krijgen, verwekken lukt wel..anders was ik niet al 2 keer zwanger geweest.. ma schijnbaar kan ik ze dus niet houden, terwijl je als je kinderen hebt..je weet dat je ze ook kan houden.. toch?
zeg t maar als het niet klopt hoor.. maar vroeg me af of er andere vrouwen ook zo over denken.. en hoe zij er dan mee om gaan.. want ik ben af en toe de radeloosheid nabij

liefs shari

Hoi Shari,
Wat erg voor je dat je nu waarschijnlijk je tweede mk hebt. Waarom 'waarschijnlijk'? Is er nog een kans dat je toch nog zwanger bent?
Ik kan me heel goed voorstellen dat je twijfelt aan je lichaam. Ik twijfel ook erg aan mijn lichaam. Ik heb nu 3 mk achter elkaar gehad. Bij mij is het ook zo dat ik wel zwanger word maar nu is het nog de 'kunst' om het ook te blijven.
Ik heb wel al een dochter dus ik weet dat ik het kan (of kon) om een zwangerschap uit te dragen. Wij gaan wel verder met proberen maar wat zullen de eerste weken weer spannend worden. Met hoeveel weken heb jij de mk gehad als ik vragen mag?
Heel veel sterkte, mama 1977.

Hee Shari,
Ik herken je gevoel wel hoor. Heb 1 miskraam gehad, deze maand alweer een jaar geleden. Het is me nog niet gelukt om weer zwanger te worden, terwijl het de vorige keer binnen een paar maanden raak was.
Ben vreselijk onzeker over mijn lichaam en of het ooit wel gaat lukken, etc.
Daarbij komt dat ik al tijden rondloop met tussentijdse bloedingen tussen mijn ongi's. Die maken me ook vreselijk onzeker. Gelukkig heb ik nu eindelijk een afspraak met een gynaecoloog kunnen maken (18 juni is het zover). De huisarts deed het af met 'hormoonkwestie die vanzelf moet overgaan of anders een tijdje aan de pil'. Tja, niet wat ik wilde horen uiteraard.
Alhoewel ik denk dat het verdriet en de teleurstelling bij een miskraam hetzelfde is als je al kinderen hebt, denk ik wel dat het verschil maakt hoe je er daarna in staat bij het weer proberen zwanger te worden. Je hebt het bewijs dat het wel degelijk kan en dat hebben wij niet. Maar goed, dat is ook maar mijn idee en ik weet niet of dat werkelijk zo is, dat zouden de dames moeten vertellen die al kinderen hebben.
Van een collega van mij heb ik dit wel gehoord, zij heeft ondertussen 3x een miskraam gehad. Eerst 1, daarna gezond kindje, en daarna weer 2x.

Meid, heel veel sterkte!!

Groet, Laura

Hoi Shari,

ik begin even met de vraag waarom je "waarschijnlijk" een miskraam hebt?? Weet je dit niet zeker dan???

Het is onwijs balen als je geen kinderen hebt en een miskraam krijgt (en helemaal als het er meer zijn)....Ook bij mij is de miskraam een jaar geleden en tot op heden ook niet weer zwanger! Manlief is er gelukkig van overtuigd dat het goed gaat komen...ik weet het zo net nog niet....eerst zien dan geloven. Ook ik ben al bij een gyn geweest en door de curretage had ik 2 verklevingen opgelopen....dus volgens gyn moet nu alles het weer doen. Dit jaar op eigen kracht proberen (zo lang als we dit volhouden) en anders terug naar gyn.

Ik weet alleen niet of vrouwen er anders tegenaan kijken als je al een kindje hebt....je hebt tenslotte die kinderwens en ook al heb je een keer een kindje voldragen dat geeft geen enkele garantie op een volgende zwangerschap....dus ik denk dat we wat dat betreft toch wel gelijk staan....we willen een kindje en het lukt maar niet. Tuurlijk is het wel zo dat het me heerlijk zou lijken om al een ukje rond te hebben kruipen en wij zouden al ontzettend gelukkig zijn met 1 kindje, maar dat geldt niet voor iedereen...

Meis probeer niet bij de pakken neer te zitten hoe moeilijk dat ook is, ik heb een jaar geleefd om zwanger te worden en was er enorm op gefocust, maar sinds deze maand ligt het naast me. Ik leef mijn eigen leven en doe de dingen die ik wil doen, ik laat er niets meer voor.....als het zover is en ik test positief dan is het vroeg genoeg om e.e.a. aan te passen, maar tot die tijd geniet ik van mijn leven, je weet tenslotte nooit wat er morgen kan gebeuren!!

Sterkte meis,

gr Yosha

Hey meiden,

Ook hier een miskraam gehad met 12 weken in februari... Daarna bleef ik, net als jou Laura maar vloeien. Ik ben aan de pil gegaan op advies van de huisarts (3 maanden) schreef hij voor... helaas voor hem, maar na 1 ronde ben ik gestopt.... Voelt zo onnatuurlijk. Maar het vloeien tussentijds is wel gestopt. Ik weet haast wel zeker dat ik niet zwanger ben deze ronde, want ik voel totaal niets.. Ik vraag me af of ik mijn ei wel gehad heb, maar we zien het vanzelf wel. Als goed is moet ik 12 juni ongesteld worden. Dan zit ik op een cuclus van 30 dagen (die had ik voor de miskraam ook).

@ Laura: heb jij een miskraam gehad vanzelf, of ben je gecurreteerd/opwekking... want ik heb die pillen gehad, maar als het ooit weer mis mocht gaan, doe ik dat dus nooit meer. ik hoor zoveel slechte verhalen en mensen die nog heel lang navloeien na de miskraam... Maar we gaan er vanuit dat het niet meer misgaat en ik over een jaar (hopelijk) een baby in mijn armen mag sluiten!!

Hopelijk is het in juli gewoon raak!!! Maar we moeten gewoon wachten.

Wij gaan ook voor ons eerste kindje.

Liefs Lian

hoi hoi

ik denk dat ik een miskraam heb/krijg omdat ik al vanaf donderdag bruine afscheiding heb, en af en toe een klein beetje helderrood bloed.. en gisteren heb ik bijna de hele dag op de bank gelegen omdat ik zo'n kramp in mn buik had..maar jah.. nog steeds zet het vloeien niet door.. dus ik heb nog wel een beetje hoop.. maar tegelijkertijd ook weer niet.

nou heb ik vorige week een echo gehad.. en daarop waren 2 vruchtzakjes te zien. 1 zat ook daadwerkelijk wat in.. de ander kon de dok niet zien. hij zei dat het niet duidelijk was omdat de vruchtzakjes elkaar in de weg zaten.. dus hebben we ook geen hartje zien kloppen.. ik zou namelijk 7 weken en 2 dagen zijn..

zaterdag bij de huisartsenpost geweest.. in ieder geval fikse blaasontsteking.. maar die dok zei ook nog dat ik er niet op hoefde te rekenen dat t hartje nog ging kloppen..

dit alles bij elkaar zorgt ervoor dat er een stemmetje in mijn achterhoofd zegt: dit kan wel eens foute boel zijn...

liefs shari

Hoi Shari,

jeetje wat een verhaal......hoe gaat het nu dan verder? Test je nog wel positief? Zo ja, dan zou ik vragen of ze of nog een echo willen maken of je HCG in de bloed willen testen en volgende week meer.....misschien is het bij 1 vruchtje misgegaan maar gaat de ander wel goed??? T zou kunnen....

Sterkte meis,

gr Yosha

Hoi Shari,
Wat een onzekere tijd heb jij momenteel! Dat vond ik toen erg moeilijk, en ook het weten dat het niet goed is en dan het wachten tot het eruit komt.

Ben je naam even vergeten wie het vroeg, Lian (??)
Nee bij mij is het een spontane miskraam geweest. Maar 3 weken later heb ik nog een enorme bloeding met stolsels gehad en toen bleek bij de gyn dat ik niet helemaal schoon was. Ze heeft toen met een tang het laatste stolsel kunnen verwijderen (klinkt eng maar niks van gevoeld).
Wist natuurlijk van toeten noch blazen en werd door de vk min of meer afgescheept met dat ik maar moest wachten tot het spontaan ging komen. Ik bloedde al en dat was een teken dat de miskraam in gang was gezet. Maar goed, vrijdags begon het met bruin, dinsdag werd het rood, woensdag fatale echo en dinsdag erna pas de echte miskraam.
Als het me nu weer zou gebeuren, zou ik gelijk een afspraak voor curettage willen maken, want dan weet je tenminste wanneer je 'het' kwijt zult raken. Die onzekerheid en het wachten erop vond ik echt slopend en dat wil ik ook liever nooit weer!!
Heb van meer gehoord dat die pillen niet echt lekker zijn, dus laat dat ook maar.
Mij hebben ze nooit geadviseerd om na de miskraam aan de pil te gaan, tot een paar maanden geleden maar toen zat ik nog zo in het proces van zwanger worden dat ik er niet open voor stond. Ondertussen ben ik er voor mezelf uit dat ik naar de gyn ga voor onderzoek en mocht daar niks uitkomen, dat ik dan ook even aan de pil wil. Ze zullen idd wel 3 maanden zeggen, maar vind zelf 2 meer dan zat. Maar goed, dat bekijk ik tegen die tijd dan wel! Momenteel verwacht ik niks van het zwanger worden, omdat ik na mijn ei vaak alweer begin met bloed/bruin/roze verlies en ik daarom het gevoel heb dat het eitje niet eens kan nestelen.

Iedereen succes met zwanger worden en dat we maar gauw positieve testen mogen hebben!!

Yosha en ik zitten trouwens bij het topic 'we gaan ervoor'.

Groet, Laura

Terug
Bovenaan