geen kinderen.. al 2 miskramen gehad

Hallo Shari,

Ik zat met je in het januari lijstje van de zwangeren.
We waren ook allebij tegelijk uitgerekend toch 12jan
Wat rot voor je dat het bij jou ook misschien mis is.
Ik heb een dochter van 3 en we hebben meer dan een jaar over haar gedaan.
Nu  zijn we bezig voor een 2de en we zijn daar nu al 2 jaar mee bezig.
Ook ik heb dat gevoel dat ik misschien nooit meer een zwangerschap kan vol dragen. Helemaal na de miskraam.
Ik word er misselijk van als ik er aan denk.
Maar wanneer moet je weer naar de gyn voor een echo dan??
En wie weet blijft de ene zitten Ik weet je wilt de ander net zo graag maar toch.
heel veel sterkte

hoi hoi,

ik zou pas volgende week vrijdag weer voor een echo mogen, maar ik heb besloten dat ik vandaag de dok ga bellen, en ga aandringen op een echo... ik wil nu gewoon weten waar ik aan toe ben..voelde me gister (en tot nu toe vandaag) wel weer een stuk beter..dus heb nog steeds hoop dat t goed gaat..

liefs shari

Hoi Shari,

Ik heb in januari een mk gehad, mijn zoontje was toen bijna 1 jaar. Mijn mannetje en ik hebben het zwaar gehad.  Maar wij hebben ook tegen elkaar gezegd dat we blij waren met ons mannetje.  Hij sleepte ons er doorheen, dus ja ik ben van mening dat het gevoel anders is.

Voor ons mannetje waren we een jaar verder en zijn er momenten geweest dat we dachten dat we nooit een kindje van onszelf in onze armen mochten houden, maar toch... Ik zat toenertijd op een forum, waar ik nog steeds op zit en daar is iemand die na 3 jaar en ik geloof 3  miskramen nu meer dan 30 weken zwanger is. Het motto van mijn man en mij is aanhouder wint, maar ook wij hebben onze grenzen ;)

Dikke X voor jou en ik hoop op positieve berichten!!!

Liefs Lientje

hoi hoi

ik meld me weer even.. ben net bij de dok geweest.. omdat het vloeien niet doorzet en het meeste bruine afscheiding was zat er toch een stemmetje te knagen van binnen.. en aangezien ik sinds gister ook zooooooooo misselijk ben.. ma goed.. volges de dok is er waarschijnlijk nie veel aan de hand..  ma wel ff echo laten maken..

dus morge om half 3 heb ik weer echo..

nog 1 dagje wachten en hopelijk dan wat zekerheid!

liefs shari

Hoi Sjari en alle anderen die na 1 of meerdere miskramen wat in de put zitten....
Ik wil jullie graag een hart onder de riem steken!
Vorig jaar heb ik 3 miskramen gehad en wat jullie voelen en denken is heel herkenbaar voor mij. Ik dacht ook serieus dat ik nooit een kindje kon voldragen en dat er wel iets heel erg mis moest zijn met mij. Mijn zwangerschappen werden steevast in de 8e week gevolgd door een echo, waarop dan wel een vruchtje te zien was, maar geen kloppend hartje. Ik vond dat zo toevallig, er moest wel iets fout zitten in mijn lijf! Ik had altijd alst van oud bloed verlies, zowel in mijn normale cyclus als tijdens mijn zwangerschappen en hoewel iedereen zei dat dit nou eenmaal bij mij hoorde en men mij ervan had geprobeerd te overtuigen dat dit een zwangerschap niet in de weg zou staan, was ik er zeker van dat dit niet bij mij hoorde en dat dit dus wel een zwangerschap in de weg stond!  
Alle onderzoeken zijn afgerond en hebben geen resultaat gehad, alleen de bevestiging dat zowel mijn man als ik volkomen gezond zijn.
Inmiddels ben ik ruim 17 weken zwanger en pas sinds 4 weken ben ik bijna zorgeloos zwanger....
Deze zwangerschap voelde vanaf het begin goed en misschien is het toeval, maar ik heb in al die weken geen enkele keer oud bloed verloren.....

Ik weet uit ervaring hoe verleidelijk het is om de moed te laten zakken en ook dat een ander het wel heel makkelijk kan zeggen, maar dat jij pas weer in je eigen lichaam gelooft als je zeker weet dat je ook normaal zwanger kunt zijn.
En toch kan ik het niet laten; ook na meerdere miskramen kun je een gezond kindje krijgen! Hoewel pech soms geen pech lijkt, kan iedereen de pech hebben een miskraam te krijgen en sommige vrouwen hebben de grote pech om dat zelfs meerdere keren te moeten meemaken. Ondanks het verdriet en het gebrek aan vertrouwen in jezelf en je lichaam kan ik je maar 1 advies geven; HOUD MOED, want waarschijnlijk kunnen jullie ook allemaal gewoon een gezond kindje krijgen!

Veel succes en sterkte iedereen en echt waar, geloof in jezelf!
Liefs, Karin

Shari succes morgen!! Een spannende dag zal het worden.

Karin, dank voor je positieve en opbeurende woorden! Blij om te horen dat jij dus blijkbaar ook last had van bloed/bruinverlies op de meest rare momenten en dat je toch zwanger bent geworden.
De huisarts heeft ook een paar keer een inwendig onderzoek gedaan en volgens haar is er niks raars te voelen dus ik denk ook dat er waarschijnlijk niks uit het onderzoek zal komen. Voor mijn eigen gemoedsrust wil ik wel proberen om iets te doen aan die tussentijdse bloedingen, want het maakt mij vreselijk onzeker en geen vertrouwen in je lichaam is ook geen vertrouwen in een zwangerschap.
Het is ook wel weer fijn om ergens naar toe te kunnen leven en te weten dat er onderzoek gedaan zal worden. Dat je hopelijk gerustgesteld zal worden dat er niks mis is. En voor de pil sta ik nu ook open, al is het ook maar om even een tijdje niet bezig te hoeven zijn met zwanger worden.

Groetjes, Laura

hoi meiden

ik ben vanmiddag voor een echo geweest.. en waar ik al bang voor was is waar geworden. ik heb voor de 2e keer binnen 4 maanden een miskraam.
voorlopig denk ik niet dat ik hier nog kom, bedankt voor alle steun!

liefs shari

Terug
Bovenaan