geen leuke reactie op zwangerschap

Hoi

even van me afschrijven hoor.

Gister hebben wij een niet al te leuke zeg maar ronduit vervelende reactie op mijn zwangerschap gehad, van een familielid (ik zal het hier even anonimiseren want ik weet niet in hoeverre degene mij anders kan achterhalen).

Ik zit er erg mee, en ben vooral erg verdrietig en teleurgesteld om de reactie, hoewel het eigenlijk te verwachten viel, want bij de eerste 2 kids en ons huwelijk hebben we een zelfde reactie gehad. Ik merk dat het me niet lukt om me af te sluiten hiervoor, wat me voorheen wel lukte.

Herkennen jullie dit, of hebben jullie ervaring met nare reacties?

 
:( dat is echt niet leuk. En kan het me helemaal voorstellen.

Mijn schoonfamilie kan ook behoorlijk erg uit de hoek komen, waardoor we 90% niet meer zien.

Ik probeer blij te zijn met mijn gezin en de mensen die wel blij met ons zijn. Makkelijk praten natuurlijk maar het helpt
 
hoi
dat is inderdaad vervelend,
maar ik zou me er niet druk om maken,
hij/zij staat niet in jouw schoenen, en leeft niet in jou gezin,

het gaat om een keus , en ieder mens maakt zijn eigen keuzes,

als we het allemaal eens zouden zijn met elkaar was de wereld wel erg makkelijk geweest,

ik zou er persoonlijk lak aan hebben, als jullie 3 kinderen willen nemen jullie er 3 wil je er 6 neem je er 6 zolang jullie er samen blij mee zijn is dat toch voldoende ??

kom op neus omhoog en gaan met die banaan
 
Dank voor jullie opbeurende woorden, en fijn te weten mamaroos88 dat ik niet de enige ben met zo een familielid. en ik ga me inderdaad focussen op de leuke dingen, en mensen.

En ja nooit mer zien, dat is voor ons helaas onmogelijk, omdat we haar o.a. zien bij mijn schoonouders etc. en om ook die te ontlopen (die het overigens wel leuk vinden) gaat wat ver.

Dank jullie wel voor het hart onder de riem. Had ik even nodig!
 
wij kregen van onze buurvrouw een hele vervelende reactie omdat het al nummer vier is die we krijgen....
vind het ook moeilijk het naast me neer te leggene en hou nu maar een beetjea dstand van haar...
 
we hebben nog niks in de familie verteld omdat we nog even willen genieten voor we de vervelende opmerkingen om onze oren gaan krijgen...... heb eind mrt een mk gehad en mijn moeder en schoonmoeder hebben allebei gezegd dat het misschien maar goed ook was, omdat ik het al zo druk heb met 4 kids..... zo pijnlijk en al helemaal van de oma's!
Maar jullie moeten die kleine toch gaan opvoeden/kleden/eten geven etc etc..... Dan is die keus geheel aan jullie hoeveel je er wil... ieder kind heeft recht op leven en op liefde, dat zal het vast niet te kort komen.....
 
Ik vind ook dat iedereen zelf mag bepalen hoeveel kinderen je wilt, zelf hou ik het bij twee, alhoewel je weet maar nooit, kan mij voorstellen dat je er mee zit maar probeer heg maar van je af te zetten en lekker van je gezin!
 
Wat onaardig zeg. Ook als ik de andere reacties lees, jammer dat het voor sommige mensen zo moeilijk is om blij te zijn voor andere mensen. Lieve meiden, dat zegt meer over hun! Zelf gewoon lekker wel genieten :)
 
Terug
Bovenaan