Geen motivatie om te werken

@Force Ik wil uiteraard ook geen mietje zijn, en voel me ontzettend schuldig naar mijn collega’s en man toe.. Het is niet alleen dat ik geen zin heb maar het helemaal niet zitten, slaap slecht wanneer ik naar het werk moet en weet niet hoe ik die knop om moet zetten, als dat het is.. 

Heel herkenbaar! Ik had het ook toen ik zwanger was van de eerste. Niet dat thuis zitten zo geweldig was, maar voor werken had ik ook weinig motivatie. Terwijl ik het superleuk vind! Ik ben ook minder gaan werken toen, ivm te veel harde buiken. Heb lekker 6 weken vooraf verlof genomen en een extra maand aan mijn verlof geplakt. 
Nu werk ik weer een tijdje en ben ik zwanger van de 2e. Ik ben nu 15 weken en heb ongeveer de helft thuis gezeten vanwege overgeven en andere complicaties. Vreselijk vind ik het!  Ik kan nu weer bijna mn volledige uren maken, maar ik weet ook nu al dat ik niet tot mijn verlof kan en mag werken. Dus ik neem het er nu nog van.
Zo zie je maar; het kan heel verschillend zijn. Probeer door te zetten, maar gaat het echt niet, stop dan gewoon. 

@Gebruiker10083619 dat is vervelend zeg! Snap dat je dat niet fijn vindt.. 

@Nimco financieel zou ik kunnen stoppen met werken, mijn man is alleen ‘bang’ dat wanneer ik me beter voel mezelf dan hele dagen ga vervelen dus heeft hij liever dat ik toch een paar dagen blijf werken. Binnenkort heb ik een afspraak bij de bedrijfsarts om het te bespreken. 

@MamavaneenBeebie ben blij te lezen dat ik niet de enige ben die hier last van heeft/ had. Fijn dat je weer aan het werk bent, geniet ervan zolang het gaat! 

Ik heb tot 33 weken door gewerkt en daarna kreeg ik een gehoorgang ontsteking dus ben ik toen met verlof gegaan ipv 36 weken. Ik was ook vanaf week 15 werken egt zat maar ik sta er alleen voor dus stoppen was geen optie. Als jij geen financiele noodzaak hebt zou ik er lekker mee kappen. Aan de andere kant; ik ben nu inmiddels 38+3 en ik verveel me dood. Soms denk ik kon ik nog maar ff een dagje werken om de tijd te doden. Dus ik zou er wel goed over na denken want de verveling slaat snel toe

Hoihoi, ik begrijp je gevoel wel hoor :) ik ben zelf 13 weken en 1 dag nu en ben echt super moe. Dus dan is het soms echt mezelf uit bed slepen en gaan werken. Ik heb gelukkig een super fijne werkgever dus ik mag naar huis zodra ik moe ben en dan thuis de overige uren maken. Dat helpt mij heel erg. Ik zou niet willen stoppen, ookal zou het financieel kunnen. Thuis zou ik alleen maar niksen en daar word je nog erger futloos van. Dit dwingt me gewoon ritme te houden en naar mijn lichaam te luisteren, soms is het gewoon op. Is niet anders! Maar ben wel blij dat ik gewoon werk anders duren 9 maanden echt eindeloos :p 
Sterkte nog!

Ben nu 26 weken en tot nog toe gaat het bij mij prima met werken. Soms minder zin en iets te doen. Dan neem ik gewoon wat tijd op die ik nog heb staan. Nu is mijn enige collega met vakantie dus nog 3 weken bikkelen en dan weer samen. Gelukkig komt er ook vervanging. Daarna begint het op te schieten richting verlof
Ik weet niet of je ook andere stemmingsklachten hebt wat richting somberheid duidt. Zou je dan adviseren om contact te zoeken met de huisarts of praktijkondersteuner. Bedrijfsarts is ook een goede stap. 

Tja denk toch dat er niets anders voor je opzit dan nog even door gaan. Met 13 weken kun je moeilijk stoppen omdat je 'geen motivatie' meer hebt... 

Terug
Bovenaan