Geen november moeder meer

lieve Ingrid en partner,

wat een vreselijk verdrietig nieuws zeg!! Ik ben ff niet op het forum geweest en lees dit bericht. Gefeliciteerd met de geboorte van en bovenal Gecondoleerd met het overlijden van jullie zoontje. Hoe hebben jullie hem genoemd? Zag hij er mooi uit?

Pfff, de woorden schieten me echt tekort. Ik weet nog dat je aan het begin van deze zwangerschap even in spanning hebt gezeten na een (te) vroege echo waarop nog weinig te zien was. Dan heb je een goede echo en krijg je elke dag een beetje hoop.
De spannende 20-weken-echo gaf ook een opluchting, alles leek ok. En dan dit...
Ik wil jullie HEEL VEEL STERKTE WENSEN MET HET VERWERKEN VAN DIT ALLESOVERHEERSENDE VERDRIET!!!! Nu, de komende maanden en vooral in november. Helaas weet je wat je te wachten staat. Je weet dat je er bovenop komt, maar ook welke ellende en verdriet je het met zich meebrengt.
Nogmaals STERKTE!!!
Liefs Mira

Lieve Ingrid,

Ik kom net terug van vakantie en dan lees ik je bericht, wat afschuwelijk, ik heb er geen woorden voor (maar zijn die er wel?).
Blijf bij jezelf, zoek rust en als je het wilt en kunt, praat over je verdriet, je verlangens en je hoop.  
Ik wens jullie heel veel kracht en zegen!

Erica

Hoi Ingrid en partner,

Ik zit dan wel bij de oktober moeders en had je berichtje gelezen, maar moest even de moed verzamelen om te reageren. (Allereerst al de moed moeten verzamelen on je berichtje te lezen).

In de tijd dat wij ons dochtertje hebben verloren kreeg ik een mooi gedichtje van vrienden van ons. Ik schrijf hem nu voor jou en wens je heel veel sterkte in deze tijd.

Een dag als vele andere
Zoveel dingen om te doen
Je doet het en geniet ervan
Het leven is als een bloem

Maar jij bent veel te vroeg geplukt
En abrubt uit ons leven gerukt
Dat is zwaar om in een keer te dragen
Elke dag brengt nieuwe vragen

Waar ben je nu?
Kun je ons zien?
Mis jij ons net zo erg als wij jou misschien?

Ondertussen draait de wereld door
Een wereld waar ik ook bij hoor
Het dagelijks leven sleurt me mee
Van een rustig strand naar een wilde zee

Ik huil en ik zing
En doe mijn ding
Maar alles met jou in mijn herinnering!

Liefs Claudia

Beste Ingrid,

Wat een vreselijk bericht...
Ik weet niet zo goed wat ik er op kan zeggen.
Woorden kunnen je nu niet troosten.
Heel veel sterkte samen met je man met dit grote verlies!

Liefs ilse

Terug
Bovenaan