geen opvang voor mijn kids :o(

Zoals ik al eerder schreef heb ik een sollicitatie gehad bij een BSO. Afgelopen maandag kreeg ik te horen dat ik was aangenomen en ze zouden vandaag terug bellen om te vertellen of ze plek hadden voor Jasmijn en Lukas op een KDV van dezelfde organisatie.
Nu blijkt dat ze geen plek hebben..................
Ze hebben een vestiging in Alkmaar, Limmen en Heiloo. Het zou eventueel kunnen als ik ze de ene dag in Heiloo breng, een volgende in Limmen en de andere in Alkmaar. Maar dan niet samen. Dus als Jasmijn bijvoorbeeld naar Limmen gaat, moet Lukas naar Heiloo..... dat schiet dus niet op. Daar komt ook nog bij dat er dan alleen plaats is tot een bepaalde tijd. Die in Limmen bijvoorbeeld tot juni en dan pas weer in november.......zucht.
Dit valt dus duidelijk af. Dat is geen doen. Behalve dat het qua halen en brengen niet te doen is, ga ik mijn kinderen ook niet van hot naar her slepen.
Ik moet nu achter een gastouder aan, maar heb daar een beetje een hard hoofd in. Vind er maar es 1 die per 1 maart kan beginnen....
Als dat niet lukt kan ik die baan niet aannemen.... wat moet ik dan? Ik weet niet eens of ik dan wel recht heb op een uitkering...... en zonder mijn inkomen redden we het echt niet. Dan zullen we zelfs ons huis moeten verkopen....
Pffff ziet hier te janken achter de pc. Jasmijn zegt "mama huijen, mama koes".... de schat.

X

he trudi..wat een vervelende situati..ppfff moeilijk hoor.Denk je lekker een nieuwe baan te hebben,staat het nog op losse schroeven.Ik hoop dat je snel een oplossing mag vinden voor de opvang voor Jasmijn en Lukas.

Liefs,karin

en lief van jasmijn ,dat ze je een beetje troost

Wat een enorme kl* situatie.......
Ik kan je niks adviseren, ik werk niet...
Wat een geregel zeg om 'gewoon' te werken als je kinderen hebt.
Je ouders of schoonouders zijn zeker geen optie, heb je daar nog niet over gehoord.(Hier ook geen optie hoor)
Wat kan ik nog verzinnen...Inderdaad een gastouder vinden gaat ook niet zo snel, en met de nieuwste regels waar ze aan moeten voldoen.(Las net een intervieuw met Shaorn Dijksma, haar plan was het om de gastouderopvang aan banden te leggen...maar ja, zij verdient een ton per jaar....)
Een een zwarte oppas is, dat een optie?Kan me voorstellen dat een briefje ophagen in de supermarkt geen optie is, je weet niet wie je daarmee aantrekt, maar een buurvrouw, een meisje uit je buurt die ernaast studeert...
Als ik nog wat kan bedenken hoor je het van me...
En Jasmijn, wat een schatje he....
Groetjes Roos.

Wat een vervelende situatie.
Zou toch eens wat gastouder buro's langsbellen of ze plekje hebben... nee heb je en ja kan je krijgen.
En idd zoals roos al zei, een oppas die zwart oppast?
Het is riskant (vind ik zelf althans) maar kijken op marktplaats? Daar staan ook veel mensen die kindjes zoeken om op te passen.
Je kan toch op zn minst bewijs van goed gedrag aanvragen van die mensen.

Snap dat je, je zo in het nauw gedreven voelt nu!
Wel heel lief oe je meisje reageert, hoop zo van harte dat al je zorgen zo snel voorbij zijn!

Liefs Marina

das idd niet zo leuk nieuws nee.
heb je geen recht op een ww uitkering?
is inieder geval even iets.
en idd een buurmeisje, buurvrouw,familie ofzow charteren om op te passen?
klote dat we niet in de buurt wonen, anders had ik je graag uit de brand geholpen.maar erg dicht wonen we niet bij elkaar.
of andersom, dat jij op een ander kindje past?
en zo toch wat geld kan verdienen??

moeilijk hoor.
ook ik hoop natuurlijk dat jullie heel snel een oplossing hebben gevonden. komt allemaal goed meid, ook al is het even zwaar.
na regen komt zonneschijn en
na het donker ook weer licht!!!!

hele dikke knuffel van mij voor jullie!

Hey,
ik zou willen dat ik een plossing voor je wist...
Je schrijft wel dat dat de opvang is van dezelfde organisatie, hebben jullie in de buurt niet meer opvang? Misschien kun je daar dan tijdelijk terecht tot je een plaats hebt binnen die organisatie?

Misschien een stomme vraag... maar kan je man geen ouderschapsverlof opnemen? Weet niet hoe dit precies zit, maar dat mag tot je kind 8 jaar is. Een collega van me neemt ook 1 dag in de week ouderschapsverlof op. Als dit helpt totdat je je kinderen op de opvang heb.... In elk geval heel veel succes ermee!

Hoi,
Dat is wel balen en eigenlijk te dom voor woorden dat ze die rare regeling aanbieden, wie wil nou 3 verschillende plaatsen en de kinderen ook nog eens apart!!!
Toch maar een gastouderbureau bellen??
Of ken je iemand die thuisblijfmoeder is, vragen kan altijd, al is het maar tot je iets gevonden hebt..
Pfff als ik soms die verhalen van jullie lees ben ik zo blij dat ik de mogelijkheid heb om thuis te zijn.
Succes ermee, Gr MJ

Terug
Bovenaan