geen opvang voor mijn kids :o(

Zat wat te snuffelen. Kijk eens op marktplaats, ook al lijkt dat eng om zomaar te doen:
* Advertentie: 307991381 (gastouder heeft nog plek; Koedijk; gaat via gastouderbemiddelingsbureau). Ziet er niet slecht uit.
* Advertentie: 300017603 (gastouder heeft plek; Obdam).
* Advertentie: 306782764 (professionele gastouder heeft op alle dagen plek, Zuid-Scharwoude).
* Advertentie: 309920911 (Heiloo).

Succes ermee, want jee, wat een gedoe he, om het allemaal goed geregeld te krijgen. Maar je moet gewoon zeker weten dat je kids op een goede plek zitten en dat het goed in je dagelijkse bezigheden past (en je niet op 3 plekken moet zijn voordat je kunt gaan werken)......

Laat je nog even horen hoe het verder gaat? Ik zal voor je duimen!!!

Hoi hoi....

Als ik jou was zou ik nu eerst maar eens naar CWI gaan en kijken of je een uitkering kan krijgen. Zo niet, heb je dan niet iets aan die aanrechtsubsidie? Dat is €180,-.... Kom je dan niet rond?
Ik wil je namelijk niet heel erg ontmoedigen en ik weet natuurlijk niet hoeveel je zou verdienen en hoeveel julllie van belastingdienst terug krijgen voor kinderopvang van jullie kleine. Maar hier is het geen vetpot. Eerlijk waar, ik hou soms maar €200,- a €300,- over. Nou dat scheelt niet veel met die aanrechtsubsidie. Wij zijn nu aan t berekenen of ik niet thuis kan blijven. Want we bekeken, we dachten altijd dat we mijn geld ook nodig hadden, wordt geen vetpot, maar we kunnen ook zonder mijn baan.
Is dat geen optie? Misschien kan iemand meerekenen als het niet jullie ding is? En als je je bloot wilt geven, Rob is er erg goed in, dus die kan ook echt helpen rekenen voor jullie hoor!
Doet hij voor meer vrienden haha.
Praat er met Remco over, zoek financieel dingen over uitkering en die subsidie uit.
Enne dan zwart een oppaskindje erbij haha.

Heel veel sterkte en ik meen wat ik schreef hoor.

Dikke kus en knuffel van ons

Hoop dat je wat van de bovenstaande tips kan gebruiken...die tip van ouderschapsverlof voor je man kan een oplossing zijn.
En inderdaad wat Reneke zegt, ik krijg de loonkorting (aanrechttoeslag) elke maand, is toch weer 180 euro.
Vroeg me stiekem af of jullie een hypotheek op 2 inkomens hebben daar het niet kan dat jij nu stopt met werken...
Ik werk niet en heb 4 kids, maar onze hypo is alleen op 't inkomen van mijn man, voor mochtern er kinderen komen in de toekomst, zo hebben we dat jaren geleden afgesproken..
Maar daar heb jij nu niets aan...
Succes de komende tijd...
Groetjes Roos.

Bedankt voor alle harten die nu onder mijn riem zitten ;o) en voor alle tips.

* zwart een oppas nemen is geen optie, want dan krijgen we geen toeslag en zonder kunne we dat niet betalen.
* stoppen met werken is ook geen optie. we hebben mijn salaris echt nodig (hypotheek is op ons beide inkomen)
* (schoon)ouders op laten passen kan ook niet, want die werken allemaal en wonen sowieso totaal niet in de buurt.

Die tip van hannah van die gastouder in koedijk ga ik even na. Aangezien dat ook via een gastouderburo gaat. Ik heb nog een afspraak staan met een gastouderburo zodat zij ook voor me kunnen gaan zoeken. Hopelijk komt daar wat uit. Anders maar proberen een uitkering te krijgen :eek:(

Ik hou jullie op de hoogte.

Nogmaals bedankt!

X

klinkt misschien heel stom wat ik nu ga zeggen, maar als ik jou was zou ik eerst die uitkering gaan aanvragen! liefst vandaag nog zelfs!!!
die aanvraag duurt 4 tot 6 weken, sommige zelfs 8 weken. mocht je toch alles hebben kunnen regelen (oppas en baan) kan je je uitkering afzeggen.
zo niet, dan zit je inieder geval niet zonder geld!
welke uitkering je recht op hebt weet ik niet, ik heb geen hypotheek enzo.
misschien bijzondere bijstand?
misschien een ww?
even googelen en zo snel mogenlijk die aanvraag gaan doen!
zo heb je jezelf in ieder geval ingedekt!

heel veel succes en we denken aan je!

liefs, do

hoihoi,

jeetje zeg wat een situatie, denk je lekker aan het werk te kunnen krijg je dit op je dak.
ik weet dat mijn zusje haar dochter in ouddorp op een kdv had zitten, die is pas een jaar open. door omstandigheden moest ze daar weg (persoonlijk), maar ze zei dat die nog niet vol zat. weet ff niet de naam, maar kan het wel vragen als je wil.

hoop voor je dat er snel een oplossing komt.

veel liefs linda

Hoi Trudi,

Wanneer stopt de ellende nou eens voor jullie?
Wat ik vandeweek aan de telefoon zei over dat oppassen, dat geldt nog steeds, ook voor Jasmijn EN Lukas.
Heb het maar eens goed over met Remco.

Als je er echt niet uitkomt en het zou een tijdje duren eer ze terecht kunnen moeten we kijken voor een gecombineerde regeling misschien in combi met ouderschapsverlof van Remco?
Wanneer opent de BSO en PSZ bij de C1000?

In de tussentijd zou ik inderdaad alvast een uitkering aanvragen, want je bent zo weer een flink aantal weken verder zonder inkomen en ze betalen (volgens mij) niet met terugwerkende kracht.

Bel me als je iets wilt weten, goed?

Liefs en dikke kus Monica

Terug
Bovenaan