Geen slaapzak meer?

Hoi dames,

Ik meld mij weer eens met een vraagje..
Ronan draait tegenwoordig heel veel in bed, we treffen hem vaak aan op zijn buik of wordt hier wakker van omdat hij zich dan blijkbaar niet terug kan draaien. Hij ligt in de knoop met zijn slaapzak, wel altijd onder zijn dekentje. Hij heeft nu een hele dunne slaapzak aan, omdat hij het erg snel warm heeft. Deze stoppen we goed in onder zijn matrasje en zijn dekentje ook, maar dat werkt blijkbaar niet tegen het draaien.
Nu vroeg ik me dus af of dat slaapzakje nog wel zin heeft eigenlijk. Voor warmte hoeven we het niet te doen, het is al niet koud en hij ligt vaak te zweten in bed. Het maakt mij verder niet heel veel uit, maar misschien kan hij zich dan makkelijker terug draaien, heeft hij het minder warm en t scheelt natuurlijk ook dat ik geen nieuwe slaapzakjes hoef te kopen. Wat vinden jullie hiervan? Weer bedankt voor een reactie!

Liefs myet(april mama)

je kunt hem met een dekenklem vastzetten. die doe je dan helemaal om het matras heen en met 2 klippen aan de slaapzak. wij hebben hier ook een draaier maar nooit de slaapzak in de knoop. maar ze heeft danook alleen maar slaapzakken die net passen. als ze te groot zijn komen ze idd in de knoop

Ik zou hem niet vastzetten met een dekenklem dat wordt erg afgeraden!
Slaapt hij niet liever op z'n buik?
heb je een hele grote/ lange slaapzak? Misschien zoj je dan een kortere kunnen nemen en hem niet strak vast leggen. Zo kan hij zelf draaien en niet in de knoop komen.

Hier ook een draaier maar hij ligt nooit in de knoop. Ik doe z'n slaapzak ook niet vast onder het voeteneind.
Ik lig zelf ook nooit stil in bed, heg is heel gewoon als je draait in je slaap. Hij kan zelf terug draaien toch?

Sterkte

haha nou dekenklem doen wij ook niet hoor! maar mn schoonmoeder kwam ermee maar vind het zo'n gevaarlijk ding. alicia leg ik op haar rug en voor i kder kamer uit ben slaapt ze op haar buik. of ze nu naar bed wou of niet. wij leggen alicia ook niet vast onder aan het bed hoor en zij slaapt zelfs al onder een dekbed. je draait iets van 80 keer per nacht als je slaapt. moet je je voorstellen hoe veel bewegelijker een kind is

Te grote en kleine slaapzak beide al geprobeerd..Hij kan zelf terug draaien natuurlijk, maar ik denk dat hij te moe en slaperig is om zijn benen makkelijk neer te leggen/uot te knoop te halen.. Ik heb geen idee wat hij allemaal doet maar hij raakt altijd op 1 of andere manier in de knoop, vandaar dat ik eraan dacht om dan maar geen slaapzak te doen..

NOOOOIIIIIIITTTT geen dekenklem gebruiken. Daar kunnen ze zichzelf mee verstikken. Die dingen zijn niet voor niks meer te krijgen. En helaas is hier in het dorp 3 jaar geleden een kindje door gestorven. Sowieso is het in stoppen van de slaapzak ook niet aan te raden omdat ze ook dan zichzelf klem kunnen draaien. Dus een passende slaapzak aan en lekker laten draaien. En als je de slaapzak niet meer nodig vindt, lekker uit laten. Je zou het een paar dagen kunnen proberen.

Terug
Bovenaan