geen zaadcellen.........!!!!!!!!!!

Hai,

Bij ons gingen ze in het plaatselijke ziekenhuis nog een keer het zaad van mijn man onderzoeken en werd mijn cyclus bekeken. Er werd een echo gemaakt en ik moest op bepaalde momenten in mijn cyclus bloed laten prikken. Daarna werd er door het ziekenhuis aangegeven dat ze ons niet verder konden helpen aangezien PESA onze enige mogelijkheid was (of MESA of TESE, maar dat hoefde bij ons gelukkig niet).

Zo zijn wij dus in het Radboud terechtgekomen. En ik zit nu in de wachtweken na een behandeling, ik mag as. zondag een zwangerschapstest doen. Maar alle voortekenen wijzen erop dat deze poging mislukt is. Even diep ademhalen dus en op naar de volgende poging!

Maar wel balen zeg dat er een wachttijd in het Radboud is van 6 maanden. Wij hebben toen 2 maanden moeten wachten op een afspraak nadat we 'uitbehandeld' waren in het plaatselijke ziekenhuis.

Gr. Nien.

Ha Nien,

Oh wat spannend zeg..en wat balen als je het gevoel hebt dat het mislukt is...
Maar wie weet..?! Jij ook moed houden!

Ik verwacht dat als we in het plaatselijk ziekenhuis klaar zijn dat het ziekenhuis voor ons een afspraak maakt in het Radboud en dat dat sneller gaat dan 6 mnd!

Maar elke dag duurt mij nu even te lang..wij willen zo graag weten wat er aan de hand is. Snappen er niks van, de huisarts was ook wel geschrokken. Maar nog 3 weken wachten, vraag me af of we dan al wat meer weten, maar dan zijn we er in elk geval wel al mee bezig.

Nou succes de komende dagen....ik zal in elk geval voor je duimen!

Groetjes Suzzy

Hoi Suzzy,

Ben je inmiddels al een beetje van de schrik bekomen? Hoe gaat het nu?
Wanneer heb je een afspraak in het ziekenhuis, volgens mij over zo'n anderhalve week toch?

Bij mij is de eerste poging mislukt, helaas. Toch een positieve test in handen gehad, maar waarschijnlijk (volgens het ziekenhuis) heb ik een miskraam gehad.
Dus nu even diep ademhalen en op naar de volgende poging!!

Gr. Nien.

Ha Nien,

Ik zie je berichtje nu pas..
Wat balen zeg dat jullie 1e poging is mislukt! En dan ook nog een positieve test in handen! Hopelijk hebben jullie meer geluk bij de 2e poging! Red je het nog wel een beetje? Ik kan me voorstellen dat het heel zwaar voor jullie is! Maar uiteindelijk moet het gewoon goed komen! Jullie zijn al zo ver....!!

Met mij gaat het eigenlijk wel redelijk! Woensdag zijn we in het ziekenhuis geweest (uroloog). Wij willen voor de behandeling naar Düsseldorf gaan, daar is namelijk geen wachttijd en zijn verder dan Nederland met tese. Ik had al contact gehad met de dokter en hij adviseerde ons een aantal onderzoeken te laten doen (de bekende FSH, chromosoom, echo en nog een paar, weet ik even niet uit mijn hoofd) De dokter in ons plaatselijk ziekenhuis wou ons graag helpen en heeft meteen alle onderzoeken laten uitvoeren. De echo zag er prima uit, dus al een opluchting. De uitslag van de andere onderzoeken krijgen we  8 juni...even geduld dus nog.Maar het gaat wel echt super snel allemaal, dat is heel erg fijn!!  Na 8 juni gaan we gelijk naar Düsseldorf. Het is nu echt hopen dat ze zaadjes kunnen vinden!!! En dan we dus in aanmerking komen voor tese. De oorzaak is waarschijnlijk wel al bekend, mijn vriend zijn ballen zijn bij de geboorte niet ingedaald en operatief vastgehecht.

Ik zie al weer dat ik er een lang verhaal van heb gemaakt. Lief van je dat je nog gereageerd hebt! En ik hoop echt dat jullie snel kunnen genieten van een zwangerschap!!!!! Als je wil, laat wat horen hoe het verloopt! Heel veel succes!!

XX Suzzy

hoi allemaal

wij hebben afgelopen vrijdag hetzelfde nieuws gekregen. geen spermacellen, geen levende en geen doden...
ben er nog steeds niet van bijgekomen en weet ook nog niet wat ik ermee moet. wij zijn al in behandeling bij het radboudt. ik hoop dat we snel te horen krijgen of er nog mogelijkheden zijn voor ons. ik heb ook geen idee of onvruchtbaarheid bij mannen veel voorkomt.

ik hoop dat we allemaal toch snel hoopvol nieuws krijgen.

groetjes isolde

Ha Isolde,

Schrikken hé! Ik weet precies hoe je je voelt! Maar echt er is nog hoop! Niet dat wij al veel meer weten, maar we proberen wel positief te blijven.

Inmiddels zijn we al (versnelt) naar Düsseldorf geweest en tot nu toe ziet alles er positief uit. Er blijkt namelijk wel productie te zijn, dat zien ze aan de bloedwaarden. Die zal je man waarschijnllijk ook moeten testen. Maar ook als de bloedwaarden niet goed zijn, dan schijnt dat er nog hoop is!

Fijn dat jullie al in behandeling zijn in Nijmegen. Maar mocht je toch nog op een wachtlijst komen, dan is Düsseldorf echt een aanrader. Het is gewoon fijn dat je snel duidelijkheid hebt! Hierdoor hebben wij veel meer rust gekregen.

In de tussen tijd heb ik er veel aan gehad om zoveel mogelijk informatie te verzamelen, dan weet je ook waar de dokters het over hebben! Ook hou ik een dagboekje bij, zo vergeet ik niet wat en wanneer iets  verteld is geworden. En op die manier schrijf je het even van je af!

Ik wens jullie heel veel sterkte! En laat de moed niet zakken! Er zijn nog mogelijkheden!

Groetjes Suzzy

Hoi Suzy

dank je wel voor je reactie. het is inderdaad enorm schrikken en hoe klote dit alles ook is, ik ben blij dat ik iemand gevonden hebt die dit ook meemaakt. hopelijk kunnen we elkaar een beetje op de hoogte houden en evt tips geven. zal dusseldorf zeker in mijn achterhoofd houden. (heb je dan gesprekken in het duits)
het allerspannendste is nu of de productie er wel is. heb geen idee hoe snel we dat te horen krijgen. vandaag hebben we een gesprek met onze gynacoloog zodat we de gelegenheid hebben om vragen te stellen. zullen vandaag geen zekerheden krijgen maar wel meer gaan horen over de opties.
sterkte alvast met het traject. hopelijk hebben we allebei over een tijdje goed nieuws.

groetjes isolde

Goeiemorgen!

Ik vind het ook fijn om met iemand te kletsen over dit...heb nog niet echt iemand gevonden, dus zou inderdaad fijn zijn als we elkaar een  beetje op de hoogte kunnen houden! Geeft je toch het gevoel dat we niet de enige zijn..met al die zwangeren om me heen...

Ik vond het ook heel belangrijk om te weten of het een transportprobleem is of een productieprobleem. Ik zou zo snel mogelijk vragen om bloed te laten prikken bij je man. Ze weten die uitslagen eigenlijk al dezelfde dag, maar meestal hoor je dat dan in een vervolgafspraak.

In Düsseldorf werkt een Nederlandse arts, dat gaf ons ook wel de doorslag. Om alles op zijn Duits te doen zag ik niet zo zitten. We wonen wel bij de grens, maar toch..

Heel veel succes vandaag  bij de gynacoloog!!! En hoop ook echt dat jullie snel iets positiefs weten.

Even over onze situatie nu op het moment. We kunnen bellen om de tese operatie te laten inplannen. Dan kun je gelijk de volgende week al terecht. Maar we hebben stomme pech dat mijn man een bijbal ontsteking heeft..!! Die moet eerst over. Dus ik hoop over 2 a 3 weken. En dan hopen dat er ook echt goed zaad te vinden is, als we dat nieuws te horen krijgen dan laat ik alle angst los en dan moet het gewoon goed komen!!!!!

Nou sterkte en heel  veel geluk voor de komende tijd!!

XX Suzy

Terug
Bovenaan