geen zaadcellen.........!!!!!!!!!!

Hallo,

Wil hier toch even op reaeren.
Na 2x het semenonderzoek werden bij mijn vriend wel zaadcellen gevonden ( wel veel te weinig ) maar er zaten geen levende zwemmers bij. De hormoonwaarden waren allemaal goed. Bij ons werd verteld dat wij misschien ook voor tese/mesa in aanmerking zouden komen, maar de arts wou nog 1 x keer een semenonderzoek doen op een andere manier om alles uit te sluiten.  Mijn vriend  moest 4 dagen achter elkaar produceren en de 5de dag in een potje inleveren, en toch hadden wij nu voldoende resultaat voor icsi. De meeste artsen geloven hier niet in maar wij hadden wel resultaat. Heel veel succes dames.

Iris

hoi suzy en iris

een kort berichtje: we hebben vandaag vreselijk
nieuws gekregen: mijn man is zo goed als zeker onvruchtbaar. bij nader
onderzoek aan zijn ballen kwamen ze erachter dat deze zeer klein zijn
en niet ontwikkeld. ze willen nog wel bloedonderzoeken doen en evt naar
een uroloog maar de kans is heel heel klein dat mijn man wel vruchtbaar
is. alle mogelijkheden vallen weg.
voor ons is een kindje van ons samen eigenlijk niet mogelijk. we zijn heel verdrietig en kunnen het nog niet geloven.

groetjes isolde

Hai Isolde,

Heeft de uroloog jullie dit nieuws gegeven???
Bij mijn vriend was vroeger 1 balletje niet goed ingedaald en waarschijnlijk is dat het probleem, dat de zaadkwaliteit erg slecht is.
Geef de moed nog niet op en heel veel sterkte\.

Iris

Ha Isolde,

Wat een K*t nieuws zeg!! Wat zullen jullie je rot voelen! Ik voel met je mee!

Maar er is nog niks bewezen...vanuit de buitenkant kunnen ze niet naar binnenkijken!

Toevallig dat onze arts in Düsseldorf zei dat wij een goede kans hebben op een geslaagde tese operatie (juist omdat het formaat wel goed is..), en dat er zelfs bij een afwijkend formaat (in jullie geval dus) ook vaak zaadcellen worden gevonden! Ik wil je natuurlijk geen valse hoop geven, maar wil wel zeggen dat het wel nog kan...Je hebt maar 1 zaadje nodig!

Misschien kun je eens vrijblijvend mailen met de Nederlandse arts in Düsseldorf of het zinvol is om door te gaan voor een tese. Ik wil je niks opdringen. Maar zo heb ik het ook gedaan. Je krijgt van de arts zelf vrij snel een reactie terug. De website is: www. ivf-duesseldorf.de de dokter heet dr. Scholtes. Dan heb je vrijsnel een zogenaamde secondopinion.

Nou heel veel sterkte, ik hoop dat jullie een beetje steun aan mekaar hebben!!!! En als je het even van je af wil "mailen" dan plaats je maar een berichtje!! Ik denk aan je!

XX Suzy

Ha Iris,

Nou dat is voor jullie goed nieuws zeg! Zal je man/vriend ook wel erg blij zijn dat hij niet "onder het mes" hoeft. Die van mij ziet dat niet zo zitten....doet het wel, maar mannen hé!

Zijn jullie al begonnen met de icsi? Spannend!

Mijn man moet dinsdag voor de 2e keer een potje inleveren. Wie weet dat er deze keer wel wat wordt gevonden. Maar eerlijk gezegd verwacht ik dat niet. De arts zelf gaf dat ook al aan. Bij mijn man is namelijk maar 1 zaadbal aanwezig. En deze was dus ook niet ingedaald. Maar wel snel aan geholpen vroeger als baby. Bij ons ligt waarschijnlijk de oorzaak in het transport omdat er ook nog een liesbreuk is verholpen.

Maar wie weet.....!!

XX Suzy

Hai,

Veel succes dinsdag, en maar hopen dat er iets zit.
Wij hebben ook 3 onderzoeken gehad en pas de 3de keer positief dus wie weet.
Misschien kun je het ook nog een keer proberen op onze manier, waarschijnlijk spreekt de arts het tegen ( had onze arts ons voor gewaarschuwd ) . Onze arts had dit nu bij een paar stellen geprobeert en met resultaat.

Wij staan op de wachtlijst voor icsi in september, en hebben in juli 2de intake gesprek over het injecteren.

Iris

Hoi iedereen,

Mijn vriend en ik hebben vandaag het nare nieuws te horen gekregen dat er nul zaadcellen zijn gevonden in zijn zaad. Wat een harde klap zeg! Een misselijk gevoel en tegelijkertijd heb ik zoveel vraagtekens. Wij hebben hier beide nog nooit van gehoord. We waren al ruim 3 jaar bezig om zwanger te worden en waren uiteraard wel voorbereid op mogelijke afwijkingen maar dit nieuws viel bij ons echt koud op het dak. Mijn vriend moet over 3 weken terugkomen om wederom zijn zaad weer in te leveren om te kijken naar eventuele veranderingen. We proberen positief te blijven maar op dit moment hebben we samen een knoop in onze maag. Ik vind het fijn om al jullie verhalen te lezen, zo staan we er tenminste niet alleen voor. Bedankt voor jullie openheid. Ik ben erg benieuwd naar reacties, tips of nieuwe verhalen.

Groetjes Larissa

Terug
Bovenaan