Gehecht aan knuffel?

A

Anoniem

Guest
Hoi iedereen,
Is jullie kindje ook gehecht aan zijn/haar knuffel?
Bij ons mag de knuffel alleen in bed (net als de speen), er liggen er meer, maar er is er 1 favoriet, dus plannen om hem in de was te kunnen doen! Wil mijn kind niet afhankelijk maken maar het is wel handig als er grote troost nodig is want Winnie kan dan goed helpen! We dachten eerst dat een konijntje favoriet was dus voor de zekerheid een reserve gekocht maar inmiddels is het Winnie the Pooh, een kussentjes knuffellap die nergens meer te koop is!
Hoe is dat bij jullie?
Groet, Marianne

Feline heeft een speen en verder een aapje en een knuffeldoekje. Maar echt er mee slapen valt mee. Sinds deze week is ze wel een beetje verzot te raken op het aapje.
groetjes Maris

hoi hoi

Ryan heeft geen knuffel om mee te slapen
hij slaapt met een speentje en een tutdoek/spuugdoekje
gelukkig maakt het hem niet uit welke doek en welke kleur
dus kan mooi elke dag een schone geven
hij krijgt het ook alleen in bed of als hij in de auto slaapt.
o ja en bij ziekenhuis bezoekjes neem ik het mee in de tas voor het geval dat.
hij is nu zo gek op die doekjes dat hij ze liever heeft dan zijn speen hoor
van de week liep hij ineens met de theedoek door de kamer te tutten
dat toch maar ff af gaan leren hahaha

groetjes moekje

heyhee, ja Mike is ook erg gehecht aan een knuffeltje maar dat kan na een paar weken zo weer een ander knuffeltje zijn,haha, toen hij ong. 8/9mnd. was moest konijntje overal mee naartoe..ik in de winkel nog zo een konijntje gekocht voor het geval dat ie kwijt raakt,paar weken later is een ander knuffeltje echt helemaal favo. Dus ik zoeken in de stad voor nog zo eentje, nergens te koop natuurlijk en uiteindelijk via internet na lang zoeken gevonden en gelijk besteld!!! En ja hoor, je raadt het al ;nog geen week nadat die knuffel bezorgd werd ,sleept en kroelt ie WEER met een ander knuffeltje.....Nou zijn ze toevallig in de aanbieding bij Prenatal geloof ik , maar ik tweifel nu of ik er weer eentje moet halen, want dan blijf ik aan de gang en heeft meneer over een jaar 10000000 kroeltjes......hahaha.
GR. Syl

hoi hoi,

hier is ook 1 knuffel/tutdoekje favoriet. Ze krijgt die eigenlijk alleen in haar bed net zoals de speen. (er ligt wel een extra speen in haar bed voor het geval dat...) En iedere ochtend wil ze de knuf nog even langer vasthouden, maar nadat ze aangekleed is moeten knuf en speen terug in bed. We gooien ze altijd samen terug in haar bedje, dan zwaait ze er nog even naar en kunnen we naar beneden. Alleen als ze ziek is mag de knuf en de speen mee naar beneden.
Verder heb ik twee van dezelfde knuffels (na lang zoeken eindelijk een 2e gevonden toen die favoriet werd) dus gaan ze iedere week om de beurt in de was.
Hier dus duidelijk een voorkeur voor één specifieke knuffel.

Groetjes,
Tamar

Hoi,
Daniëlle heeft in bed een Winnie the Pooh knuffel met een doekje eraan, die is wel favoriet. Daarnaast liggen er nog 2 andere knuffels in bed, als ze wakker wordt gaat ze daar nog even mee spelen.
Ze is nog niet echt gehecht aan 1 knuffel, als ze moe is wilt ze gewoon een zachte knuffel om tegen dr neus aan te houden. (dan weet ik dat ze moe is)

Groetjes van Sonja

Eline is zeer gehecht aan haar beertje. Als die meer dan een meter bij haar vandaan ligt, roept ze : BEETJE..... Wij hebben dus een paar maanden geleden nog maar 3 extra exemplaren van het ding aangeschaft, want ja, op een gegeven moment is het toch echt tijd voor een wasbeurtje. Het vervangexemplaar is dan lang niet zo populair als het vieze afgelebberde eerste beertje....

Lotte is momenteel ook een beetje aan het switchen. Ze heeft een knuffel die mee naar bed gaat. Ze was een half jaar toen we die introduceerden. Ze doet er verder eigenlijk weinig mee, ze kijkt er overdag niet naar om.

Ze heeft sinds twee weken wel interesse in twee andere knuffels waarvan een beertje favoriet lijkt te worden.  Gisteren vroeg ze er ineens ook heel specifiek naar, dus wij hem halen (hij lag boven). Als dat zo door gaat moet ik misschien  hard op zoek naar een tweede exemplaar, maar ook ik heb zo m'n twijfels, omdat dit dan ook al de derde knuffel is die we 'dubbel' hebben.

Bovendien mogen haar knuffels niet mee naar buiten. Dit om  de kans dat we ze  kwijt raken wat kleiner te maken. Alleen op vakantie gaan ze mee.

Groetjes, Marisa

Terug
Bovenaan