Gehecht na de bevalling en nog steeds last ervan

hallo!!

Ik kan hier niet over meepraten want ik ben een van de zeldzame memmies die niet gescheurd of ingeknipt is.... Dat komt omdat ik zo jong ben zei de vk maar volgens mij maakt dat nix uit! Kwestie van geluk denk ik........

xx mem van Anniek 15112006

Heee,

Hier ook een 'knip en plak' gevalletje. Ik merk het wel, het plekje voelt 'raar'. Nou ben ik ook geknipt en dat schijn je moeilijker te kunnen hechten, maar goed.

Even een vraagje voor Asja/Elke (sorry maar jij schijnt toch een beetje de expert te zijn op dit gebied ) Helemaal geen olie? Ik gebruik namelijk altijd olijfolie en daar zit verder toch niets in?

Groetjes, KT

hallo,

ik heb bij de bevalling op 5 mm na een totaal ruptuur gehad nadat ze een knip hebben gezet. Het was nogal een ravage en er is niet goed gehecht omdat er door het vele bloedverlies en de grote wond weinig oude logica zat;-(
Verloskundige en kraamzorg hadden mij al gewaarschuwd dat het wel wat problemen kon gaan geven. En inderdaad. het is meerdere keren gaan ontsteken en ik ben opnieuw ingescheurd op de knip nadat ik op de fiets stapte na twee weken(misschien niet meest slimme actie).
Inmiddels is de wond wel dicht maar heb ik nog steeds last van de littekens. Bij mij is de wond ook gaan wijken en zitten er nu op twee plekken in de tussenlaaghechting gaten.
Fietsen en te lang zitten geeft een vervelend gevoel. Seks is onplezierig. Ik heb inmiddels een afspraak bij de gyn voor een hersteloperatie. Ik ben nu vijf maanden verder. Ik zag er ook erg tegenop maar er is mij verzekerd dat het minder lang vervelend is omdat ze nu hechten in stevig weefsel wat beter geneest.
Succes en blijf niet te lang aanmodderen. Dat zou zonde zijn..

haha dit gaat een beetje off-topic, maar goed daar gaat tie:
over olijfolie in je vagina heb ik nooit iets geleerd , maar wat baby-olie betreft, daar staat vaak zoiets op van: ph=neutraal voor de huid, of huidvriendelijke ph enz. Net als bij zeep. Dat geldt dus voor de ph (zuurtegraad) voor je huid en de ph van de vagina is weer anders, die is zuurder.
Alle vreemde stoffen (zeep is daar kampioen in) verstoren die ph en kunnen leiden tot candida. Misschien loopt het helemaal niet zo'n vaart hoor en de 1 heeft er nooit last van een de ander heel snel.

groetjes ELke

Ik zou echt weer even terug gaan naar de gyn/vk.
Ik had na 4 maanden ook nog last van "beneden" en heb toen echt de gyn gebeld of ik even langs kon komen. Wat bleek, er zat nogal wat littekenweefsel en dat heeft ze toen weggehaald (en dit deed ontzettend veel zeer!!)
Maar ben wel blij dat ik het gedaan heb want sindsdien heb ik er geen last meer van.
Pas daarna durfde ik ook weer te vrijen. Dit was in het begin goed pijnlijk (nu soms nog een beetje), maar de gyn zei ook dat er wel een herstelperiode voor stond van 6 maanden. (ik ben inwendig gescheurd geweest).

Ik zou gewoon even gaan, je bent dan later zoooo blij dat je het gedaan hebt!

Succes!

Hoi hoi,

Ik ben van het voorjaars -forum maar wou toch ff reageren.

Ik ben ook tijdens mijn thuisbevalling vreselijk gescheurd,daardoor moest ik naar het ziekenhuis om te laten hechten ,ook grotendeels zonder verdoving(door het bloedverlies zeg maar)
Nou voor de kenners onderons ;-),labia ruptuur links en labia ruptuur rechts,vaginawand ruptuur en perineum.
Nou mijnlinker binnenste schaamlip lag er zo goed als af ,en kon lastig gehecht worden.
De helft is helaas weer losgelaten,en nu hangt het zakie naar buiten toe.
Nadat de vk mij probeerde ermee af te schepen heb ik het ziekenhuis gebeld.
nu heb ik 14 juni een afspraak met de persoon die hopelijk alles in orde gaat maken.
Helaas onder narcose en tja ze gaan een gedeelte openmaken en weer vast hechten.
Toch ben ik er blij mee,want spijkerbroeken en fietsen is niet meer aan mij besteed,als ik mij aankleed flap ik het flappie naar binnen en met sex(toch geprobeerd)moet ik eerst het flapje wegflappen.
Nou goed,ik vind ook dat er meer aandacht aan besteed moet worden ,en dat ze je er niet mee af moeten schepen.
En oja ik ben nog jong net 24 dus daar heeft het niks mee te maken (reactie op een voorafgaand bericht)

groetjes merel (bevallen 26 maart)

jummie het wordt steeds leuker. Ik heb gewaarschuwd he? Mensen die nog nooit bevallen zijn: niet meelezen
Ik ben ook in een schaamlip (labia dus) gescheurd. Ik wist tot dan niet eens dat dat kon. In eerste instantie zag het er ''mooi'' gehecht uit, maar een paar weken later kwam er toch weer een stukje los. Schijnt echt heel moeilijk te genezen, de verloskundige had me daar al voor gewaarschuwd. Raar want het is super goed doorbloed daar dus je zou verwachten dat het makkelijk heelt.
Bij mij is het niet zo erg dat ik er last van heb, maar een schoonheidsprijs zal ik er niet mee winnen, nou daar lig ik niet zo wakker van, zeker niet sinds ik weet dat ik niet de enige ben.

groeten ELke

Hoi,
Beetje late reactie...was op vakantie.

Wat goed van je dat je dit eens opschrijft. Ik heb   dit namelijk ook en denk er eigenlijk niet bij na om te vragen of er meer dames last van hebben. Nu blijkt dus van wel.
Mijn hechtingen zijn volgens de gynacoloog prima. Alles ziet er goed uit. Maar seks doet zeer!!!! Zo ie zo ook maanden lang geen zin in gehad, nu wel weer en ik durf niet door de pijn. NIET LEUK... Als we eenmaal bezig zijn, gaat het wel goed. Maar het begin...
Ik heb een spiraal laten plaatsen, daarna een inwendige echo gehad. Zelfs die echo deed zeer. Dat ook aangegeven. Maar ik kreeg eigenlijk geen reactie... en zelf niet zo assertief om er nogmaals over te beginnen. Stom he...

Nou, ondanks het feit dat dit een vervelend probleem is, ben ik wel blij dat ik niet de enige ben.

gr Anita

Terug
Bovenaan