Gehecht na de bevalling en nog steeds last ervan

Voor Mop1978

Ik hoop dat je dit nog leest. Ik wil ook een spiraaltje laten plaatsen. Maar ik ben dus bang dat dat erg zeer gaat doen. Ik weet dat het plaatsen zelf erg pijnlijk kan zijn, maar ik ben bang dat ook het ''eendenbek'' gedoe zeer gaat doen. Omdat bij mij tijdens de sex dus ook dat eerste begin  soms nog  pijnlijk is. (het gaat wel steeds beter en doet al veeeel minder zeer dan een paar maanden geleden). Hoe was dat bij jou?

groeten Elke

Hoi Elke,

Het spiraaltje plaatsen deed geen zeer. De eendebek voelde ik nauwelijks. (wel napijn gehad, maar dat lijkt op ongesteld worden.) Twee uur voordat je hem gaat plaatsten paracatamol in nemen. Dat werd mij geadviseerd en ik denk ook echt dat me dat heeft geholpen. De nacontrole waarbij dus die echo werd gemaakt, dat was zonder pijnstilling. Maar ja, voor de seks neem je ook geen para, dus ik vond het echt naar dat die echo pijn deed.
De spiraal is bij mij geplaatst door een co assistent. Die deed dus heeeeeel voorzichtig. De na controle door de gynacoloog. Wat ruiger misschien...?
Bij mij is de pijn wat betreft de seks ook steeds minder, maar niet weg!

Hopelijk heb je wat aan de info.

gr Anita

Elke,

Nog ff een aanvulling: mijn   gynacolog zei dat het plaatsten van een spiraal echt zeer doet als je nog geen kinderen hebt gekregen. Nu ben je al 'opgerekt'   (soory, komt mischien een beetje raar over...)

gr Anita

Ik heb tussen mijn twee kinderen in ook een mirena spiraal gehad.
Bij mij is hij gewoon door de huisarts geplaats en ik heb er geen last van gehad, op een kleine bloeding na. Ook het plaatsen deed geen pijn.
De nacontrole was ook door de huisarts, ook inwendig, maar zonder echo.
Sil

nou dan zal ik er toch maar aan moeten geloven! Ik hik er al weken tegenaan. Nu gebruiken we condooms en ik ben echt bang dat dat en keer mis gaat.
Maar ik vind het zo genant! Tijdens mijn bevalling had ik het niet in de gaten dat ik in mijn blote ... lag, maar nu vind ik dat een ander verhaal! ik ga maandag gelijk bellen dan kan ik niet meer terug!
Het liefst zou ik weer aan de pil gaan, maar mijn moeder heeft op haar 36e borstkanker gekregen en pilgebruik geeft al een iets verhoogd risico daarop.

groeten ELke

Hoi,

Ik had voor Heather al een mirena spiraal (H is de eerste) en nergens last van! Als je een gevoelige baarmoedermond hebt (snel bloed tijdens het vrijen enzo) dan kan je naproxen slikken, als je je spiraal laat plaatsen.

Verder is het inderdaad een afspraak maken en zoals de Engelsen zeggen 'close your eyes and think of England'. Leuk is anders, maar ik vond het minder erg dan gaatjes vullen bij de tandarts!

Succes,

KT

Terug
Bovenaan