<p>Ik heb een vraagje. </p><p>Ik ben een open boek voor mensen en vaak veel te eerlijk. Als mensen mij op de man gaan afvragen of wij aan het proberen zijn of dat ik zwanger ben, dan weet ik bijna zeker dat ik gewoon eerlijk ben. </p><p>Ik vind het ook lastig met betrekking tot zwangerschap. Wanneer willen jullie het vertellen? Ik heb de neiging om het bij 6 weken aan onze ouders te vertellen en bij 8 ofzo aan de rest van de familie en vrienden. Na 12 weken ofzo op het werk? Zo iets. </p><p>Ik heb altijd geroepen bij ons in de vriendengroep dat ik het lastig vind dat er zulke geheimen zijn en dat we er juist voor elkaar kunnen zijn in die periode. Maar toch wordt het amper gedeeld. Toevallig laatst wel een miskraam van een vriendin meegekregen, omdat we op vakantie waren toen zij 7 weken zwanger was. Maar dat is echt een uitzondering. </p><p>Ik denk dat als het mij niet lukt om snel kinderen de krijgen dat ik het zeker aan mijn omgeving wil vertellen dat we proberen. Je hebt je netwerk juist nodig dan! </p><p>Waarom is er zo'n taboe? </p><p>Hoe gaan jullie hiermee om? </p>