Geheimhouden

Ach een paar vriendinnen wisten dat ik was gestopt met de pil en 'het wel zou zien'. Maar dat zijn ook geen bemoeierige types die dan steeds vragen of het al zover is (stel dat t niet lukt, dan is die vraag niet zo leuk). Toen het eenmaal zo ver was, heb ik 1 vriendin ingelicht omdat die nodig was om te sjoemelen met alcoholvrije wijn (en omdat het leuk was). Mijn familie was daarna aan de beurt na de 2e echo, en met 14 weken mijn collega's. Ik denk vooral: deel het gewoon als je het ook zou delen als je een miskraam zou krijgen. Maar ik heb even gewacht omdat ik het erg rot zou vinden om eerst gefeliciteerd zou worden om kort daarna te moeten mededelen dat het niet goed was gegaan (dan liever alleen de miskraam delen). Maar laat je niet leiden door wat anderen vinden ;) 
 
Ik heb niet alles gelezen maar. Wij hebben het verteld aan me schoonzus en me zussen. Me moeder heeft het geraden ? meer weten het niet
Ivm me werk als ik zwanger ben moet ik het zsm melden ivm werkzaamheden en chemische stoffen die gezinnen evt in huis hebben ivm schoonmaken toilet etc.
 
Mijn moeder en schoonmoeder weten dan we aan het proberen zijn en ik heb het mijn allerbeste vriendin verteld. Vind het super fijn om er met haar over te praten en zij is ook iemand die ik het zou vertellen als het mis zou gaan.
Dit zijn ook mensen die ik voor de volle 100% kan vertrouwen.
 
Hier weten mijn moeder en twee van mijn beste vriendinnen het. Ik vind het ook enorm lastig om mijn mond te houden.
 
Afgelopen mei een miskraam gehad, en die kwam voor een aantal mensen vrij onverwachts. Achteraf gezien konden ze wel aan mij merken dat ik zwanger was maar heb toen bewust niets gezegd. De zwangerschap voelde destijds ook niet heel goed aan. Ik was ziek, en een paar dagen later kreeg ik een miskraam. 
 
Deze zwangerschap voelt 100% beter aan, en toch ben ik nog steeds erg bang dat het fout gaat. Zit pas in mijn 5e week & heb 24 oktober mijn eerste echo. Als daaruit blijkt dat het goed is, gaan we wel naar mijn schoonouders en een paar goede vrienden om het nieuws te vertellen. Maar voor de rest van de wereld houden we het tot week 12 lekker geheim! (Misschien nog wel langer zelfs)
 
 
 
 
Terug
Bovenaan