Gekke vraag

Hoi dames..

ik lees zoveel over voeding enz.. dat ik nu ontzettend twijfel over alles...

Mag ik bijvoorbeeld spinazie ala creme?
En ik lust geen vette vis... ( ja kibbeling ) dus moet je tabletten om dit te vervangen... maar weet iemand of hier ook druppels voor zijn? ( heb echt problemen met pillen innemen ) wel panga filet en geb. zalm maar volgens mij is dit niet ''vet'' genoeg...

Jeetje wat even informatie inwinnen over voeding wel niet met je kan doen zeg.. haha!

alvast bedankt voor jullie tips!

liefs essiej
 
Hé meid!

Als je verder een alleseter bent krijg je genoeg binnen. Wat je zou kunnen kopen is een multivitamine speciaal voor zwangere vrouwen. Daar zit alles in wat je nodig hebt, ook vitamine D en foliumzuur.

Ik zou zeggen, maak je hier niet te druk over, als je verders gezond eet en deze vitamine neemt is het helemaal prima!

xxxxxxxxxxxxxx Jessica
 
Hoi Hoi

Spinazie mag je gewoon eten hoor!
Ik ben ook geen vis eter, je kan zo'n zwangerschaps vitamine slikken als je dat een prettig idee vind.
Verder als je gewoon eet en oppast met rauwe dingen enz dan is er niets aan de hand!

Grtz
 
Je mag alles eten, behalve rauw vlees, voorverpakte vis. Spinazie mag gewoon, ik at gewoon vlees en groente en heb nooit extra vit geslikt, lekker vers fruit gegeten!
 
Hi,

zover ik weet mag je spinazie gewoon eten, je kindje mag straks na de geboorte niet te vaak eten.

En vette vis verplicht? Nee hoor. Het wordt geadviseerd. Ik houd niet van vette vis. En kibbeling is niet de vette vis die ze bedoelen. Die is vet van het frituur waar het in gebakken wordt en niet vet van zichzelf.

Ik heb dus geen vis gegeten en ook twee gezonde kindjes gekregen.

Wel slikte ik mulitvitaminen, speciaal voor zwangere vrouwen. Maar ik slikte al "gewone" mulitvitaminen omdat ik nogal snel last heb van de virussen die overal rondwaren. Dus als je wilt aanvullen, kun je van diverse merken speciale multivitaminen krijgen en dan hoef je ook geen aparte foliumzuur meer.

Gr. Tamara.
 
hahah, ik ben ook erg aan het zoeken wat wel en niet mag hoor!
Ik ben verslaafd aan thee en ben dus druk aan het uitzoeken welke thee wel en niet mag..; Mag rooibos mango-peache en kammille thee wel of niet? (met mate)
 
Hoi Fa, rooibos is cafeinevrij dus dat kan gewoon, die andere ook alleen met mate, op de verpakking hoort te staan of er cafeine inzit en anders ff het info nr bellen(is gratis)
Gr
 
Hihi weet iemand hier iets over ontbijtkoek.... Las ergens in een magazine dat je geen ontbijtkoek mag eten omdat er kaneel in zit... Dit wist ik helemaal niet en eet vaak ontbijtkoek als tussendoortje...
Hmm weten jullie er iets van??
Groetjes Maris
 
Terug
Bovenaan