Gekke vraag

Je mag inderdaad niet teveel kaneel eten, maar ik zou bij de vk navragen hoeveel te veel is. Verder telt zalm wel als vette vis en zowel rooibos, groene en kruidenthee (behalve kruiden die je niet mag) kunnen geen kwaad (eigenlijk alleen zwarte en dan mag je niet meer dan 8 koppen per dag)
Ik neem een multi-vitamine met de omega (vis) zuren, omdat ik eigenlijk alleen die vetten niet binnenkrijg.
 
Pas wel op met verpakte vis uit de supermarkt.Mijn verloskundige raadde dit juist af volgens mij vanwege salmonella of zoiets.Dus als je vis eet gewoon bij de visboer vers halen.
Ik heb overigens bij de supermarkt cafeine vrije thee gehaald.Je hebt er alleen niet zoveel smaken van.Het is van welnessthee van picknick.
Als je gewone thee drinkt dan inderdaad met mate.

Als vitamine gebruik ik gravitamon dit kan je heel je zwangerschap blijven slikken.
 
Volgens mijn huisarts mag je alles behalve rauwmelkse producten en rauw vlees. Voor de rest mag je alles met mate. Beetje kaneel kan geen kwaad, je moet er geen 5 gram van nemen op een dag. (neem aan dat je geen hele appeltaart op gaat zitten eten) Wel vertelde ze me op te letten met lightproducten. De suikervervangers schijnen wel weer slecht te zijn. Ik eet gevarieerd en veel vers, maar neem voor de zekerheid toch gravitamon om er zeker van te zijn dat ik elke dag alle voedingsstoffen binnen heb voor de kleine.
 
ik ben een hele slechte eter, lust niet zo heel veel.. ik slik dan ook multivitaminen voor zwangere vrouwen, om toch aan bepaalde stoffen te komen...
Leverpastei mag ook niet en dat vind ik nou juist weer erg lekker, 1 boterham met leverpastei per dag mag wel. dus denk dat hetzelfde geld voor ontbijtkoek als je het maar met mate eet, valt het wel mee....

Mijn vk raade me aan de schijf van 5 te gaan gebruiken en dat doe ik dan ook geregeld... maar ik ben een echte zoetekouw dus zondig ik ook nog wel es....
 
natuurlijk moet je uitkijken met wat je eet en drinkt............maar er zijn ook vrouwen die gewoon alles eten, alkohol drinken en blijven roken en zelfs drug gebruiken tjdens de zwagerschap. En die krijgen vaak ook nog een gezond kindje.

En zou je die dingen natuurlijk wel afraden, hi hi hi, maar maak je ook weer niet te druk. Je wil natuurlijk al het beste doen wat je kan. Maar alles is telkens anders. Vroeger mocht je sommige dingen niet hebben die nu wel weer mogen en andersom.

Leef gewoon gezond en misschien wat extra vitamine voor zwangere vrouwen nemen en kijk eens op dezesite bij de eet-dingen. Dan kom je al een heel eind.
Maar vooral genieten van de kleine in je buik en je niet te druk maken om alles !!!!!!!!!!
 
Het kaneel verhaal staat me nog goed bij van de eerste zwschap. Een kilo is te veel (tijdens de gehele zwschap) Dussss lijkt me dat ontbijtkoek best mag. TE is altijd slecht, dus nu ook. Idd rauwe dingen lijken me belangrijker. Ik zondig zo af en toe wel hoor. Soms heb ik onbedaarlijke zin in iets dat ik het gewoon doe, anders wordt ik gek!!!
 
Zalm is wel een vette vis en mag gegeten worden mits GEBAKKEN of GEKOOKT, maar niet gerookt uit de verpakking. andere vis ook maar liever geen jaagvis, zoals haai of tonijn. Tonijn uit het blikje mag weer wel.

Gewoon normaal en gevarieerd door blijven eten en eventueel een zwangerschapsviatmine erbij en je bent al een fantastische mama ;-)
 
Hoi, ik at tot 4 wkn geleden elke dag 1 of plakken ontbijtkoek om mn spijsvertering een beetje aan het werk te houden...was geen probleem volgens de dietiste. (nu kan ik dat spul ondertussen niet meer zien..)
Gebruik ook elke dag light-sap ivm diabetes. Van normale sappen/fris raak ik namelijk helemaal ontregeld. Was volgens internist geen probleem zolang ik er geem liters per dag van op slobberde.
Idd geen rauwe producten en voorverpakte vis. '

En de rest zoals de dames voor mij typen ;)
 
Terug
Bovenaan