gekort op kraamhulp!!!

het is idd dat de basiszorg uit gaat van 40/44 uur en dat er dan nog redenen kunnen zijn voor extra uren (waar borstvoeding er idd eentje van is). En nog even los van het feit of je het als fv kiezer eerlijk vindt of niet: er gaat gewoon echt meer tijd zitten in het aanleren van goed aanleggen, voeden etc dan in het leren klaar maken van een flesje en het aanbieden van dit flesje.

Als de borstvoeding moeilijk van de grond komt gaan de uren kraamzorg vaak daar inzitten en wordt er verder echt vrij weinig meer gedaan (ja de verzorging) want meer dan die 4 uurtjes voor de bv krijg je ook echt niet.

Geniet gewoon lekker van je kraamtijd straks van de uren die je hebt en maak je niet druk om die 4 uurtjes wel of niet erbij krijgen. Je hebt straks een heerlijke hummel in je armen, die 4 uur minder of meer kraamzorg maakt het genieten echt niet groter of minder groot!!!!

groetjes,
Marije

Hoi dames,

ik heb bij de eerste flesvoeding gegeven, en wat een ongeloof. Dat er niets beter is dan borstvoeding blablabla. Luuk is nooit ziek geweest en wij hebben zelf fv gekregen en zijn er niks slechter van geworden.Nu wil ik bij de tweeling wel bv geven omdat ik graag wil weten hoe het is om bv te geven. En dat heeft niks te maken of je een goede moeder bent of niet. Het is veel belangrijker om je kind veel liefde en verzorging te   geven dan je druk te maken om wat andere van je vinden. iedereen neemt de keuze die bij je past.

Groetjes Miranda 14w en 4 dagen.

ook ik weet nog niet zeker wat ik ga doen, ik zie erg tegen borstvoeding op, dus heb ook aangegeven bij de kraamzorg dat ik er nog niet uit ben. Er wordt gelijk gereageerd met waarom niet? Ik moest mij gelijk weer verdedigen. Ik wordt hier ook erg moe van, ben zelf ook zonder fv opgegroeid en bijna nooit ziek. Ik heb wel besloten om alleen datgene te doen, waar ik 100% achter sta en mij niet gek laten maken

Beste Miep,
Ik denk dat jij idd nooit bewust voor fv hebt gekozen, anders dacht je er wel anders over.
Vind je reactie een beetje kortzichtig. Je kunt hier niet veel over zeggen als je niet in die situatie hebt gezeten.
Sil

quote: sil27 reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('14-05-2007 16:04:06'));

Beste Miep,
Ik denk dat jij idd nooit bewust voor fv hebt gekozen, anders dacht je er wel anders over.
Vind je reactie een beetje kortzichtig. Je kunt hier niet veel over zeggen als je niet in die situatie hebt gezeten.
Sil

Kortzichtig? Ik vertel ook aan mensen dat ik flessenvoeding geef. Ongeacht de reden. Daar wordt niet eens naar gevraagd, en die vertel ik er niet bij. En die doet er ook niet toe.

Jammer dat er weer geoordeeld wordt, want ik wilde alleen maar zeggen dat als je achter je keuze staat, op welk moment je hem ook maakt. Of het nou is voordat je kind geboren is, of als je kind een paar dagen dan wel weken is, niemand iets te oordelen heeft. Niemand je een ontaarde moeder heeft te vinden.

Misschien in jouw ogen kortzichtig, maar ben je dat zelf nu ook niet. Iedereen die er anders instaat als jij is dus kortzichtig.   De pot....
Miep

quote: m31 reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('14-05-2007 15:22:11'));

ook ik weet nog niet zeker wat ik ga doen, ik zie erg tegen borstvoeding op, dus heb ook aangegeven bij de kraamzorg dat ik er nog niet uit ben. Er wordt gelijk gereageerd met waarom niet? Ik moest mij gelijk weer verdedigen. Ik wordt hier ook erg moe van, ben zelf ook zonder fv opgegroeid en bijna nooit ziek. Ik heb wel besloten om alleen datgene te doen, waar ik 100% achter sta en mij niet gek laten maken

Moest je je verdedigen of werd de vraag gesteld omdat ze je wilde begeleiden in het maken van de keuze?

het was geen begeleiding gewoon eigenlijk weer die verwondering van dat je niet 100% voor bv kiest. Je moet keuzes maken over dingen waarvan je nog niet weet hoe het gaat lopen en wat het inhoudt. Ik wil het gewoon in mijn eigen tempo ontdekken en daarbij niet onder druk worden gezet door anderen. Dit heb ik om mij heen vaak zien gebeuren

Is dit forum nou bedoeld om anderen te veroordelen of om elkaar tips te geven en te steunen? Het spijt me dames, maar ik vind de discussie een beetje kinderachtig worden. De keuze voor borstvoeding/flesvoeding is heel persoonlijk, feit is echter wel dat borstvoeding gewoon wat meer oefening vereist dan flesvoeding en daarom wordt daar wat extra tijd voor ingeroosterd. En dat je omgeving altijd wel wat heeft op te merken als je bevallen bent, dat is helaas te verwachten. Eerlijk gezegd laat me dat helemaal koud. De keuze om borst-of flesvoeding te geven is een keuze die ik in overleg met mijn man maak en daar heeft verder niemand iets mee te maken.

Iedereen heel veel succes met de zwangerschap!

Groetjes, Linda (31 wk 2 dg)

Terug
Bovenaan