gekort op kraamhulp!!!

Lin76 ik ben het volkomen met je eens. De discussie gaat werkelijk nergens meer over op deze manier.
Het blijft inderdaad een eigen persoonlijke keuze en niemand hoeft op zijn/haar keuze te worden afgekeurd.

Liefs Suus

Nee, niemand hoeft afgekeurd te worden omwille van de keus die ze maken, maar daar gaat deze discussie dus juist over (ookal was dat niet het oorspronkelijke onderwerp). Dat dat dus wel gebeurt.
En dan kan heel mooi gezegd worden: Als je achter je keuze staat, trek je je de woorden van anderen niet aan. Maar sorry hoor, dat ligt voor ieder anders. Bovendien ben je na de bevalling over het algemeen vrij labiel en zeker als je voor het eerst moeder wordt, behoorlijk onzeker. Juist dan kan het behoorlijk pijn doen als iemand je moederschap in twijfel trekt en dat gebeurt dus wel. En daar gaat de discussie over.
Ivy

Eigenlijk wil ik niet meer reageren, maar kan het toch niet laten.
Miep, jij vind het jammer dat er geoordeeld wordt, maar volgens mij doe je daar net zo hard aan mee. Jij was degene met de opmerking dat het tussen de oren van de moeders zat...
Dan zijn er wel erg veel moeders met wat tussen de oren, want het merendeel van de fv-moeders beleeft het zo. Dat jij het niet zo beleeft, is hardstikke fijn voor je, maar misschien  ben jij dan juist die uitzondering.
Misschien ben ik wat fel op dit onderwerp, maar ik heb dan ook erg slechte ervaringen.
Verder wil ik er geen woorden  meer aan kwijt, het wordt idd een zinloze discussie.
Laat iedereen lekker doen waar zij zich het beste bij voelt.
Dat neemt allemaal niet weg dat ik het wel logisch vind, zoals al eerder aangegeven, dat je meer uren krijgt als je bv geeft.
Nog een fijne avond allemaal.
Sil

Hallo dames,

Die eeuwige discussie over fv of bv, ik ben van mening dat je moet doen waar je 100% achterstaat dat is het beste voor je baby en dat is wat telt! Borstvoeding word je wel door je strot geduwd vind ik, toen ik zelf zwanger was twijfelde ik heel erg en er werd me gelijk een bv-cursus aangesmeerd door de vk uiteindelijk heb ik voor fv gekozen omdat dat beter bij mij past en je eigen gevoel geef je toch door aan je baby. Het klopt idd dat je gelijk gekort word in je kraamhulp maar ik vind sowieso dat je weinig uren krijgt zeker bij een 1e kind! Door een ongeplande  keizersnede hebben ze mij zo gekort dat ik nog maar recht op 20 uur had omdat ik 5 dagen in het ziekenhuis heb moeten liggen....alsof ze in het ziekenhuis tijd hebben om je te helpen met je baby (nee dus) Ik vond het verschrikkelijk zo weinig uren ik moest in record tempo een baby leren te verzorgen en dat terwijl ik me zwaar shit voelde na die keizersnede. Ik pleit voor meer uren kraamzorg we betalen immers genoeg zorgpremie maar ja door al die bezuinigingen zal dat helaas wel nooit gebeuren.

Groetjes,

Puk  

Pfff... wat een hele discussie weer over kunstvoeding of borstvoeding.

Even terug naar de vraag van Jolanda:
Ik kan me iets voorstellen bij het feit dat er minder uren worden gegeven als je kunstvoeding geeft. Kunstvoeding leren geven is nu eenmaal makkelijker dan borstvoeding leren geven. Bij borstvoeding kun je ontzettend veel problemen tegen komen, die je met kunstvoeding niet hebt: aanleggen van je baby, hoe om te gaan met tepelkloven, borstontstekingen en evt. kolven van moedermelk. Dat zijn dingen die je met kunstvoeding niet hoeft te leren. Je leert hoe je een flesje klaar maakt en dat is het. Dus ja, ik kan me heel goed voorstellen dat je bij bv meer uren krijgt! Ik spreek namelijk uit ervaring: de bv ging in het begin niet zo lekker en mede daarom heb ik op indicatie zelfs nog 8 uur extra gekregen. Een half uur per dag is echt niet veel!
En nee, ik ben geen moeder die kunstvoeding afkeurt, was zelf ook nooit voorstander van borstvoeding. Maar ben het toch gaan proberen en ik ben er trots op dat ik ondanks al mijn bezwaren en tegenstand, de bv toch lukt.

En Jolanda: je moet het niet zien als straf. Als jij kunstvoeding wilt geven, dan kies je daar voor. Dan weet je dus ook bij voorbaat dat je een half uur per dag minder kraamzorg krijgt. Maar dat stelt niet veel voor bij het krijgen van alle ongemakken van borstvoeding.

Ik lag 4 dagen in het ziekenhuis vanwege een keizersnede. Ik kreeg daardoor 4 dagen minder kraamzorg. Moet ik me daarom ook maar gestraft voelen? Het zijn dingen waar je niks aan kan doen. Je kan je er heel druk om maken, dat is slecht voor je kindje. Je kan je er ook bij neerleggen. Zo is hoe ik er tegen aan kijk.

Succes met alles.

Gr. Tamara.

Terug
Bovenaan