geld!!

hoi toekomstige mama's!!

ik was benieuwd hoeveel iedereen gespaard had voordat ze aan kinderen begonnen of zwanger raakte..
het is niet zo dat we niets hebben, we zijn namelijk ruim anderhalf jaar bezig geweest om zwanger te raken en nu eidelijk een week geleden een positieve test!!!!
maar nu komen dan toch de vragen, kunnen we het wel en kunnen we het financieel.
Ergens weet ik dat ik me niet druk hoef te maken, maar toch.We zijn nu eenmaal zeker niet rijk. Heb namelijk altijd het idee dat andere veel meer geld hebben dan ons, en ben er gewoon erg benieuwd naar.

Wil iemand hier op antwoorden, want het zijn natuurlijk evengoed persoonlijke vragen, maar ja goed hier durfde ik dat aan omdat toch iedereen anoniem is..
Ben benieuwd!!

liefs kleintje
5weken en 2 dagen zwanger

Hadden wel wat gespaard, maar niet heel veel. Hebben veel spullen van marktplaats gehaald en wel uitgerekend hoe het straks uitkomt als de kleine er is. Dat moet uitkomen volgens onze berekeningen. Ik hoop dat je er wat aan hebt.

groetjes Baukje

Heej!

Wij hadden niks gespaard.. We hebben eigenlijk nooit gespaard, leven altijd van maand tot maand.
We hebben het geluk gehad dat we veel spulletjes hebben gehad, de kinderwagen van mijn ouders, de babykamer van mijn man zijn oma, en mijn ouders komen geregeld aanzetten met kleine dingetjes.
Dat maakt t voor ons wel wat gemakkelijker.
Wij zijn ook absoluut niet rijk, maar zolang je je kindje maar te eten kunt geven en het alle liefde kunt bieden wat het kindje nodig heeft dan is dat naar mijn idee voldoende!

Liefs Maaike

Hoi,

Wij hadden beetje gespaard, maar zeker niet veel. Door omstandigheden is er veel van dat geld opgegaan aan andere dingen. Wij hebben ook het geluk dat we veel krijgen.
Wij hebben ook kinderwagen gekregen van mn vader,kinderkamer van vriend zn neefjes.(7jaar oud en voor twee kids gebruikt maar ziet er als nieuw uit.   Ook heeft me moeder nog aantal spulletjes van me broertje( die is nu 6)
Verder ook heel veel kleertjes gekregen. En ja, kleding hoef je ook niet in de duurste winkels te kopen, ze zijn er zo uitgegroeid.

Wat maaike zegt.
Belangrijkste is dat kindje te eten heeft en een hoop liefde krijgt.

Liefs
Bloemetje
27wkn en 5dgn zwanger van eerste.

Hey "kleintje"

Gefeliciteerd met je zwangerschap!!! Wat fijn dat je na zolang wachten toch zwanger bent.

Wij hebben ook niet gespaard van tevoren, maar toen we een huis kochten hebben we wel de hypotheek laten berekenen op 1 salaris. Dus zodra er kleinjes zouden komen dat we ons daar geen zorgen over hoefte te maken.

Verder hebben wij veel over kunnen nemen van mijn collega. En op marktplaats hebben we veel gekocht.

Onze oudste is bijna anderhalf en ik ben nu ruim 34 weken zwanger van nummer 2. Ik heb dus alles dubbel. Ook deze keer heb ik veel op marktplaats gekocht. Zo heb ik bijv een compleet babykamertje gekocht voor 100 euro. en heb er niks aan hoeven doen, zag er nog zo mooi uit. En ik moest een andere kinderwagen, omdat onze dochter wel loopt maar nog niet langer dan 10-15 minuten. Ook die heb ik op marktplaats gekocht en was nu 125 euro kwijt i.p.v ruim 600.

Misschien heb je nog vrienden die kinderen hebben en waar je de kleertjes van over kunt nemen. Die hebben ze maar heel even aan en zijn meestal nog heel netjes.

Ik heb alleen niet bespaart op luiers. Mijn dochter heeft alleen maar pampers om. Die haal ik wel bij de makro als ze in de aanbieding zijn. Dan zijn ze maar iets duurder dan kruitvat luiers. En Ze heeft nog nooit kapotte bllen gehad.( moet ik niet te hard roepen)

Ik hoop dat je er wat aan hebt. Als je nog meer wilt weten dan hoor ik het wel!!!

Groetjes triesepies

hee meiden

bedankt voor jullie reacties, het maakt me weer iets rustigers!!
ik denk gewoon dat iedereen duizende euro's op de rekening heeft staan en tja ik ben eerlijk, duizende euro's hebben wij niet!!
en dat maakt mij gewoon heel erg onzeker, ben zo bang dat we er dadelijk achter komen dat het allemaal te duur is, en natuurlijk hebben we het allemaal uitgeteld, maar toch, er blijft gewoon iets van onzekerheid. ach ja, ik zal me wel gewoon veel te druk maken om dingen..hahaha..

liefs kleintje,

Hahahaha, duizenden euro's (sorry), nee bepaald niet. Wij hebben 2 kinderen en ook toen de 1e geboren werd hadden wij dat echt niet hoor. Ons spaargeld ging op aan vakanties!!!
Je krijgt (ongetwijfeld) veel cadeautjes, en er zijn zoveel mensen die nog allerlei babyspullen hebben liggen. Daarnaast heb je marktplaats, maar ook bijv. Ikea heeft leuke babykamer spullen voor weinig geld, en kinderstoelen en slabbetjes en badjes enz.
Nog even over luiers, mijn kinderen hebben altijd Kruitvatluiers gedragen en ook nooit kapotte billen gehad, en mijn nichtjes met de Pampers wel. Dat ligt dus niet aan de luier, maar aan de ontlasting van het kind en de huid van het kind. Welke luier goed is ligt bijv. ook aan de bouw van je kind.

Hoihoi,

Ook wij hadden niet van te voren gespaard. Gelukkig hadden we een schoonzus die alles wegdeed omdat zij geen kinderen meer wilden, dus daar veel van overgenomen.

Wat ik ook als tip kreeg is vraag aan mensen als ze wat willen geven als de kleine geboren is verschillende maten. Zo hoefden wij pas vanaf maatje 80 zelf kleding te gaan kopen. (natuurlijk koop je wel af en toe een shirtje of broekje, maar niet veel). Waar je dan wel op moet letten is de seizoenen. Niet dat iemand maatje 74 koopt van zomerkleding terwijl je kleintje waarschijnlijk in de winter 74 heeft:)

En inderdaad marktplaats. Tegenwoordig heb je ook veel van die lokale martkplaatsen.. Scheelt weer verzendkosten!

En je kan je via watkostenluiers.nl iedere week een mailtje krijgen waar welke luiers in de aanbieding zijn. Daar heb je nu misschien nog niet zoveel aan, maar is later altijd makkelijk. En jezelf aan melden op lekkerleven.nl en invullen dat je per post informatie wilt ontvangen. Dan krijg je per kwartaal een boekje thuisgestuurd met kortingsbonnen waaronder 2 voor luiers en 1 voor doekjes. Wasmiddel e.d.

Groetjes,
Jo

Terug
Bovenaan