geld!!

Nog een tip voor baby spullen en peuter speelgoed. Ga op Koninginnedag vroeg op pad op de vrijmarkt. Je vind er spullen veeeeeel goedkoper dan op marktplaats.
Zo hebben wij het 1e jaar voor heel weinig geld veel baby duplo (primo heet dat geloof ik)  gekocht, op marktplaats vroegen ze 10 keer zoveel, het jaar daarna veeeeel Little People voor weinig geld en vorig jaar een fiets voor onze dochter voor 20 euro, zat (toen) geen krasje op.
Maar ook baby badjes, kinderwagens worden dan voor heel weinig geld verkocht. Mensen willen hun oude spullen kwijt en vinden het vaak leuk dat iemand het weer kan gebruiken.

Voor mijn zwangerschap hebben wij juist wel flink gespaard.
En dus een leuk spaarcentje op de rekening.
Maar financieel is het me 100% meegevallen!
Had het veel duurder verwacht! We hebben alles nieuw
in de winkel gekocht. En kleertjes kosten ook nog niet te veel.
Pas vanaf maat 92 worden kleren duur, vind ik.
Vooral als je er dan (bijna) 2 aan moet kleden.
Voor ons geen reden tot zorg, maar kan me indenken
dat een ander het wel pittig vind.
Maar ja, nogmaals, wij hebben makkelijk praten.
We zijn beide zelfstandig ondernemers (ik thuiswerkend;  op tijden dat mijn man thuis is)  dus niet erg realistisch vergelijkbaar
met een ander denk ik.
Al met al; je kunt het zo duur maken als je zelf wilt!
Wij adverteren op marktplaats, verkopen alleen mooie goede kleding en
spullen; al het andere gaat de clico in! Maar denk ook wel, dat er veel rotzooi verkocht
wordt op marktplaats. Ik zou aanraden om altijd even te gaan kijken!
Zowieso zijn winkels als de babydump en prenatal al vele malen goedkoper
dan kidsfactory bijvoorbeeld. Daar moet je niet zijn! Gewoon even prijzen vergelijken
en bedenken wat je uit wil geven. Echt; het valt mee!

Hey dames....

Wij hadden wel behoorlijk gespaard....deden we automatisch.
Zal ik jullie eens wat  grappigs vertellen??? we hebben een babykamer nieuw gekocht..ook redelijk goedkoop maar we vonden het gewoon de leukste....
En nu.....tijdens de zwangerschap....krijg ik alles toegeschoven....ik kan kiezen   welke kinderwagen ik over wil nemen enz....
krijg mijn lievvie inene de verbouwingskriebels.....dus nu zijn we bezig om het huis op te knappen....als het kindje er is komt dat er waarschijnlijk niet van....
uiteindelijk sparen we echt wel door en hebben we een spaarpot voor de spruit gemaakt maar we hebben die centen gewoonweg nauwelijks nodig.
Ik koop af en toe natuurlijk de nodige rompertjes want eerlijk is eerlijk, al die gekregen spulletjes zijn leuk hoor...maar ik vindt het ook erg leuk om zelf kleertjes te kopen.
Ik heb me echter wel voor die tijd in alles verdiept en toen kreeg ik best de kriebels en was ik bang dat alles heel duur zou zijn maar ik heb gewoon veel mazzel gehad en ik denk zeker dat je op heel veel manieren ervoor kan zorgen dat je je inventaris compleet hebt...verder laat ik alles maar lekker op me af komen ;)

Hier ook geen enorme spaarrekening hoor!
We hebben wel spaargeld achter de hand voor het geval een wasmachine kapot (in november is onze 3e  geboren en als de wasmachine kapot gaat moet er direct een nieuwe komen)  gaat ed maar echt geen duizenden euro's!

Wij vonden de standaard babykamers niet leuk en dat scheelt dus al een hoop geld (als er baby voor staat is het direct 4x zo duur). Wij hadden een grote ladenkast die ik zelf heb omgetoverd tot commode. Dat is geen standaardmaat (1.40 breed, heeeeeerlijk) en dus de standaardplankjes/ kastjes er boven passen niet. Hebben we zelf gemaakt. Leuk om te doen en een stuk goedkoper dan die standaard dingen.
Er staat geen kledingkast op de babykamer, heb een boekenplank en daaronder hangt een (gordijn)roede met alle  kleertjes die kunnen hangen er aan, de rest zit in de commode.

Wiegje is bij ons een familiestuk, moest alleen een nieuw matrasje in en aangezien onze oudste eerst daar in sliepen konden we voor een ledikantje wachten tot we een superaanbieding tegen kwamen (wel bij een babywinkel van 150 voor 50 euro!), matrasjes zijn met grote regelmaat in de aanbieding bij bijv. de Prenatal, dus hebben we toen ook vast een keertje gekocht.

Kinderwagen hebben we gekregen van mijn ouders, maar zelfs daar hadden we een koopje. We hadden al eentje uitgekozen, maar nog niet besteld. Lopen we 2 week later de Prenatal binnen, staat daar precies  'onze' kinderwagen voor nog niet eens de helft van het geld!!!!
Dat is natuurlijk dikke mazzel hebben, maar als je op tijd begint met om je heen kijken koop je heel veel in de uitverkoop bij elkaar. Ook dingen als rompertjes... je weet dat je kind groeit, dus als ze de rompers in de aanbieding hebben kan je ze alvast een maatje groter kopen ed.

Verzorgingsprodukten en luiers zijn ook zo vaak in de aanbieding, daar hoef je bijna niet de volle mep voor te betalen en alles bij elkaar bespaar je zo op heel veel fronten zonder het anders te doen dan je zou willen.

Ook als ze ouder worden hoeft niet alles duur te zijn.... Kleren wil ik wel dat ze er netjes bij lopen en is vrijwel alles nieuw, maar er zijn leuke sites en natuurlijk heb je de sale . Voor onze oudste hebben we afgelopen jaar voor een schijntje een Flexa halfhoogslaper van MP gehaald, zelf helemaal geschuurd en opnieuw in de lak (vond ik gewoon wel zo fris), matras? in de aanbieding en ga zo maar door.
Hij heeft gewoon een nieuw bed, maar we hebben er niet de hoofdprijs voor betaald.

Geniet er lekker van!

groetjes,
Marije

Heb ik me ook zorgen over gemaakt en alles komt (meestal maar ik ken jouw persoonlijke financiele situatie niet) goed. Alleen 1 tip; tweedehands is ook prima, het hoeft niet perse nieuw te zijn en......niet alles wat aangeboden wordt in de winkel heb je ook werkelijk nodig! Ook als de kleine er is, heb je snel genoeg wat aangeschaft wat je echt nodig hebt/ makkelijk lijkt te vinden. Het is wel een valkuil om in alle ogenschijnlijk makkelijke en onmisbare produkten te trappen.

Het gaat vast allemaal wel goedkomen dat kwam bij ons ook en wij zaten bij de eerste ook nog midden in een verbouwing wat nog veel kosten met zich mee bracht. Veel succes!

Terug
Bovenaan