Hier ook geen enorme spaarrekening hoor!
We hebben wel spaargeld achter de hand voor het geval een wasmachine kapot (in november is onze 3e geboren en als de wasmachine kapot gaat moet er direct een nieuwe komen) gaat ed maar echt geen duizenden euro's!
Wij vonden de standaard babykamers niet leuk en dat scheelt dus al een hoop geld (als er baby voor staat is het direct 4x zo duur). Wij hadden een grote ladenkast die ik zelf heb omgetoverd tot commode. Dat is geen standaardmaat (1.40 breed, heeeeeerlijk) en dus de standaardplankjes/ kastjes er boven passen niet. Hebben we zelf gemaakt. Leuk om te doen en een stuk goedkoper dan die standaard dingen.
Er staat geen kledingkast op de babykamer, heb een boekenplank en daaronder hangt een (gordijn)roede met alle kleertjes die kunnen hangen er aan, de rest zit in de commode.
Wiegje is bij ons een familiestuk, moest alleen een nieuw matrasje in en aangezien onze oudste eerst daar in sliepen konden we voor een ledikantje wachten tot we een superaanbieding tegen kwamen (wel bij een babywinkel van 150 voor 50 euro!), matrasjes zijn met grote regelmaat in de aanbieding bij bijv. de Prenatal, dus hebben we toen ook vast een keertje gekocht.
Kinderwagen hebben we gekregen van mijn ouders, maar zelfs daar hadden we een koopje. We hadden al eentje uitgekozen, maar nog niet besteld. Lopen we 2 week later de Prenatal binnen, staat daar precies 'onze' kinderwagen voor nog niet eens de helft van het geld!!!!
Dat is natuurlijk dikke mazzel hebben, maar als je op tijd begint met om je heen kijken koop je heel veel in de uitverkoop bij elkaar. Ook dingen als rompertjes... je weet dat je kind groeit, dus als ze de rompers in de aanbieding hebben kan je ze alvast een maatje groter kopen ed.
Verzorgingsprodukten en luiers zijn ook zo vaak in de aanbieding, daar hoef je bijna niet de volle mep voor te betalen en alles bij elkaar bespaar je zo op heel veel fronten zonder het anders te doen dan je zou willen.
Ook als ze ouder worden hoeft niet alles duur te zijn.... Kleren wil ik wel dat ze er netjes bij lopen en is vrijwel alles nieuw, maar er zijn leuke sites en natuurlijk heb je de sale . Voor onze oudste hebben we afgelopen jaar voor een schijntje een Flexa halfhoogslaper van MP gehaald, zelf helemaal geschuurd en opnieuw in de lak (vond ik gewoon wel zo fris), matras? in de aanbieding en ga zo maar door.
Hij heeft gewoon een nieuw bed, maar we hebben er niet de hoofdprijs voor betaald.
Geniet er lekker van!
groetjes,
Marije