geld!!

Hoi Jo,
bedoel je dat je lekkerleven een mailtje moet sturen of hebben ze een aparte link?

Wij hebben trouwens ook niet gespaard voor de kinderen. We hebben het niet breed, maar het gaat aardig zo. Wij hebben ook veel gehad en van marktplaats.

Liefs,

Gefeliciteerd met je zwangerschap... geweldig he? September verwacht je het? Ik loop op het laatst op dit moment..... kan elk moment komen. Wat een geweldige ervaring die eerste weken... niets te zien en alles te verwachten... ik hoop dat je straks een mooie echo hebt.
Even over je topic.... wij hadden wel gespaard maar niet bewust voor de baby, wij wilden gewoon eerst een tijdje samen werken na onze bruiloft en na een jaar of 2 aan kinderen beginnen. Het voordeel van spaargeld is dat je niet bewust met de prijzen bezig bent... je kunt alles kopen wat je wilt... dat maakt je ook wel erg gemakkelijk soms en verwend. Wij hebben alles nieuw en hebben niet op geld gekeken. Dat is erg lekker, maar ik weet zeker dat alles veel goedkoper had gekund. Soms kan ik 'jaloers' zijn op mensen (zoals mijn zusje) die er altijd goedkoper af komen, doordat ze er meer op letten. Het kan dus echt goedkoop. Ik heb een aantal tips.

Tip 1
Er is veel goed en bruikbaar spul op marktplaats/kringloop te verkrijgen die je kunt opknappen (soms is het zo mooi dat je er niets aan hoeft te doen). Dan kun je zelf ook lekker bezig zijn met het kamertje en het helemaal je eigen smaak geven.

Tip 2
Probeer je op internet in te schrijven bij  babyzaken en winkels  met babyspullen, dan krijg je reclame thuis en val je vaak met de neus in de boter, want er zijn altijd aanbiedingen. En soms moet je gewoon iets verder reizen voor een mooie prijs. Enne.... vergelijk prijzen van meubeltjes op het internet altijd met elkaar. Dan spaar je soms al zo snel 200 euro uit.

Tip 3
wees gerust.... het kindje komt niet al morgen en je kunt proberen om nu elke maand wat geld weg te leggen, zodat je straks wat te besteden hebt.

Tip 4
ga niet af op alle lijsten die je op het internet kunt vinden over wat je
nodig hebt voor je kindje... die zijn vooral commercieel en gericht op winst maken. Ze willen dat je alles wel koopt ook dingen die je niet nodig hebt. Van je kraambureau krijg je een zorgmap, waarin een mooie lijst staat van dingen die noodzakelijk zijn en bij hen zijn alle extraatjes weg gelaten.... die lijst is veel goedkoper.

Tip 5
Nog jarig binnenkort? Vraag gewoon babyspullen. Bedenk wel welke dingen handig zijn om te krijgen.... want je kunt ze dan niet zelf uitzoeken. Of vraag geld, wat je kunt gebruiken voor babyspullen.

Tip 6
Iemand in je omgeving wil je misschien wel meubeltjes lenen of heeft een familielid geen doos op zolder staan met allerlei luiers/moltons/dekentjes/badspullen..... Mijn moeder had dat wel en je kunt het weer uitwassen, dus ik kon het zo lenen. Niemand in je omgeving: plaats een oproepje op marktplaats. Sommige mensen doen er niets meer mee en willen het voor een prikje wel aan je verkopen. Als het nog netjes is en schoon, waarom niet.

Tip 7
Koop je wel in een winkel, dus nieuw.... probeer dan een combinatie te kopen van bijv kinderwagen/wandelwagen/maxi-cosi. En probeer dan daar ook je meubels te kopen, dan kun je  proberen  flink af te dingen. Speel het hard... je kunt altijd de volle prijs betalen en tegenwoordig is het heel normaal op af te dingen.

Nou succes ermee!!!!

Hoi kleintje,
Allereerst gefeliciteerd met je zwangerschap!!
Laat zoveel mogelijk mensen weten dat je op zoek bent naar spullen, je wilt niet weten hoeveel mensen GRATIS!! tweedehans spul (van de zolder ; ) ) weg willen doen, maar vast denken... oh dat jonge stel wil vast alles nieuw en modern!! Mijn schoonmoeder had in no time een complete uitzet bij elkaar (gratis!!) omdat zij 2 dagen in de week gingen oppassen op onze dochter en ook graag zelf alles in huis wilde hebben.
Je hebt er gelukkig nog even de tijd voor, maar het komt echt goed!!
Veel suc-6
Groetjes Amber mv Britt.. 36 wk zwanger van de 2e!!

Ondanks dat wij wel duizenden euro's op onze rekening hebben staan hebben wij dit niet gebruikt om spullen aan te schaffen voor ons kindje. Ik heb de meubels bij mijn schoonouders van zolder gehaald en veel via marktplaats gekocht. Alleen voor de kinderwagen hebben we veel geld uitgegeven maar dit konden we betalen van het geld dat we van mijn ouders hebben gehad.
Ons spaargeld is nou eenmaal bedoelt om uiteindelijk een huis te kopen en in te richten, maar ja ik was eerder zwanger dan dat we een huis gingen kopen en huren is ook niet erg.

Nog een tip om geld te besparen; katoenen luiers. Ik heb via markplaats voor 90 euro een set kunnen kopen van geboorte tot zinnelijkheid van die voorgevormde. Mijn zoontje is nu 14 weken oud en volgens mij heb ik nu al het geld eruit, want een pak pampers kost al snel 10 euro. Daarnaast zijn kinderen vaak eerder zinnelijk als ze katoen dragen.

hoi allemaal,,

erg leuk die reacties van jullie allemaal, er zitten zeker bruikbare tips tussen.
het is gewoon al geruststellend om te lezen dat je geen duizende euro's hoeft te hebben om aan een kindje te beginnen.
gek is dat he, als je eraan begint dan weet je dat het goed komt en gaat, maar als het daadwerkelijk zover is dat je zwanger bent dan slaat die onzekerheid toe.
maar goed ik zal vast niet de  enige zijn..

nou leuk als er nog meer reacties komen, leuk om te lezen..

kus kleintje

Gefeliciteerd met je zwangerschap!

Nou meid maak je vooral niet druk om het geld (ik weet het, het is makkelijker gezegd dan gedaan). Op het moment dat ik zwanger werd stond ik er alleen voor en had geen spaargeld. Maar idd zoals eerder gezegd als je rondbazuint dat je op zoek naar spullen bent, komen heel veel mensen met spullen aanzetten. Op een gegeven moment kon ik wel uit 3 babykamertjes kiezen. Verder heb ik de badspullen met koninginnedag gekocht op zo'n vrijmarkt (echt een tip, er zijn altijd veel babyspullen). Kinderwagen gekregen van m'n ouders. Maxi-cosi geleend van een buurvrouw en zo kan ik wel doorgaan. Kleertjes kocht ik meestal in de uitverkoop bij de Hema (dan heb je voor 2 a 3 euro leuke shirtjes en broeken) en dan ook alvast wat maatjes groter.

Ook heb ik idd babyspullen voor mijn verjaardag gevraagd.

Daarnaast had ik het geluk dat de borstvoeding heel goed ging, en jah dat is gratis en dat heb ik de 1e 8 maanden kunnen volhouden.

Verder las ik dat iemand de tip van katoenen luiers gaf. Maar ik heb het berekend (weet niet meer welke site, maar je kan berekenen hoeveel een wasbeurt kost) en aangezien je dan iedere dag wel een was moet draaien met luiers, bleek dat het gebruik van gewone luiers uiteindelijk toch goedkoper is. Zeker omdat ik altijd luiers in de reclame koop (bijv 2+1gratis). Dan koop ik ook meteen een voorraad!

Mijn zoon is inmiddels 15 maanden oud en we hebben het goed gered. Inmiddels heb ik een partner dus zit financieel een stuk ruimer, maar eigenlijk doe ik alles nog precies hetzelfde als toen ik weinig financiele middelen had.

Nou ik hoop dat je wat aan mijn verhaal heb.

Groetjes

He meisje!
Hier nogmaals gefeliciteerd!!
Laat ik je uit je droom helpen.........whahaha!! Ook wij hadden geen duizenden euro's op de bank staan, en nog steeds niet, en het zal ook nooit gebeuren vrees ik. We geven ons geld te graag uit. Zijn zelfs leningen uit het verleden versneld aan het afbetalen................en............we redden het prima. De kinderbijslag van Maudy gaat gewoon naar haar spaarrekening, we kopen luiers in de aanbieding (elke week wel ergens), we kopen fles voeding van een eigen merk, ik kook nu veel zelf voor haar, we gaan iets minder lunchen in de stad (gewoon, omdat het iets lastiger is met een kindje), we gaan minder uit eten (om dezelfde reden) en weet je? Ik hou zelfs geld over op het moment! Mooi om aan kleertjes voor maudy te besteden, heerlijk! Is het weer op ook...........whahaha!!!

Nee, zonder dollen, tuurlijk, er komen duurdere tijden aan als ze naar school gaat en wil studeren enzo, en we zetten geld opzij voor haar, voor een studie, voor een rijbewijs en dat soort dingen............maar dan nog............komt goed, ik weet het zeker!!
Lekker genieten, het is je zo gegund,

Dikke kus Rimke

Hoi kleintje,

Allereerst hartistikke gefeliciteerd met je zwangerschap!!!!!!

Ik ben nu 7 maanden zwanger en wij zijn nooit geen spaarders geweest, hielden erg van mooie reizen en luxe levene en als ons geld ging daar aan op.
Toen ik net zwanger werdt hadden we beide een baan met midden tot laag inkomen.
Dus wij zijn ook begonnen met niks en ik moet zeggen je komt er echt wel!
Vooral met de tips hier op het forum, en mijn ervaring is dat je ook een hele hoop krijgt.
vooral de opa's en oma's kunnen het niet laten om de kleien nu al te verwennen.

Maar misschien nog een handige tip van mijn kant, die ik nog niet gelezen heb.

Vanaf het moment dat ik weet dat ik zwanger ben heb ik bedacht hoeveel ik straks wil gaan werken (24 uur) en op het werk nagevraagd wat ik dan op dat moment zal gaan verdienen.
Omdat ik midden in de zomer zwanger ben geraakt zijn we vanaf maand  4 (anders waren we meteen begonnen) al het geld wat ik straks minder ga verdienen apart gaan houden.
Dit is 400 euro, elke maand halen we van 300 euro babyspullen of doen iets leuks en 100 euro sparen we vast voor de baby.
Dit hebben we gedaan zodat we als de baby straks geboren is we al gewend zijn aan het loon wat we krijgen en niet dan nog moeten wennen aan een stap terug doen.
Gelukkig hebben we genoeg inkomen om het hiermee te redden en houden we nu nog geld over voor de extra kosten zoals luiers en voeding straks en weten we dit nu al en bespaart dit ons straks een hoop zorgen.
Nu moet ik zeggen hebben we wel de mazzel nu dat mijn vriend sinds het nieuwe jaar een andere baan heeft en wat meer is gaan verdienen dus houden we straks nog iets meer over in de maand maar ook met het andere inkomen konden wij het nog prima redden en dat was echt geen vetpot hoor met een koophuis en een auto voor de deur.

Omdat ik enorm veel gekregen heb (kamertje van mijn schoonouders, wagen van mijn ouders, geleende spullen van vrienden en zusjes, waaronder veel kleding en textiel) heb ik maar  1 maand die 300 euro voor de baby gebruikt.
1 maand hebben we er hele leuke dingen mee gadaan om nog even lekker met z'n tweetjes te genieten en 1 maand heb ik er de zwangerschapscursussen mee betaald.
deze maand halen we nog even alle laatste dingetjes voor de baby en volgende maand laten we van dat geld de auto een grote beurt geven en nieuwe banden zodat die straks met de kleien ook weer helemaal goed is. en de maand erna betalen we hier de geboortekaartjes en de kraamverzorgster van.
Nou dan zijn we weer helemaal op de rit en heeft het ons in de maand geen extra moeite gekost.
En het fijne is dat  ik tijdens  mijn verlof gewoon nog  voor 40 uur betaald krijg dus we hebben nog 3 maanden lang extra geld waar we mee kunnen doen wat we willen.

En weet je wat het gekke is, voor ons gevoel hebben we eigenlijk helemaal geen stap terug hoeven doen, tuurlijk waren de eerste 2 maanden wennen.
Maar we eten nog hetzelfde, we tanken nog hetzelfde (iets goedkoper door de rpijzen nu)  kunnen soms nog iets leuks doen  en houden af en toe zelfs nog over ook.
met andere woorden maakte we eigenlijk elke maand zoveel geld op aan onnodige luxe dingen wat we nooit echt door hebben gehad.

Morgen komt ons kamertje en halen we de restanten die we nog niet hebben en dan kan ik gaan inrichten, heerlijk!
En weet je met niet al teveel geld is toch bijna alles nieuw of geleend van hele goede kennissen.
En ook al is het tweedehands of gekregen dan nog was dat niet erg.
Mijn zusje is een bijstandsmoeder met heel weinig geld en ze heeft een prachtig ingericht kamertje met gekregen of tweedehands spullen en ze heeft het prima voor elkaar en mijn neefje komt niks tekort dus je kan het altijd wel redden hoe dan ook!

haha het is een heel lang verhaal geworden maar wie weet heb jij of een andere toekomstige mama wat aan mijn tip.

Heel veel succes en plezier met alles aanschaffen en geniet lekker van je zwangerschap
groetjes Patrice

Terug
Bovenaan