geld

Hee hoi,

Ook hier is het vaak een zoektocht hoe we het redden op het laatst vd maand. Deze maand kan ik alleen nog maar pinnen, dat voelt niet fijn. Wij nemen ons iedere maand voor dat gaan we anders doen. Het gekke is dat we niets extreems doen!

Wij zijn eigenlijk super rijk, happy met z'n 3tjes, beide blij met onze baan, lieve diertjes om ons heen. Mij zullen je dus ook niet horen klagen, maar soms zou het wel fijn zijn iets meer 'lucht' te hebben.

Mijn man vertelde dat hij vd week op de radio had gehoord dat 4 van de 10 gezinnen met een modaal inkomen kan af en toe halverwege niet meer pinnen. Dus meiden het komt vaker voor...

Liefs Lientje

Wat mij wel goed doet is dat iedereen zich ondanks weinig "lucht" (om de woorden van lientje te gebruiken) zich heel gelukkig voelt.
Dit bewijst alweer;
Geld maakt niet gelukkig!

En jah meiden, de kinderbijslag komt er over 2 weken ook weer aan, ga ik fijn winterkleren kopen voor Daniel ;-)

liefs marina

Bij ons is het als de vaste lasten betaald zijn mogen we nog net eten.Maar ja net als ik eerder zei we komen er wel.
Geld maakt niet gelukkig.
Ik zie het toch wel als een hulpmiddel om gelukkkig te zijn. Er kunnen relaties kapot gaan aan stress.
Er word ook geroepen waarom ga jij niet werken ten eerste heb ik rugproblemen ten tweede hoe kom ik aan oppas mijn schoonfamilie woont in het buitenland mijn moeder heeft het druk genoeg die kan ik er ook niet mee belasten.Ten derde ik heb geen rijbewijs . Ten vierde ik ga dus niet werken om de kinderdagverblijf te betalen.Ten vijfde ik wil er voor mijn kinderen wezen . We hebben het ook afgesproken dat ik thuis zou blijven voor de kinderen.
Maar mijn relatie zit wel goed maar geld maakt wel gelukkig.
Zo zie ik het.

groetjes lisette

Marina,

Ben blij dat dat gelukkig voor iedereen hier geldt! Wel super happy met je gezinnetje, dat is gezin is rijkdom!
Nu na 2 x een mk besef ik dat nog meer hoe blij ik met ons zoontje ben!

Soms als ik om mij heen kijk word ik wel eens verdrietig, maar als ik van iedereen hier de verhalen lees dat helpt dan wel weer, er zijn meer...helaas!

Dus gouden tips zijn altijd welkom!!! Liefs Lientje

Lientje

Dat is zeker zo.Sommige mensen staan er soms niet stil bij voor mij is deze maand ook best wel moeilijk mijn vader is op 8 sept 24 jaar geleden verongelukt en die dag werd shanice toevallig 19 mnd. 23 SEPT had ik 4 jaar geleden pre-eclampsie.
Ze hebben milton toen ook moeten reanimeren en ik was er ook bijna niet meer maar we hebben het overleefd zo shanice ook gelukkig.
Ja en het is wel fijn dat we af en toe onze ei hier kwijt kunnen als we de behoefte aan hebben .

groetjes lisette

Lisette,

Dat klinkt heftig allemaal! Vaak is dan idd het besef groter wat je hebt of hebt gehad en dat je vooral moet genieten, ook van de kleine dingetjes.

Geniet vaak van het gelach van ons zoontje, dat is goud waard!!!

Liefs Lientje

Hoi hoi,
Wij hebben 3, over 2 weken 4 kinderen, een hypotheek, 2 auto's voor de deur en kopen regelmatig merkkleding en doen leuke dingen.
Maar toch doen we dat allemaal van 1 inkomen. Mijn man verdient bovenmodaal, ik ben fulltime thuis.Ik weet dat als ik ook zou werken er nog meer binnen zou komen, maar toch is bij ons aan 't einde van de maand (en soms ook wat eerder) het geld op.
Wij zijn nu 12,5 jaar samen, en destijds begon mijn man net met zijn carriere op te bouwen en financiel dus onderaan.Toch hebben wij nu en toen ook al niet recht gehad op toeslagen, we verdienden altijd net te veel om recht te hebben op allerlei subsidies.Dit klinkt als een luxe probleem, maar soms vinden wij het wel oneerlijk dat wij altijd het volle pond moeten dokken aan belasting e.d.Want dat mijn man redelijk wat verdient komt vooral doordat hij 60 soms 70 uur per week werkt en niet doordat hij op kantoor werkt met een standaard hoog salaris en auto van de zaak..
Ook staat er wel tegenover dat hij niet veel thuis is doordeweeks.Als ik dan rond half 5 papa's onze straat in zie rijden (en op vrijdag zelfs al rond 2 uur in de middag) wetende dat mijn man niet voor half 8 's avonds thuis komt, kan ik best jaloers zijn...zou er best salaris voor willen inleveren als hij wat eerder naar huis zou komen...
Zijn 40-urige salaris is net bovenmodaal, maar flink veel meer door zij overuren, maar die overuren worden 2 keer belast, dus 2 maal belasting over betalen, word niet meegerekend met je pensioen-opbouw en als je een hypotheek wilt moet je er ook niet mee aankomen, kortom, hij werkt zich 60 uur per week de pleuris maar zet niet veel zoden aan de dijk voor bijv. later...
Maar ja, hij heeft nu eenmaal een drukke en verantwoordelijke baan waar hij jaren voor heeft gestudeerd, en ik moet ook niet klagen want daardoor kan ik nu fulltime thuis zijn bij m'n kindjes.
Ik wil later wel weer gaan werken, mijn hbo opleiding afronden en misschien wel fulltime aan de slag, dus weet dat het in de toekomst nog ruimer zal zijn, maar stort me nu helemaal op het moederschap en leg me neer bij de werktijden van manlief.
Gr.Roos.

Ik zou juist blij zijn om van die toeslagen af te zijn want je heb altijd dat gezeur u heeft teveel ontvangen betaal maar terug. Wij zitten zelfs nog onder bijstandsnorm mijn man werkt er ook nog extra bij. Dus die is ook niet vroeg thuis en ja wij moeten ook altijd de volle pond betalen. En wij hebben een huurwoning en geen auto.En we moeten blij zijn alswe het redden. De kinderen gaan voor alles. Maar soms moet ik ook roepen stop met teveel eten anders heb je geen eten meer.

Terug
Bovenaan