Gelijk in ledikant of eerst een wieg

Hier ligt de kleine na vijf maanden nog steeds lekker in de cosleeper naast me. Ik vind het heerlijk om hem dicht bij me te hebben. Ik had na de keizersnede ook echt niet zonder babynestje en co-sleeper gekund. 

Eerst in een wieg bij ons op de slaapkamer. Van vrienden heb ik begrepen die hun baby gelijk in een ledikant hebben gelegd dat de baby erg moeilijk kon inslapen. Een kleiner wiegje voelt wat ‘veiliger’.

Onze dochter lag gelijk in het ledikant, wel bij ons op de kamer, dat vond ik erg fijn. En zij sliep er heerlijk in.
Wel lag ze nog onder een laken en dekentje, achteraf had ik liever gelijk een slaapzakje gedaan, want het dekentje trapte ze van zich af. Twee veel te dure dekens en lakensetjes voor niets gekocht ?
Na ongeveer 4 maanden hebben we het bedje verplaatst naar haar eigen kamertje en dat ging gelijk goed, ze merkte het niet eens dat ze ergens anders was volgens mij. Precies wat we gehoopt hadden.
Eerlijk gezegd denk ik dat het niet zoveel uitmaakt. Als je je kindje snel naar je toe wilt bewegen is een co-sleeper handiger. Met een los wiegje heb je dat voordeel niet.

Ledikant eerste 2 maanden op onze kamer daarna ledikant naar zijn kamer gedaan. 
Persoonlijk vind ik een wieg onnodig gezien een kindje toch geen idee heeft waar hij in ligt en kan zich nog niet verplaatsen.

Wij laten ons kindje eerst bij ons op de kamer en daarna in haar eigen kamertje in een wieg slapen. Als ze groot genoeg is (of er behoefte aan heeft) zullen we haar in een ledikantje leggen.

Onze zoon heeft de eerste maand in de kinderwagenbak bij ons op de slaapkamer geslapen. Ik vond het zonde om een wiegje aan te schaffen. De kraamzorg adviseerde dit! Daarna is hij naar zijn eigen ledikantje verhuist! Daar sliepen wij állemaal beter van..

Onze dochter heeft de eerste 2 nachten (in het ziekenhuis) op de kamer geslapen en eenmaal thuis is ze meteen op haar eigen kamer in het ledikantje gaan slapen. Ze is van begin af aan een perfecte slaper geweest!

Terug
Bovenaan