Geloven jullie in sprongen?

<p>Hey! <br /><br /></p><p>ik ben benieuwd of jullie in de zogeheten prongetjes geloven en zo ja in hoeverre dit overeen kwam bij jullie baby met bijvoorbeeld het boek  Oei, ik groei! Etc </p><p> </p><p>?</p>

Ik geloof er wel in! Al zal het misschien niet altijd ip gezette tijden zijn. Ze ontwikkelen zich razendsnel en logisch dat ze er last van hebben! En zal ook bij ieder kind anders zijn. Hier merk ik wel dat hij gefrustreerder is en humeuriger voor hij iets nieuws kan.

Baby's maken hun mentale ontwikkeling wel door in sprongen. Misschien is het je wel eens opgevallen dat wanneer je je baby uit bed haalt hij/zij ineens een wat groter hoofd lijkt te hebben... 
maar de weken van oei ik groei zijn achterhaald. Is niet heel lang geleden een artikel over verschenen. 

Ik niet.. Ik heb er nooit iets van gemerkt. Ik geloof best dat kinderen soms een periode een beetje van slag kunnen zijn door het “groeien” maar niet bij allemaal op dezelfde manier en in dezelfde periode. 

Ik vind het geen kwestie van geloven, want het is al een hele tijd geleden wetenschappelijk aangetoond dat er geen enkele grond is voor sprongetjes. :) Dus ik "geloof" er niet in. Klopte ook niks van bij onze dochter, want ik heb natuurlijk wel zelf gekeken of het eventueel toch te merken zou zijn. 

Er wordt zelfs gezegd dat het veel onzekerheid in de hand werkt. Veel ouders zijn snel bang dat hun kind niet "normaal" is als de sprongetjes niet kloppen.

Ik geloof er ook niet in..Babys hebben zeker periodes dat ze ineens slechter slapen of veel aandacht vragen ofzo, maar ik ben echt heel erg tegen het woord 'sprongetjes'.. 
Als iemand roept: 'Ooo, mijn kind huilt vandaag veel.. ZEKER SPRONG 4! Volgens de app begint deze vandaag!'  Sorry maar dat vind ik zo'n onzin..
Bij mijn beide kinderen (2 jaar en 6 maanden oud) nooit iets bijgehouden aan de hand van sprongetjes. Tuurlijk heeft elk kind dagen dat het niet zo in z'n hum is, maar ik noem dat gewoon normaal/hoort bij de ontwikkeling. Niet elke huildag is gelijk een sprong in mij  ogen, want zo lijkt het tegenwoordig wel!! Alles moet tegenwoordig maar een reden hebben en alle huilbuien en slechte slaapjes moeten verklaarbaar zijn...
Dus nee, ik geloof niet in het woord sprongetjes, wel in dagen dat ze gewoon niet zichzelf zijn.. maar dat hebben we allemaal wel eens! 

Terug
Bovenaan