Geloven jullie in sprongen?

Nee, ik sprongen zelf geloof ik niet. Ik geloof wel dat veel mensen de sprongen gebruiken om een verklaring te vinden voor het (veranderende) gedrag van hun kind..

Ik geloof er wel in, maar de precieze weken komen bij ons niet echt overeen. Maar ik zie zeker wel dat hij af en toe een lastigere periode heeft en daarna ineens weer iets nieuws kan!

Baby's hebben periodes dat ze een ontwikkeling doormaken met de bijbehorende kwaaltjes erbij. Bij mijn oudste klopte het via de app erg goed, en vond ik het ook fijn om te lezen wat erbij kan horen qua gedragingen. Ook om jezelf gerust te stellen en er rekening mee te houden. Nu heeft onze tweede niet zoveel last van de sprongen als de eerste. Je merkt alleen dat die rond die periodes weer wat meer kan. Elke baby is weer anders..

Baby's hebben periodes dat ze een ontwikkeling doormaken met de bijbehorende kwaaltjes erbij. Bij mijn oudste klopte het via de app erg goed, en vond ik het ook fijn om te lezen wat erbij kan horen qua gedragingen. Ook om jezelf gerust te stellen en er rekening mee te houden. Nu heeft onze tweede niet zoveel last van de sprongen als de eerste. Je merkt alleen dat die rond die periodes weer wat meer kan. Elke baby is weer anders..

Ooh die sprongetjes, mijn schoonzus zweert erbij, en ik heb er over gelezen. Maar, mijn dochter oogt over het algemeen heel relaxed. Geen overdreven huildagen, soms slaapt ze wat meer. Maar of we dan spreken van sprongetjes..? Ik kijk haar altijd heel vragend aan iniedergeval ? Mijn moppie heeft er geen last van. Ik heb er wel over gelezen, maar ik denk dat geen kind hetzelfde is en daardoor zullen ze nooit precies hetzelfde groeien. 

Ik was altijd super pessimistisch over het hele sprongetjes geneuzel...tot ik nu zelf een baby heb. Ookal wil ik er niet in mee gaan, zie ik dat mijn zoon echt excact rond de periodes van de sprongetjes ander gedrag laat zien. 
En hoe erg ik er ook op tegen was, vind ik het nu misschien ook vooral een geruststellend idee dat het 'normaal' is dat hij mega afwijekend gedrag laat zien..haha. 
Natuurlijk met de kanttekening dat ieder kind anders is... en zich op zijn/haar eigen manier ontwikkeld, maar bij mijn zoon kan ik er bijna niet omheen... :p
Dus ik ben een ook sprongetjesgekkie geworden 

Grootste onzin ooit! Ik ben ook altijd meteen klaar met het gesprek als vriendinnen zeggen, ja hij is nu net uit z'n sprong want hij was 4 maanden en moest huilen. Dat hij ondertussen een tand heeft gekregen heeft daar natuurlijk niks mee te maken... Koekoek! 
Baby's huilen en hebben periodes dat dat meer is. Het is maar net wat je daar de schuld van wilt geven. Buiten dat ontwikkeld ieder kind zich toch echt anders en is het dus echt onmogelijk dat alle baby's op het zelfde moment iets doormaken.
Wij zeggen altijd agg hij heeft vast slecht geslapen, heeft net prikjes gehad, ohh nee toch een sprong of zit z'n haar misschien niet goed ;) 

Ja en nee.. Ik geloof wel dat baby's zich in sprongen/fases ontwikkelen en die gaande ontwikkeling kan voor veel frustratie/angst/onzekerheid zorgen bij zo'n kleintje. Dat merkte ik bij onze zoon in elk geval. Maar nee, ik geloof niet dat ze op de precieze tijden die in 't boek staan komen, precies zo lang duren er cetera. Soms had zat onze zoon zichzelf behoorlijk lang in de weg en een andere keer was het na twee dagen weer over. 

Terug
Bovenaan