De sprongen van oei ik groei zijn idd nooit wetenschappelijk aangetoond en buiten Nederland (en België misschien) is ook niemand er mee bekend. Dus nee ik geloof er niet in. Ik denk wel dat kindjes gefrustreerd kunnen zijn omdat ze iets willen wat nog net niet lukt, een tijdje slecht slapen, een groeispurt hebben, tandjes krijgen etc. Dit zou je dan een sprong kunnen noemen, maar is volgens mij gewoon een normale ontwikkeling. Sinds een kennis van ons met spoed op de eerste hulp belandde nadat ze eerst een paar dagen het huilen en slecht slapen van haar kindje met een sprong had verklaard (want kwam precies overeen met de app) vind ik die app zelfs gevaarlijk. Het is soms een te makkelijke verklaring waardoor mensen vergeten om objectief te kijken wat er aan de hand zou kunnen zijn.
Oh ja en vlak het effect niet uit van het verwachten van bepaald gedrag. Ik heb een vriendin die een paar dagen voor het donderwolkje in de app al zenuwachtig werd. Ik denk dat een baby dat oppikt en voelt dat mama anders naar hem kijkt en dus ook ander gedrag laat zien.
Oh ja en vlak het effect niet uit van het verwachten van bepaald gedrag. Ik heb een vriendin die een paar dagen voor het donderwolkje in de app al zenuwachtig werd. Ik denk dat een baby dat oppikt en voelt dat mama anders naar hem kijkt en dus ook ander gedrag laat zien.