Genante vraag; pijn in onderbuik na sex



Hoi meiden,

Een hele genante vraag maar ik ga hem toch stellen; ik ben momenteel 5 weken en 3 dagen zwanger van mijn eerste kindje. Gisteren hebben mijn vriend en ik voor het eerst sinds ik weet dat ik zwanger ben weer sex gehad. Was er een beetje angstig voor maar las dat het geen kwaad kan dus zijn we er toch maar voor gegaan.

Bij het orgasme (bloos, bloos) kreeg ik echter een vervelende pijnlijke scheut door mijn onderbuik. Ben me rotgeschrokken. Meteen weer mijn zwangreschaps boeken erbij gepakt en las dat bij een dreigende miskraam of licht bloedverlies afgeraden wordt sex te hebben.

Had gisteren al de hele dag een licht zeurderig gevoel in mijn onderrug en onderbuik. Vandaag ook af en toe een steek.

Hoort dit er nu bij of moet ik me zorgen maken?

Hebben jullie ook last (gehad) van een menstruatie achtig gevoel in je onderbuik de eerste weken van je zwangerschap?

En hebben jullie ook ervaring met sex gedurende die eerste weken.

Ik hoor graag van jullie, maak me echt druk!

Liefs Billie

5 w, 3d, 1e kindje

 
hallo Billy,
dat kan ook gewoon bandenpijn zijn. je baarmoeder trekt samen bij een orgasme, maar omdat dat orgaan wat groter is, moeten je banden wat rekken.
sex blijft leuk, maar soms moet je  even stoppen omdat hier en daar een spier verrekt of  omdat je  een harde buik krijgt. kan ook wel weer leuk voelen hoor. de baby is erna ook lekker stil en dat slaapt weer erg lekker.
geniet van je lijf
Miep36 (33w)
 
Hoi Billie,

Het is geen genante vraag hoor. Ik had dat ook, vooral in het begin en af en toe nog wel eens. Volgens mij trekt je baarmoeder samen als je een orgasme krijgt. Voor de baby-in-wording  voelt dit als een warme omhelzing. Eigenlijk best wel mooi toch. Maak je er geen zorgen over; het kindje zit op een veilige plaats.

Groetjes,

Neeltje
14w6d
 
Hoi Neeltje en Miep,


Bedankt voor jullie reacties! Stelt me wel een beetje gerust. Tis allemaal zo nieuw en ik weet gewoon niet wat ik wel en niet zou moeten voelen. Misschien ben ik overbezorgd. Dus bandenpijn kan je ook al zo vroeg in je zwangerschap hebben? Vandaar misschien die lager rug- en buikpijn....
Jeetje, ben zo blij dat ik zwanger ben maar tegelijkertijd is het allemaal zo eng en angstig. Ik ga proberen ervan te genieten. Over twee dagen al een eerste echo. Ben benieuwd!

Liefs, Billie
 
Hoi Billie,

Ik had dat bij de eerste zwangerschap ook regelmatig. Ik zorgde er op den duur voor dat ik 'na de daad' niet languit lag, maar met mijn knieën opgetrokken, dat scheelde wel.
Ik begrijp helemaal dat je daarvan geschrokken bent, het kan goed zeer doen, maar het kan dus echt geen kwaad! Geniet maar lekker van je zwangerschap!

Groetjes, mamavanLucas (2) en (net) zwanger van de 2e!
 
Hoi hoi,
ik had er ook heel erg last van in het begindvn van de zwangerschap en ik vond het ook heel eng dit is mjin derde kun je nagaan, maar he tkan echt geen kwaad en in de loop van je zwangerschap word het ook wat prettiger.
Geniet van je echo en zwangerschap
judith moeder van twee kids en de derde op komst
 
Terug
Bovenaan