Gender disappointment

@Lady's mom Bedankt voor je begripvolle reactie! Wat gaaf dat je een meisje krijgt! Ik wens je heel veel succes met de bevalling. En heel veel sterkte met het verlies van je overleden dierbare. Ga je je meisje naar haar vernoemen? Natuurlijk ga ik er wel overheen komen! Zal ook echt niet minder van hem houden, maar moet hier ff doorheen.

Dank je wel en hetzelfde terug :D!  Ja haar middelnaam wordt de naam van de overleden dierbare. Ook niet iedereen was daarmee eens maar hun hebben daar geen zeg in, me vriend en ik waren erover eens.
Had ook niet verwacht dat je je 2de kindje minder lief gaat hebben. Ik snap de emoties plus nog de hormonen van zwangerschap, is moeilijk uit te schakelen. 
Ik wens je een fijne zwangerschap schat!

Hoi mamad,
ik herken het wel een beetje hoor, ik heb 2 boys en 1 meid en heb dit keer echt meer voorkeur voor een meisje maar als ik de nub zie kan het dus heel goed een jongetje zijn. Het is even wachten tot de 20 weken echo en dan weet ik het zeker en laat ook maar geen nub voorspellingen er op los gaan ??

He meis! 
Ik begrijp ook niet zo goed waarom mensen het nou zo nodig vinden om je duidelijk te maken dat het om de gezondheid gaat etc etc etc. Ik denk dat jij dat dondersgoed ook weet en je je daarom idd schuldig voelt! Je schreef het notabene nog in je bericht. Maargoed mensen houden nou eenmaal ervan om te wijzen. 
Ik begrijp je wel hoor! Ik had het zelf niet, maar tijdens mijn 2e zwangerschap (1e een zoontje) wilde ik eerst heel graag weer een zoontje. Was zo bang dat ik geen meisjes moeder kon zijn. Tot ik opeens dacht, waarom zou ik dat niet kunnen zijn, een meisje is ook geweldig! Toen wilde ik opeens een meisje haha. Maar het had me eigenlijk niet uitgemaakt! Maar het feit dat we er toch aan denken, is gewoon omdat je je toch wilt verheugen op een bepaald beeld! 
Laat het rustig op je af komen! En weet je, jongetjes zijn echt super zacht naar hun mama's (ook later), bof jij even :D
Voel je niet schuldig hé, je gevoel mag er zijn! 

Kun je niks aan doen meis, je hormonen zijn ook flink aan het huishouden. als ik nog terug kijk.. ik wilde altijd een meisje maar was er heilig van overtuigd dat ik een knul in mijn buik droeg. Wij wilde altijd 1 kindje en ik zag ons ook eerlijk gezegd toch altijd met een jongentje voor me. Helemaal prima het was allebei welkom maar had me stiekem toch gefixeerd op een jochie ondertussen. Tijd voor de echo mini hield 3 wk de beentjes op elkaar. Bij de 4e echo bleek het een meisje hihi wat ik diep van binnen wilde maar totaal niet meer op had gerekend. Was toch ff over de zeik hihi. Maar ik denk dat ik dat bij allebei zou hebben gehad vooral omdat we toch voor 1 kindje gaan en op de 1 of andere manier je dan toch altijd afscheid moet nemen van een bepaald toekomst beeld. Uiteindelijk hebben we het beste van 2 werelden onze meid is net een vent hihi ze speelt wild, ze gromt en is verrekte koppig. Alleen haar gilletje en poppekopje verraad dat ze een meisje is ??? wat ik uit je verhaal begrijp is dat je het nog niet zeker weet, je hebt nog de tijd om je beeld rustig aan te passen! En gun jezelf daar ook de tijd voor! Want met dat hormonencircus is dat ook niet makkelijk. En zodra je kleintje er is weet ik zeker dat het gevoel snel weg zal ebben ? en iedereen die loopt te zeuren over gezonde babys weet klaar blijkelijk niet wat jij voelt want je voelt je al lullig zat. Tuurlijk is gezondheid belangrijker dan alles, wij hebben ook erg lang gedaan over ons mini mensje. Maar je blijft gewoon mens, en misschien net als mij een door hormonengestuurd irrationeel mens maar dat is je situatie op dit moment en daar veranderen verwijten en gemene opmerkingen niks aan. Zo lang je jezelf weer tot orde kan roepen in verloop van tijd en je uiteindelijk heerlijk van je kindje en hopelijk nog een deel van je zwangerschap kan genieten ??

Ik moet even wat kwijt....
So wat als jij graag een meisje wilt...
Je mag toch best teleurgesteld zijn.
Misschien moet je stoppen om er tegen te vechten en gewoon even lekker accepteren dat je een voorkeur hebt.
Ik denk dat er echt heeeeeeel veel zijn die een voorkeur hebben, maar het niet uit durven te spreken omdat ze bang zijn voor reacties.
Nou, geloof me, de meeste mensen staan met hun mening vooraan, want deze mensen zijn zo perfect en volgen het door de maatschappij opgelegde boekje regel voor regel.
Please laat het lekker los en GENIET!!!!
En als je baalt omdat het niet is wat je hoopt, let it be!
Weet je dat er mensen zijn die abortus doen omdat het geslacht niet is wat ze willen.... het kan dus nog veel erger.
(dit vertelde mijn VK tijdens mijn 1e zwangerschap) BIZAR!

Maargoed, wat ik eigenlijk wil zeggen, laat iedereen lekker kletsen en uit jij lekker je verhaal.
Ik heb nu 2 meiden en zou eigenlijk ook wel een jongetje willen, dus we kunnen altijd nog ruilen hahahaha :p

Voor alle mensen die dit serieus nemen, dit is echt een grapje!!!

Sterkte wijfie!
Liefs Em

Wil eerst even zeggen dat ik nu met tranen in mijn ogen hier zit door al jullie lieve reacties! Wat een stel geweldig lieve meiden zijn jullie!! Echt een hele dikke knuffel voor jullie @Lady's mom @Dns @Oonbekend @Sammerd en @Junibaby12! En ik vind het ook erg jammer dat er van die mensen zijn die het leuk vinden om mij nog een schop na te geven als ik al zo hiermee worstel.. Hoop dat die mensen zichzelf nog een keer tegenkomen.

@Oonbekend En heb je nu 2 jongens? Haha ja dat hebben al veel mensen gezegd dat ze veel makkelijker zijn later! En mijn moeder zei er kan maar 1 diva in de familie zijn hahaha! Dankjewel meis.

@Sammerd Haha heerlijk zo'n tomboy! Dat is ook super leuk zeg! Jij ook super bedankt. Ik heb genoeg liefde in me ook al krijg ik nog 5 jongens haha! Maar een meisje blijft een 'droombeeld'.

Ik heb echt veel aan jullie reacties! Ook wat jij zegt Em @Junibaby12 doet me erg goed. Dat ik gewoon moet accepteren dat dat gevoel er is en dat het niet erg is. Bizar dat mensen abortus laten plegen omdat het geslacht ze niet aan staat. Daar zou ik niet eens over nadenken! En die ruildeal is akkoord hahahaha!

Dit is echt een taboe nog helaas, maar ik denk dat er veel mensen zijn met een bepaalde voorkeur en dat is ook niet erg.
Ik hoopte zelf ook vurig op een meisje en zou eerlijk gezegd denk ik best wel teleurgesteld zijn geweest als het een jongen was. 
Schaam je vooral niet! Je weet zelf ook dat je straks met 2 zoontjes ook heel gelukkig bent, ook al had je graag een meisje gewilt. 

Terug
Bovenaan