Genieten versus ongerust zijn

<p>Hai allemaal,  Iedereen zegt altijd geniet lekker van jouw zwangerschap. Maar ik maak me juist vaker zorgen dan echt genieten. Blijft alles wel goed gaan en hoe zal de 20 weken echo uitpakken? Hoe zal het gaan na de zwangerschap? Ik ben nu 15+1 weken zwanger. Binnenkort start ik met een zwangerschapscursus waar je ook mindfullness krijgt, misschien dat ik dan iets meer rust krijg in die bovenkamer. Hoe zit dit bij jullie? Of is het gek dat ik wel geniet maar mij zeker ook vaak onzeker en zelfs ongerust voel over van alles.  Liefs Zoë</p>

Hey! Helemaal niet raat! Tenminste voor mij klinkt het erg bekend in de oren! Ik ben nu 17+3 weken zwanger en we hebben over precies 2 weken de 20 weken echo en begin me toch meer zorgen te maken of alles goed is, niet dat er aanleiding is om te denken dat er iets mis is maar toch je weet het niet he?! Ik heb ook zeker momenten dat ik er van geniet en trots ben, maar dan denk ik ook gelijk oh maar wat als? Het is ons eerste kindje en voor jullie? Het blijft toch allemaal spannend, ook hoe de bevalling zal gaan ook al duurt het nog even. Soms heb ik ook hele nuchtere momenten zo van het komt zo als het komt maar toch! Zo tegenstrijdig in mezelf haha! Hopelijk helpt de cursus je hierbij! 
Denk zeker niet dat het gek is dat je je zo voelt meid! Ik denk dat het merendeel hier over mee kan praten!
Liefs!

Ten eerste van harte gefeliciteerd met je zwangerschap!
en ik kom meteen met dezelfde cliche opmerking... geniet!! 
Ik ben 19 december moeder geworden van een prachtige zoon, ook heb ik me veel druk lopen maken tijdens de zwangerschap. “Klopt zijn hartje nog wel?” “ beweegt hij nog wel?” “ is hij wel gezond?” 
Man wat had ik graag meer genoten van de zwangerschap want ik heb een op en top gezond mannetje met alles erop en eraan! Die zorgen waren voor niks. Ik weet je wil super graag dat alles goed is met je kleine maar je kan er heel hard gezegd weinig aan veranderen als er wel iets is. Dat jij relaxt bent en heerlijk geniet van die kleine in je buik is voor hem/haar alleen maar beter?
ik weet het uit eigen ervaring het is moeilijk maar probeer echt je zorgen wat los te laten en te genieten! Deze zwangerschap maak je maar 1 keer mee? 
heel veel geluk! 

Hoi,het is heel herkenbaar hoor, door een mk eerder vond ik het tot 12 weken dood eng. Maar toen kwam de 20 weken en wederom weer ontzettend gespannen. Maar probeerde ook wel ervan te genieten. De angst blijft toch wel een beetje, ik ben nu 33+2 en gister was hij aanzienlijk rustiger dan de dag ervoor en dacht ik ook gelijk wat als er iets is. Maar vandaag is hij weer erg druk en denk ik weer gelukkig maar.  Alle echo s blijven gewoon spannend en als het straks geboren is dan blijft ook nog spannend :p  Ik geniet nu vooral van zijn bewegingen, als je dat straks ook hebt zal ook wel schelen. Bij mij duurder het erg lang voor ik hem kon voelen. Bij week 24 gebeurderder pas echt wat. Dit komt door mn placenta die voor ligt dus dat was in het begin zijn stootkussen.  Nu maakt het niet meer zoveel uit ik voel nu elke draai stomp schop etc. Succes en genietttt! 

Dat is helemaal niet gek hoor! Het is ook allemaal spannend. Ik begon pas te genieten toen ik de jongens begon te voelen met 17+1 weken. Rond die tijd zijn we ook begonnen met de babykamer. Heerlijk vond ik dat! Misschien kun je elke mijlpaal vieren met iets kleins? Dat helpt je misschien om een beetje te genieten. 

Ik vind het zo'n bullshituitspraak. Ga lekker zelf genieten en laat mij erbuiten. Ik vond er zelf maar weinig aan om zwanger te zijn en dat mag ook gewoon. 
Laat je niks aanpraten. 

Is niet gek hoor?
Je maakt je toch druk al is het niet bewust dan onbewust.
Ik heb me eigen  ook tot in mn 20ste weken stiekem druk gemaakt hoor elke echo vond ik spannend. En hoopte dat alles goed zou zijn.  bij elk pijntje steekje  wat ik voelde ging er wel een gedachte  door me heen
Ik kon pas ergens in de 20 weken genieten tot aan ongeveer  de 34 weken toen ik amper nog kon lopen van de pijn  in mn buik en overal. Indalings pijn etc.
Wel de momenten van het voelen van de baby vaak fijn. En daar kon ik echt van genieten. Wat een bijzonder gevoel 
Fijne zwangerschap 

Hallo allemaal
Ik heb mn eerste kindje met 20 weken verloren. 3 maanden erna weer zwanger en mijn lieve zoontje gekregen. Vorig jaar in November een MK nadat we het hartje al zagen met 9 weken. Na 3 maanden vorige week een positieve test. Probeer toch van elk moment te genieten en vertrouwen in mijn lichaam te hebben. Maar is ontzettend moeilijk ?

Terug
Bovenaan