Genieten versus ongerust zijn

Heel herkenbaar jullie verhalen !
Genieten is voor iedereen anders. Als je van nature een piekeraar bent is het toch raar om te verwachten dat je nu ineens op een roze wolk stapt ? Alles wat je voelt is oké.. Al is dat makkelijker gezegd dan gedaan natuurlijk!
Tot nu toe vind ik zwanger zijn  enorm intens. Ik ben nu 8 weken en heb met 5.5 week een bloeding gehad. Dat gaf zo veel spanning. Gelukkig stopte het en zag ik een week later een kloppend hartje op de echo! Toen was er even opluchting maar toch ben ik erg bezig met wat er in mijn lichaam gebeurt. Mijn emoties werken ook helemaal anders dan ik gewend was. Heel irritant! Even het wiel opnieuw uitvinden.. en dat kost tijd..
Inderdaad wat hierboven staat: als je eenmaal weet dat je moeder gaat worden zijn de zorgen nooit klaar! 
Ervaren jullie ook zo'n verandering in hoe je met dingen omgaat? 

Fijne mooie feedback, zo erg wisselend is het dus. Iedereen van mijn naasten of die ik niet goed ken blijven maar roepen: geniet nou maar, geniet nou maar! Doe ik iets verkeerd ofzo was dan weer mijn volgende gedachte :)! Ik heb nog niet alles van jullie gelezen maar dat komt goed deze dagen, in ieder geval vind ik de reacties heel bijzonder & interessant! Het is dus heel herkenbaar. 
Groetjes Zoë

Oh Mrlsla, echt de eerste 12 weken zijn ook pittig door twijfels over Mk. Ik was verder continu de eerste maanden geirriteerd,  vooral naar mijn vriend toe, was totaal mezelf niet. Ik dacht soms wat is er in vredesnaam met mij aan de hand? Echt inderdaad het wiel opnieuw uitvinden. Echt die boze emoties heb ik nu echt stukken minder. Wel nog ongerustheid en veel gedachtes maar zoals ik hier lees komt dit vaker voor. Niet alles is zodra zwanger meteen rozengeur en manenschijn leer ik door deze topic. Hoop dat je je gauw wat zekerder voelt na dat gebeuren met die bloeding. Dat is zo beangstigend. Toitoitoi. Liefs Zoë

Thanks Zoë! 
Die mannen hebben maar wat te stellen met die hormoonbommen in huis haha
Inderdaad het wiel opnieuw uitvinden zowel lichamelijk als geestelijk. Ik ben zwanger geraakt terwijl ik ziek was. Was 3 weken ziek en bleef daarna moe. Bleek gewoon door de zwangerschap te komen ! Eigenlijk voel ik me gewoon continue alsof je ziek gaat worden. Futloos en misselijk.
Denk ook dat het beeld van hoe ik dacht dat het zou voelen om zwanger te zijn niet klopt. Ik dacht me meteen moeder te voelen en verbonden met die frummel in mijn buik. Maar ik voel me gewoon alleen ziek. 
Deze week wel 2 minder misselijke dagen! Dat scheelt een hoop zeg. Even bij eten en gelijk minder moe. 
Hoe doen jullie het met werken ? Ik maak best lange dagen (7.45 tot 17.30 met een half uur echt pauze) en merk dat mijn lichtje rond het middaguur wel langzaam dooft. 

Hi Mrlsla, ja het eerste trimester voelt vaak zwaar. Ik was voornamelijk moe, na 2 uur wakker was mijn batterij alweer leeg. Nu 16weken en eindelijk pas  iets meer energie. Ookal ben ik soms na het ontbijt alweer bekaf:) ik werk niet sinds een half jaartje. Ja soms wel saai maar ik vind het beetje chillen en rommelen in huis wel relaxed. Het kwam zo uit met reorganisatie van het bedrijf. Wel bezig met solliciteren maar niet heel fanatiek. Dus ik begrijp dat werkende zwangere vrouwen zoals jij helemaal uitgeblust zijn in de namiddag of avond. Respect! Aan de andere kant zorgt het ook wel weer een beetje voor afleiding. Thuis ga je snel weer erg piekeren en doemscenario's komen in je hoofd voorbij. Liefs Zoë 

Gefeliciteerd! Niet gek dat je nog niet 100% kan genieten. Je voelt je baby waarschijnlijk nog niet. 
Ik was al gerustgesteld nadat ik de nipt test terug kreeg. Maar de 20 weken echo vond ik heel spannend. Ik voelde de kleine baby wel al sinds 2 dagen voor de 20 weken echo dat scheelde wel. 
Afgelopen woensdag de 20 weken gehad en nu merk ik dat ik 100% kan genieten. De kleine beweegt goed en ik voel haar nu ook schopjes geven. Inmiddels 20 + 4 weken.

mijn advies: ga ondertussen wel genieten van de kleine in je buik, de weken vliegen voorbij en tuurlijk mag je piekeren. Maar zoek ook afleiding zodat de weken voorbij vliegen tot de echo.

Hey beautygirl!
Klopt idd en ik zoek wel afleiding. Ik merk dat ik ook vaker zit weg te dromen over bv babynamen, zodra ik tekenfilms op tv zie, lieve babykleertjes in de winkel. Het is een bijzondere tijd. Ik maak me steeds minder druk en ik denk nu een beetje van: ik zie het vanzelf allemaal wel. Echt iets kunnen veranderen of zelf de controle willen behouden kan niet. Ja gezond eten ookal snoep ik ook best vaak haha:) dat moet ik nog afleren maar verder kan ik mezelf gek blijven maken door enge gedachtes maar dat is inderdaad zonde van het prachtig zwanger zijn. 
Lieve groet Zoë

Terug
Bovenaan