Genieten versus ongerust zijn

Hallo allemaal
Ik heb mn eerste kindje met 20 weken verloren. 3 maanden erna weer zwanger en mijn lieve zoontje gekregen. Vorig jaar in November een MK nadat we het hartje al zagen met 9 weken. Na 3 maanden vorige week een positieve test. Probeer toch van elk moment te genieten en vertrouwen in mijn lichaam te hebben. Maar is ontzettend moeilijk ?

Hallo allemaal
Ik heb mn eerste kindje met 20 weken verloren. 3 maanden erna weer zwanger en mijn lieve zoontje gekregen. Vorig jaar in November een MK nadat we het hartje al zagen met 9 weken. Na 3 maanden vorige week een positieve test. Probeer toch van elk moment te genieten en vertrouwen in mijn lichaam te hebben. Maar is ontzettend moeilijk ?

Ik ken het. Ik ken het zo erg dat ik met 20weken mijn baas huilend heb opgebeld en gezegd dat ik het mentaal allemaal niet meer aankan (nu was de zwangerschap ook op dat moment onzeker kwa verloop maar dat terzijde) het is allemaal niet niks en zeker als je op het internet kijkt gaat er heel veel mis. Wat ik wel merk is nu ik de baby goed voel en door de hele dag heen (22weken) het wel makkelijker word. Je krijgt toch constant bevestiging van dat het leeft en beweegt. Neem in ieder geval de rust die je nodig hebt. Het is moeilijk maar ik ben blij dat ik die dingen heb aangegeven en nu van de werkvloer ben gehaald(zorg). Mensen begrijpen echt als je aangeeft dat t niet een groot feest is. En wees ook niet bang dat je daardoor ondankbaar lijkt ofzo Want het geeft juist aan hoe graag je dit kindje bij je draagt.

Herkenbaar hoor... iemand vertelde mij dat die zorgen nooit meer helemaal weggaan vanaf het moment dat je weet dat je moeder wordt :). Bij mij werden ze inderdaad ook wel minder zodra ik beweging begon te voelen. Die bevestiging is heel fijn.
Het woord genieten kan ik zelf niet meer horen... natuurlijk ben ik dankbaar dat ik zwanger mag zijn en zijn er fijne momenten, maar iedereen die stug blijft volhouden dat je moet genieten van de zwangerschap terwijl je nog bijna elke dag moet overgeven na 30 weken slaat de plank als je het mij vraagt volledig mis. Iedereen beleeft zwanger zijn nu eenmaal op zijn eigen manier en het is nu eenmaal niet voor iedereen genieten, dus voel je daar vooral niet toe verplicht. ;-)

Genieten is een groot word, ik heb van me eerste zwangerschap kunnen genieten helaas is mijn zwangerschap op het einde misgelopen nu zwanger van me 4 na 2 mooie kids maar genieten vind ik moeilijk heb steeds stress of alles wel goed gaat ben pas 5.4 weken maar toch probeer ik dingen los te laten. 
Succes! En natuurlijk gefeliciteerd 

Superbedankt voor de reacties! Ik ben net thuis en ga ze vanavond allemaal rustig zitten / liggen lezen. 

Veel liefs Zoë

Ja de eerste 3 maanden en de laatste maand vond ik vreselijk.. en ik moest ook maar genieten van iedereen. Ik vond het ook lastig hoor. Ik genoot niet van de zwangerschap zelf maar wel van de kleine momenten als ik haar bijvoorbeeld voelde bewegen in mn buik, om het vervolgens allemaal weer te vervloeken als ik voor de 3e keer snachts naar de wc ging haha. Hopelijk vind je na de 20 weken echo wat meer rust en wellicht kijk je dan heel anders tegen alles aan waardoor je minder kan piekeren. 

De ene vrouw vindt het geweldig, de ander is kotsmisselijk, weer een ander wordt er ontzettend depressief van, of maakt zich vreselijk veel zorgen door ervaringen in het verleden. Er groeit wel een nieuw mens in je lijf, dat is niet niks. 
Ik zou je niks laten aanpraten door anderen hoe je je moet voelen. Iedereen ervaart het anders en dat is ok.

Terug
Bovenaan