Genietmomentjes

Ow wat een leuk topic! En zeker omdat ik vandaag ook echt zo'n heerlijk moment had, of zelfs eigenlijk twee.

De dag begon hier in Eindhoven meteen met regen en dat terwijl Janne in haar pyjama al klaar zat op haar nieuwe driewieler (gisteren door opa en oma meegebracht) en riep " buiten, buiten". Tja, niet zo leuk. Maar als ze binnen is, moet ik de hele tijd het liedjesboek (met leuke illustraties) erbij pakken en zingen. Ze lag heerlijk tegen me aan, terwijl ik aan het zingen was. Zij lekker aan het duimen, brabbelen en wijzen en ik mocht haar gewoon tussen de liedjes door knuffelen en kusjes geven. Hmm, lekker lang genieten dus (veel liedjes). Later toen het droog was toch met de "iets" de deur uit (zo noemt Janne haar fiets trots). In de Hema leek ze al zo groot, kwam zelf (met een beetje hulp) binnen en gaf haar allereerste dvd van Nijntje aan de cassiere. Haha, was net echt, ze snapte dat ze hem eerst aan de mevrouw achter de kassa moest geven! (we hebben in het verleden wel eens grote waterlanders gehad omdat ze de bal toch echt even 30 seconden moest aangeven om de prijs te scannen).

Kortom, jammer dat ik morgen moet werken...
Heerlijk ook om te lezen dat iedereen zulke smeltmomenten heeft, smelt ik ook weer een beetje mee.

Liefs Bregje, mv Janne (17-07-2006)

Vanochtend toen ik in de woonkamer een speeltentje had opgezet voor Lydia. eerst twijfelde ze even, vond het een beetje eng, maar gemeen as ik was legde ik een paar kussens, haar beker, aap en Bumbaboek erin en liep toen zelf weg...Sindsdien zit ze continue in haar huisje met een stel knuffels en een mand vol boekjes: alle knuffels krijgen een boekje om te lezen en zelf vindt ze kieboe spelen met haar koppie om het deurtje heen helemaal geweldig. Doe smile op dat koppie: prachtig!

Maar vanmiddag was ik helemaal trots op haar! Gingen dekbedje kopen bij Ikea (waar ze nu heerlijk onderligt alsof ze nooit anders gedan heeft in haar meegroeibed!), en daar kon je gratios ene handdoek laten borduren met naam. Ik zal de details besparen, maar ik heb dus 2 !!! uur met haar in die rij gestaan, en ze gedroeg zich voorbeeldig in dat karretje. Ik twijfelde steeds meer aan mijn verstandelijek vermogens om daar te blijven wachten, maar toen de handdoek klaar was zei ze mooi! mij! en deed ze niets dan knuffelen met haar nieuwe handdoek. Echt een smeltmoment pur sang! Maakte al het wachten goed!

Groetjes, Rianne en Lydia

Ohhh leuk topic!

Vorige week op de fiets, lekker zonnetje, Tess lekker aan het babbelen. Opeens zegt ze "Mama?" Kijkt achterom en legt haar hoofd je tegen mijn borst aan... smelt!

En van de week, zit ze op de grond met pop en een bakje en een lepeltje en ik hoor gewoon mezelf, zit ze ons tafel ritueel na te spelen met pop. "Lekker, hap, Goed Zooo!" "Ja hap!, goed zoooo!) en dan krijgt pop een dikke knuffel zo lief! Heerlijk!!!

Iedere dag is er wel een geniet moment, vanmorgen als ze met haar rugzakje op naar de auto loopt om naar "school" te gaan, mijn kleine meid de wereld begroet, met een stralende lach en heerlijke babbelen. (Helaas gaan wij met de auto naar, was liever gaan fietsen, lekker een frisse neus voor en na schooltijd, maar dat zit er helaas niet in).

Ik geniet dagelijks! En wil het liefst de hele dag bij mijn moppie zijn.

Groetjes Nanda

Gisteren was mirthe ziek (overgeven diaree) normaal slaapt ze nooit meer overdag, maar nu zat ze bij me en viel zo op mijn schoot in slaap....ik heb zo lekker 1,5uur gezeten (net al vroeger toen ze nog een klein beebje was)

Ook hier de hele dag door vele genietmomentjes, zeker nu Linde het lopen helemaal heeft ontdekt en ik al geniet van het geluid van stapjes door het huis.
Gisterenavond bracht mijn moeder de meiden thuis en toen Linde me zag was het een intens "mama!!!" en kwam ze zo snel als ze kon aanlopen met een big-smile en kreeg ik een hele dikke knuffel en een kus......smelt...zo lekker na een dag werken om zo thuis te komen.
Leuk om al deze momenten te lezen, wat zijn kinderen toch een enorme rijkdom!!

groetjes Daniëlle.

OP het moment.....te veel om op te noemen! Stef is weer helemaal zichzelf en is weer super-schattig! (hij eet overigens nog steeds niet, maar dat zien we door de vingers) Wij genieten dan ook momenteel van ALLES! Echt geweldig zoals we elkaar, zeker 15 keer per dag, aankijken en zeggen ahhhh wat issie toch weer lief!

Maarrrr mijn meest recente geniet-momentje...was afgelopen zondag. Arno liet me een beetje uitslapen, omdat ik momenteel doodmoe ben steeds. Ik hoorde eerst Stef in zijn kamertje MAMA roepen (is al genieten, want dat doet hij pas 1,5 maand)   en toen gingen Stef en zijn papa naar beneden. Alwaar ik een tijdje niks hoorde (ik ben dan natuurlijk wel al half wakker), maar na een tijdje begon het MAMA-roepen bij de trap. Ook bijzonder leuk dus. Een half uurtje later kwamen Stef en zijn papa naar boven, waar Stef meteen het bed opklom en dicht tegen me aan kroop om me vervolgens een kusje te geven en neusje-neusje te doen. Zooooo heerlijk! Hij is anders noooooit knuffelig. Helemaal niet op bed!

Owww het moederschap is iets geweldigs!
Liefs Annet

Terug
Bovenaan