Geruststelling nodig... Onzekere prille zwangere

<p>Lieve meiden op dit forum,</p><p>Op dit moment 5 weken en 5 dagen zwanger van ons eerste kindje. Ik merk dat ik ontzettend gestrest ben over of het wel goed gaat komen in mijn buik. </p><p>Eergisteren en gisteren last gehad van wat bruin bloed bij afvegen en in mijn onderbroek. Behalve dit symptoom geen andere dingen die anders zijn dan afgelopen weken.</p><p>De symptomen die ik heb vanaf het begin zijn:</p>'s ochtends diarree (sorry) Misselijk 's ochtends Ontzettend moe gedurende de dagPijnlijke borstenSteken in buik en vaginaSmaak en reuk is anders<p>Mijn verloskundige heb ik gebeld over de bloeding, zij vertelde eigenlijk dat dit bij veel vrouwen voorkomt. Echter toen ik online zocht (moet ik natuurlijk niet doen), kwam ik de volgende percentages tegen. Bij de helft van de vrouwen met bloeding, gaat het om een miskraam! Wow! Dat vind ik echt heel eng.</p><p>Vanochtend een zwangerschapstest gedaan, weet eigenlijk niet waarom... Maar die was hartstikke positief. </p><p>Kan iemand mij wat geruststellen? </p>

Ik vond het in het begin ook super eng maar er is op het moment niks wat je kan doen. Ik neem aan dat je weet dat alcohol en nicotine uit den boze zijn en dat je bepaalde dingen niet meer mag eten. Zolang je je daar aan houdt is het gewoon een kwestie van afwachten en lekker relaxed blijven. Stress en erover inzitten helpt zeker niet en ik zou idd niet teveel gaan googelen. 
Het kan zo zijn dat je een miskraam krijgt. Ik dacht dat 1 op de 5 zwangerschappen eindigt met een miskraam. Als dit in een vroeg stadium gebeurd, dan was er iets genetisch mis met het vruchtje waardoor het waarschijnlijk niet levensvatbaar zou zijn. En aangezien je hier geen invloed op hebt, kun je je voornemen het jezelf in ieder geval niet kwalijk te nemen. Het is nou eenmaal gewoon zo als het je overkomt.. en dat is klote. Maar het is zoals het is.

Kortom, probeer er niet teveel over na te denken en lijdt jezelf af met andere dingen als je begint te piekeren. Zo heb ik dat toen ook gedaan en ben inmiddels bijna 26 weken zwanger ? Tijd vliegt voorbij en geniet nog van de dingen waar je straks (als die kleine er inmiddels is) geen tijd meer voor hebt.

Ik had een vroege miskraam en die ging heel snel over van een beetje bloed in veel bloed... inclusief veel krampen. 
De symptomen die je beschrijft herken ik uit het zwanger zijn ?
Ik vind vooral de eerste paar weekjes de zwangerschap veel weg hebben van ongesteld gaan worden.. op het misselijke en pijnlijke borsten na. Maar dat is deze zwangerschap en eerlijk gezegd bij mijn 1e zwangerschap had ik weinig tot geen klachten.
Ik had trouwens bij mijn miskraam heel gauw door dat het fout zat daar was geen twijfel over ik had wel hoop maar ik voelde dat het foute boel was. En ik kreeg veel helder rood bloed.
Succes met wachten en hopelijk kun je ook wat genieten ?
Ik hoop voor je dat de komende weken voorbij vliegen en je kunt wennen aan het zwanger zijn ?
Ik had bij mijn 1e zwangerschap maar nu ook weer toch de angst dat het fout gaat (ik ben nu 17 weken zwanger) het groeit tenslotte in je eigen lichaam en je voelt dan toch een grote verantwoordelijkheid. 

Hoi!

Ik herken het gevoel,  ik ben nu ook ruim 5 weken bijna 6,  en ik kan op 1 of andere manier niet uit zetten dat ik bang ben dat het vruchtje niet meer leeft in mijn buik.  Ik heb eigenlijk zowel bij de innesteling als daarna geen bloedingen gehad maar op ontzettend pijnlijke borsten misschien iets vaker plassen en moe zijn na,  Heb ik weinig kenmerken van zwanger zijn. Ik heb 6 september pas mijn eerste echo ivm vakantie maar vind het zo spannend.  We zijn dus ongeveer bijna even ver,  misschien kunnen we elkaar op de hoogte houden?  Ik ben de eerste in mijn omgeving die zwanger is dus kan bij weinig mensen mijn ei kwijt.   In iedergeval hoop ik voor kan dat onze kleine kruimeltjes een lekker warm plekje in onze buiken hebben en dat we elkaar over 8 maanden mogen feliciteren. ??

Liefs

Bruin bloed is oud bloed en das dan weer minder reden tot paniek. Als het niet doorzet met krampen zou ik proberen zo min mogelijk te stressen. Uiteindelijk kan je toch alleen maar afwachten. Symptomen wisselden bij mij heel erg, ook soms niks, dus probeer daar niet teveel uit te halen. Ga er vanuit dat er niks aan de hand is en probeer te genieten!

Sterkte met afwachten, bij mij begon het met oud bloed en ging snel over in krampen en bloed met stolsels. Je symptomen klinken nog goed in ieder geval. Het is niet zo zwart op wit dat 1 op de 5 zwangerschappen eindigd in een mk dat is afhankelijk van leeftijd, vruchtbaarheid en gezondheid. Ik ben nu zwanger van mijn 4de en 3 heb ik na mijn 30ste gehad en nog nooit een mk gehad, nu ben ik over de 40 jaar en heb 2 mk gehad voor ik opnieuw zwanger werd (inmiddels 36 weken).
Probeer er niet te veel gestressed om te worden want dat is ook erg slecht voor jullie, voor nu is alles nog goed en misschien kan je wel even via de vk kijken of je een bervroegde echo kan krijgen.
sterkte in ieder geval en hoop voor je dat alles goed is

Ik heb rond precies hetzelfde termijn ook bruin bloedverlies gehad bij het afvegen. Uiteindelijk was er niets aan de hand en heb ik inmiddels een zoontje van 12 weken. 
Gefeliciteerd met je zwangerschap! 

Terug
Bovenaan