Geruststelling nodig... Onzekere prille zwangere

Dankjewel voor jullie reacties. Ik vind wel enige geruststelling in jullie woorden. In mijn omgeving ben ik ook de eerste die zwanger is. Met mijn ouders heb ik het nog niet kunnen bespreken omdat we willen wachten tot de eerste echo, die aanstaande donderdag is. Het wordt het eerste kleinkind van mijn ouders en zijn ouders, dus een heel groot warm vangnet. Kan niet wachten tot we het hartje horen kloppen en tot ik er dan met mijn moeder over kan praten...
Qua gezondheid van mij : ik ben 27 jaar, drink geen koffie en alcohol, rook niet, gebruik geen drugs. Enige dingetje is dat ik overgewicht heb.... 

Het kan zijn dat bij de innesteling een bloedvat geraakt is. Je baarmoeder is immers beter doorbloed. Maar dat hoeft niet direct naar buiten te komen. Als je het bloed later verlies is het donkerbruin van kleur. 
Voel je je goed? Heb je pijn onderin je buik/baarmoeder? Is het eenmalig bij het afvegen of eigenlijk altijd als je afveegt? 
Je zegt dat je overgewicht hebt, maar dat is geen reden dat het nu niet goed zal gaan. Ik ben 1,75m en weeg 98kilo. Ik ben ook (te) zwaar maar ondertussen wel 12 weken zwanger. 
Mijn advies: ga niet googelen, daarop staan zoveel uitlopende verhalen. Luister naar je lichaam, dat weet wat het doet. Misschien heb je iemand in je omgeving die je in vertrouwen kunt nemen? Dan kun je af en toe je hart luchten.
zorg goed voor jezelf?

Gefeliciteerd met je zwangerschap! Ik snap heel goed dat je onzeker word, was ik ook met wat bruinverlies. Zolang er geen heftige krampen en veel helderrood bloed verlies is, hoeft er niks aan de hand te zijn. Bloedverlies bij zwangerschap schijnt vrij normaal te zijn, dus vertrouw op je lijf en wees lief voor jezelf. Wat afleiding zoeken misschien? Zekerheid zul je nooit helemaal krijgen tijdens je hele zwangerschap en daarna als je kindje er is zijn er weer andere dingen. Onzekerheid hoort ook een beetje bij het moederschap. 

Ik heb met 8 weken een grote bloeding gehad zelfs met de ambulance weg gebracht omdat alles er uit stroomde dus kreeg meteen een echo en ging er vanuit dat het een miskraam was maar toen zagen we een kloppend hartje.
En nu hebben we een meid van 15 maanden rond lopen.

Ik herken je verhaal volledig. Ik heb rond 5 weken en rond 11 weken een week lang donker bruine en beige afscheiding. 

Ben nu 14 weken zwanger en heb meerdere goede echo's gehad! 

Lastige is om erop te vertrouwen dat je lichaam doet wat het moet doen. Ik hoop dat ik je er wat mee gerust kan stellen. 

Probeer hoe moeilijk dat ook is je niet teveel zorgen te maken om wat bloedverlies zolang je er geen echte krampen bij hebt. Ik ben aan het begin van de zwangerschap 2/3x bloed verloren en was toen ook heel eeg bang dat het een miskraam zou worden.. zelfs rond week 10-12 gebeurde dit nog en ben nu 36 weken zwanger van ons meisje!? 

Herken je verhaal helemaal, had ook iets bloed verlies de dag voor me eerste echo ik was bang dat het mis zat.. maar zit nu op de bank met mij zoontje van 15 weken.
ben ook 27, en dronk ook geen achol en rook ook niet en geen drugs. En ook ik had / heb erg overgewicht. Niet te druk maken meid

Terug
Bovenaan