Geschrokken!

A

Anoniem

Guest
Hoi meiden,

moet even iets van me afschrijven, heeft totaal niets met onze kindjes te maken, maar werd vanochtend gebeld door mijn broertje die op Costa Rica op vakantie is. Ze hadden een aardbeving meegemaakt, 6,2 op de schaal van Richter, dus een vrij heftige, het bushokje waar ze instonden was op hun ingestort, maar ze zijn er heelhuids uit gekomen en hebben hun onderkomen veilig kunnen bereiken! Maar goed, ik kan hem nu even niet bereiken want het is nacht, maar langzaam komt er steeds meer nieuws deze kant op, 4 van de 7 provincies zijn al uitgeroepen tot rampgebied, de groep waarmee hij op reis is zat dus bovenop het epicentrum van de beving!

Ik krijg er onwijs de kriebels van, heb ook even de reisorganisatie gebeld of zij al meer info hadden en wat ze in zo'n geval met de reis doen. Voor zover ik weer gaat de reis door, maar wijzigen ze de route...maar wat blijkt nu, toen ik mijn verhaal deed, de reisorganisatie heeft bijna tot geen contact met de reisleiding, dus ik had op dat moment meer informatie dan hun.

Het liefste heb ik gewoon dat ze allemaal in het vliegtuig stappen en weer terug komen naar huis...het blijft me niet lekker zitten en ik ben zelf heel onrustig!

Ik ben ook één van een tweeling en geloof er dus echt in dat ik voel wat mijn broertje doormaakt. Natuurlijk niet letterlijk, maar ik ben heel onrustig op dit moment, dat ben ik normaal nooit!

Wordt zojuist gebeld door mijn vader, m'n broertje heeft zojuist weer gebeld, het is 8 uur 's ochtends, zij zijn de groep Nederlanders die dus afgesloten zitten van de buitenwereld, zij worden nu met helikopters weggehaald daar, want er zijn geen wegen meer! Ik zit hier echt te trillen op de bank, de tranen staan in mijn ogen! Hij moet daar echt weg en zo snel mogelijk brrrrr!!!

Sorry meiden, moest het even kwijt!!

Gr. Angelique

Jemig Angelique, ik snap dat de schrik er goed in zit bij je...

Maar gelukkig worden ze per helikopter daar weggehaald!!!

Als je meer nieuws hebt laat het ons ff weten.

Leef geheel met je mee!!!!!

gr. Ilone

Zo, dat is heftig allemaal!!

Gelukkig kon je broertje wel bellen. En ze worden daar nu weg gehaald, dus het gaat helemaal goed komen hoor!!!!

Hey!

Ik had jou stukje op hyves gelezen en schrok toen ook.. nml mijn oom en tante wonen daar! Ik heb direct mijn pa gemaild en hij wist van niets. Hij heeft direct mijn oom gemaild maar nog geen antwoord... De aardbeving is dus vlakbij hun woning gebeurd, ze woonen daar ergens op een berg, nou hebben ze daar wel vaker aardbevingen en hun huis is er aardig tegen bestand, maar deze?
Hier dus ook wat spanning... Maar idd waar je broer zit is erg heftig! gelukkig mankeert ie niets en wordt er vanalles aangedaan om ze er weg te halen!

Hopelijk hebben mijn ouders ook snel een teken van leven van mijn oom en tante, ik denk dat ze best wat schade hebben, de hebben een range van 20 HA en verbouwen vanalles daar...

Maak je niet te druk, het komt vast goed!

Evelien

Evelien

O Angelique,

dat is mijn grootste nachtmerrie dat een van mijn zusjes zoiets mee maakt op vakantie. Ik ben dan wel niet van een tweeling maar toen de vuurwerkramp in Enschede was wist ik dat mijn zusje (ze woont zelf in Henglo Ov) er dichtbij was voor een afspraak. Ik kon haar niet meteen bereiken en het half uur dat het duurde voor ze mij terugbelde is echt het langste half uur van mijn leven geweest. Gelukkig bleken hun niets te mankeren maar ze heeft wel een heleboel ellende gezien en dat was erg zwaar.

Ik hoop dat je weer heel snel wat van je broer hoort en dat ze snel met de helikopter naar veilig gebied worden gebracht en dan snel weer hier in Nederland zullen zijn.

Groetjes
Inge

Voor Evelien,

Ik hoop dat je vader snel een mailtje terug krijgt en dat blijkt dat het met je oom en tante ook alles goed is maar kan het niet zijn dat het internet er helemaal uit ligt. Misschien moet er iemand proberen te bellen.

Groetjes en heel veel sterkte ook voor jou.
Inge

Hoi meiden!

Lief de reacties van jullie, als ik meer nieuws heb, vermeld ik het zeker even!   Ze worden inderdaad weggehaald, maar wanneer weten ze dus niet, dus mijn broertje heeft z'n mobiel uitgezet, zodat hij z'n batterij kan besparen, want hij kan niet meer opladen!

Het bushokje is trouwens hun redding geweest, een Amerikaan heeft foto's van hun gemaakt, en toen ze onder het hokje vandaag kropen lag er een bus op de kant voor hun! Dus ze hebben echt geluk gehad...een paar mensen van de groep wordt vermist, maar daar zijn geen Nederlanders bij. Ze waren namelijk weg met een dagexcursie.

Ze gaan nu terug naar San José, waar hun bagage ook nog is, dus ze hebben echt niets meer nu, ze waren op een dagexcursie. En het epicentrum zat dus onder hun! Maar goed, hij heeft alleen een flinke bult op z'n kop van het bushokje wat instorte en ze hebben wat schrammen....maar hij belt nu weer als ze zijn weggehaald. Ze hebben nu alleen nog last van heel veel naschrokken!

Evelien, ik hoop dat jij ook snel hoort hoe het met je oom en tante is!! Ik hoop dat ze het goed maken, maar ik kan je nu al zeggen dat er heel veel wegen weg zijn, daarom worden zij ook met helikopters weg gehaald! Ik ga duimen voor je dat ze het goed maken!

Groetjes
Angel

En Evelien,
misschien beter om te bellen, want internet zal ook wel plat liggen, want de berichten komen ook   heel moeizaam deze kant op! Dus ik zou je vader maar even laten bellen!

Liefs
Angelique

Terug
Bovenaan