gestopt in juni 2008...en gestart met duimen!

A

Anoniem

Guest
Hoi dames,

Ik heb  ruim twee weken terug mijn laatste pil geslikt en voor mij en mijn kersverse man begin nu het wachten...hopen...en hopelijk onze eerste zwangerschap. Ik las dat het verstandig is om eerst je eerstvolgende menstruatie af te wachten, maar het ongeduld speelt me behoorlijk parten!!  Ik merk dat ik het allemaal ontzettend spannend vind en zou het leuk vinden om mijn ervaringen te delen met anderen. Dus: start je deze maand ook met 'klussen'? Klets dan mee!

Hoi Sabien,

Ik zit niet helemaal in dezelfde situatie als jij. Maar lijkt me wel leuk om mee te kletsen, haha! Ik slik vanavond m'n laatste pil. Dan wordt ik maandag ongi. Mijn vriend en ik willen dan nog wachten tot ik twee keer uit mezelf ongi geworden ben. Denk dat ik het tot die tijd ook wel heel erg moeilijk ga krijgen!! In eerste instantie wilden we pas over twee maanden met de pil stoppen en pas in november voor het echien gaan. Dat heeft te maken met het feit dat ik nog studeer en hoop eind september klaar te zijn. Wie weet zou ik tegen die tijd al een baan hebben. Maar we hebben bedacht dat als we echte zekerheid willen hebben, we minstens moeten wachten tot ik ergens een vast contract heb. Aangezien we het allebei heeeeel erg graag al eerder willen en het financieel gezien kan van alleen het salaris van m'n vriend, hebben we dus toch besloten om er eerder voor te gaan. We willen wel echt twee menstruaties afwachten. Stel dat het snel raak zou zijn, dan zou ik het namelijk niet fijn vinden dat ik nog drie maanden aan de studie ben...

Nou, dat is dus ons verhaal. Wie weet zitten we straks samen op het wachtbankje!!

Liefs, ikke

Spannend  Ik heb het al heel moeilijk met die ene maand wachten haha. Maar wel heel verstandig van je! Zit je tijdens je tentamens babynamen te verzinnen...  Beetje raar gevoel zo'n laatste pil, vind je niet? Probeer je hem al die jaren vooral niet te vergeten...

Vind het idd een raar idee, dat ik dat ding een poos niet meer hoef te slikken! Was 15 toen ik ermee begon, ben nu 24. Ben ook heel erg benieuwd hoe ik me ga voelen. Merk jij verschil?

Ik hoef alleen m'n scriptie nog, ben daar nu druk mee bezig. Het liefst ben ik morgen al zwanger. Maar stel je eens voor dat ik allemaal kwaaltjes krijg en me niet meer kan richten op het afstuderen, haha! Ik heb graag het ene project afgerond voor ik aan het andere begin .

Ach ja, die twee maanden komen we ook nog wel door (wil niet weten hoe)...

Liefs, ikke

Hoi MissX,

Misschien alle DVD-boxen van Gray's anatomy ofzo en dan elke avond TV kijken haha. Ik ben begonnen met slikken op mijn 17de en ben nu 27. Ik merk vanalles, maar misschien zit dat meer tussen de oren. Ik had de eerste week steeds dat mijn emoties heel hoog zaten. Dat is ook wel typisch iets voor mij als ik bijvoorbeeld in de stopweek zat, dus wel herkenbaar. En ik was te sjaggerijnig voor woorden, maar kwam er achter dat het met emotioneel toch wel meer deed om 'ervoor' te gaan dan ik gedacht had. Ben normaal heel nuchter... maar nu even niet  

Ik heb ook steeds de aanvechting om 'verstandig' te kiezen. Net zoals jij ervoor kiest je studie af te maken. Ik ben nog niet zo lang  geleden van baan gewisseld en het gaat best goed met de carriére. Daar zal een kind toch wel verandering in brengen.

Maar aan de andere kant. Intuïtie roept dat het tijd is!!! En onze toekomstige kindjes (duimen, duimen) hebben geen geld  nodig maar wel een heleboel liefde  En daar hebben we zat van!

Daar heb je helemaal gelijk in. Wij wilden ook graag alles plannen. Maar een zwangerschap kun je helaas niet plannen. En een baan vinden lukt me anders vast ook wel als we al een kindje hebben. Werken kun je altijd, denk ik dan. Ook al is het niet meteen als hetgeen waar ik voor geleerd heb. Ik denk dat niemand hele dagen thuis hoeft te zitten omdat hij/zij geen baan kan vinden. Waar een wil is, is een weg...

We hebben dus maar bedacht dat we gewoon gaan kijken hoe het loopt. Dan zien we het vanzelf wel. Maar ondertussen wel de eeuwige twijfels he... Niet of we het wel willen hoor. Maar meer van kan ik het wel? Wat je ook zegt: liefde hebben we in ieder geval te bieden, dat is al heel wat, toch??

Kus, ikke

He!

Als je eenmaal zo'n ukje hebt, weet je volgens mij prima wat je moet doen. Ik heb sinds kort twee nichtjes en dat wakkert het moedergevoel al behoorlijk aan haha... En als je je vent dan met zo'n klein babytje ziet zitten in die grote handen..smelt.. Had ie zelf ook wel hoor. Hij is  ineens vrijwilliger als er een fles gegeven moet worden!  

Gewoon een beetje vertrouwen hebben. Als anderen het kunnen....kunnen wij het ook!!!!!  

hai sabin1980

ik ben 30 en ga voor mijn 4e kindje dit wordt de 1e ronde ik ga deze hele week klussen.
voor de eerste ben ik ook gestopt met de pil heb niet gewacht ben gelijk aan de slag gegaan. eerste ongie 1 week overtijd. 2e nod gelijk zwanger. maar bij de eerste ongie  heb ik niet in de vruchtbare week geklust doordat ik dacht dat dat een week later was dus ik was te  laat.  dus dan is het eigenlijk gelijk raak. en waarom zou je wachten als je zwanger bent veranderd je lichaam en hormonen gelijk weer en wordt je toch niet meer ongie. ik gebruik al sinds 2001 geen voorbehoedsmiddelen meer ik kijk gewoon uit en dat bevalt me goed. ik heb geen hoofdpijnen meer, niet meer heel agressief of heel erg emotioneel nee die pil is troep. en dit werkt prima zo als onze kids waren gepland en ik hoef niets te gebruiken en mijn man ook niet.

maar goed wat leuk dat je mee doet wanneer is jouw nod?
nou ik hoor het nog wel heel veel succes ci lo...

Terug
Bovenaan