gestopt in juni 2008...en gestart met duimen!

Even een vraagje aan jullie allemaal. Wachten jullie met klussen tot na de eerste "normale" menstruatie? Of gaan jullie meteen beginnen met klussen?

En hoe oud zijn jullie allemaal? Ik heb namelijk een tijd gedacht en getwijfeld of ik niet te jong ben (ik ben 27 jaar, bijna 28)  voor het moederschap.  Bij ons  is het ook nog eens zo dat mijn man  5 jaar  ouder is. Hij is  zelf begonnen over het krijgen van kinderen. Toen pas ben ik erover na gaan denken. En tijdens  onze huwelijksnacht heb ik tegen hem gezegd dat  ik er ook graag  voor zou gaan!  

Ik hoor graag van jullie!

X hopje

Hey  Sabien!!

Ik en mijn  man zitten in dezelfde positie als jullie.
Vorig jaar Juni getrouwd nu helemaal klaar voor ons eerste kindje.
Ik ben 2 week terug op een vrijdag met de pil gestopt.  We hebben besloten om niet eerst een  maand te wachten. Ik kan dat niet,wil  het te graag.  Het verlangen is gewoon te groot.
21 Juli moet ik weer ongesteld worden... deze week zou ik als mijn cylcus  28 dagen zou duren mijn eisprong hebben. Spannende week, maar de  2 week daarna zullen nog slopender zijn.
Leuk om iemand te hebben die in dezelfde situatie zit!

Succes  Janien

Hoi Hopje,

Wij hebben ook besloten het nog tegen niemand te vertellen. Denk dat ook niemand het verwacht, omdat ik pas over ongeveer 3 maanden afgestudeerd ben en iedereen volgens mij denkt dat ik eerst wel carriere zal gaan maken. Aan de andere kant, weet ook iedereen dat ik baby's helemaal te gek vind en altijd roep dat ik jong moeder wil worden. Ben dus ook heel erg benieuwd naar de reacties van iedereen als  het zover is!  Alleen m'n beste vriendin weet ervan (vond m'n vriend gelukkig goed). Zo leuk dat ik het ook met een vrouw in real life kan bespreken, haha! M'n vriend en ik zijn zelfs al aan het fantaseren over hoe we het aan de opa's en oma's zullen gaan vertellen, haha. Hebben jullie dat ook?

Dus als ik het goed begrijp, gaan jullie meteen na het stoppen met de pil voor het echie. Heb ook begrepen dat ontpillen helemaal niet nodig is hoor. De reden waarom wij nog twee keer op een ongi wachten, heeft met mijn afstuderen te maken. Ben je wel al aan het foliumzuur? Dat is erg belangrijk! Ze raden aan ermee te beginnen vanaf het moment dat je met de pil stopt totdat je ongeveer 10 weken zwanger bent (dacht ik). Maar dat wist je misschien zelf ook al wel...

Hoe lang duurde je cyclus altijd voor je met de pil begon? Bij mij was dat altijd precies 28 dagen. Ben zo benieuwd of dat nu ook zo is!

Nou, allemaal vragen, haha! Kijk maar wanneer en of je zin hebt erop te antwoorden.

Liefs, ikke

Hey Lis,

Ja ondanks dat ik 2 week terug ongesteld was en daarna de pil niet meer heb geslikt, heb ik idd ook krampen en steken in mijn buik.
Staat ook in mijn eigen stukje " Geduld is een schone zaak".
Deze week zou ik als mijn cyclus weer normaal zou zijn dan zaterdag mijn eisprong hebben dus mss dat je daarom ook wel steken en krampen kunt hebben...

groetjes Janien

Hoi Janien!

Ik las net je stukje 'geduld is een schone zaak' en dacht al, waarom komt ze niet gezellig hier meekletsen?? Leuk dus!! Wat super dat jullie ook al voor het echie gaan joh. Ben een beetje jaloers, haha. Maar voor ons schiet het ook op. Zou eigenlijk vanavond weer aan een nieuwe strip moeten beginnen, maar dat doen we niet!! Denk dat het dus normaal is dat ik nog niets van het ontpillen merk. Veel succes met klussen!

Hoe is het met Sabien en Ci lo??

Liefs, ikke

hoi hoi,

@miss heb zeker al 11 jaar de pil geslikt,ong 16 maanden geleden moest ik ook even een periode stoppen ivm klachten en werd toen eigelijk ook meteen naar 4 weekjes ongi.
Toen ik eenmaal weer begonnen was met de pil ben ik na een aantal maanden overgestapt naar een andere pil(dat is nu ong 6 maandjes terug)

Ben erg benieuwd nu als ik moet rekenen van een cylus van 28 dagen moet ik maandag ongi worden of niet......wat we klussen gewoon door

Vind het allemaal ergggg spannend! net zoals jullie

liefs lis

@ hopje: Wij klussen gewoon door vanaf het moment dat ik dus gestopt ben met de pil.

Ik ben zelf 23 en vind dat ik er klaar voor ben.....
Wat ontzettend gaaf dat jullie dat tijdens je huwlijksnacht hebben besloten!!

liefs liss

Hey MissX,

Ja wij hebben besloten meteen voor het echie te gaan. Wij zien geen reden om te wachten op de eerste normale menstruatie. We willen ook niet meer wachten! Ik vond het eerst vooral heel erg spannend maar nu begin het toch echt heel erg te kriebelen.

Ik loop inderdaad ook al te fantaseren hoe we het de opa's en oma's gaan vertellen als het zover is. Mijn ouders hebben al kleinkinderen maar mijn schoonouders zouden voor de eerste keer opa en oma worden. En hopen al jaren op een kleinkind. Dus was het maar al zover! Kan niet wachten om hun gezichten te zien.

Ja, ik ben al braaf foliumzuur aan het slikken. Daar moet je toch al een maand voorat je stopt met de pil aan beginnen? Niet pas als je daadwerkelijk stopt met de pil en je  meteen voor het echie wlt gaan?

Hoe mijn cyclus 10 jaar geleden was, weet ik mij niet goed meer te herinneren.. Volgens mij had ik een normale cyclus van 28 dagen. Dus daar hoop ik nu maar weer op. Hoe lang heb jij de pil geslikt?

X hopje

Terug
Bovenaan