Gestopt met de pil, maar niet ongesteld

Als die verwijzing naar de gyn in Nederland zo moeilijk loopt, kan je dan niet vragen om een afspraak omwille van jaarlijkse controle? Uitstrijkje etc en dan kan je het dan meteen bespreken. 
Mij lijkt het dat aan de slaag gaan met ovulatietesten niets zal helpen. Een onregelmatige cyclus is iets helemaal anders dan maandenlang geen cyclus! Ik weet nog goed dat ik vrouwen die onregelmatige cyclus hadden erg benijdde want ze hadden er wel een en dan kan je aan de slag met ovutesten. Maar als je lichaam al 150+dagen niet menstrueert heeft het geen zin om ovulatietesten aan te schaffen. Dit moet gewoon bekeken worden door een arts. 
Nog een argument voor je arts: Niet menstrueren is afhankelijk van je kinderwens niet enkel onwijs vervelend als je een kinderwens hebt, het is ook gewoon niet goed voor je lichaam. Stel je bouwt wel bms op en toch wordt het niet afgebroken dat is niet goed. Op lange termijn heeft pcos ook meer gevolgen dan enkel het moeilijker krijgen van kinderen. 
Ik hoop dus dat je snel wel serieus genomen wordt en dat ze je even onderzoeken om te kijken wat er is. En zou blijven zoeken naar een arts die je wel wil horen. Of langsgaan bij een orthomoleculair therapeut. Ik duim voor je ?
 
@ Jannienne in Nederland hebben we geen jaarlijkse controles bij de gynaecoloog. Alles loopt in principe via de huisarts. Wij doen geen standaard jaarlijkse uitstrijkjes. 1x per 5 jaar via het bevolkingsonderzoek, ook via de huisarts. Tenzij er een medische indicatie is om onder controle te zijn bij de gyn (of jaarlijks uitstrijkjes te maken) zul je bij ons echt van de huisarts een verwijzing nodig hebben
 
Bedankt allemaal, net na een gesprek met de online verpleegkundige van CZ toch weer contact gezocht met de huisarts! Ditmaal had ik een wat ouder iemand aan de telefoon en die kon wel begrip tonen! Uitgelegd dat ik 3x ongesteld ben geweest en mijn laatste periode in feb was. Ook dat ik in mei had gebeld en afgewimpeld was en nu 2 maanden verder er nog niks was. Mevrouw snapte mij! Dus gelijk een afspraak ingepland voor vrijdag middag!!
 
[quote quote=10567708]Er wordt vaak gezegd dat je lichaam moet ontpillen, maar dat is niet zo. Op het moment dat je stopt met de pil, zou je normale cyclus zich moeten herstellen. Hoe was je cyclus voor je met de pil startte? Was het toen wel regelmatig? En heb je ovulatietesten gebruikt te afgelopen tijd, zodat je een idee hebt of en zo ja wanneer je een eisprong hebt? Ik zou inderdaad nogmaals contact opnemen met de huisarts en een afspraak vragen. Dan kan je dit met de huisarts bespreken en kijken of er bv iets anders speelt, zoals PCOS waarbij je een onregelmatige cyclus kan hebben. Mocht de assistente weer moeilijk doen: in de richtlijnen van huisartsen staat ook gewoon dat de cyclus na pil meteen weer herstelt, dus dan kan je daar naar verwijzen. Succes![/quote]
Ze gaan nu idd kijken of ik PCOS heb. 28 Juli krijg ik een echo van mijn baarmoeder en eierstokken en dan gaan we het daarna wel verder zien!
 
Terug
Bovenaan